Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Ny Asterix streaming seriee

Startat av gstone, 16 december 2024 kl. 12:34:29

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Skokaka

Det blir nog möjligen Andreas Rothlin Svensson som Obelix igen, annars kanske Johan Jern kunde passa, också...

Disneyfantasten

Citat från: Skokaka skrivet 17 december 2024 kl. 22:52:34Det blir nog möjligen Andreas Rothlin Svensson som Obelix igen, annars kanske Johan Jern kunde passa, också...
Samt Fredrik Hiller och Jan Åström.

gstone

"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

MOA

Citat från: Skokaka skrivet 17 december 2024 kl. 22:52:34Det blir nog möjligen Andreas Rothlin Svensson som Obelix igen, annars kanske Johan Jern kunde passa, också...
Johan Jern? Vad har han dubbat?

Hans Tolvaly

Citat från: Skokaka skrivet 16 december 2024 kl. 21:45:40Är detta första gången någonsin som det blir en serie baserad på Asterix? Jag kommer ihåg att jag brukade tro att det fanns en, men det var ju väl bara filmer förut.
Asterix och Britterna blev nedklippt till en kort serie version, för väldigt längesedan, under programmet Junior på TV4. Så det kanske är det du tänker på.

Skokaka

Citat från: Hans Tolvaly skrivet 18 december 2024 kl. 13:36:42Asterix och Britterna blev nedklippt till en kort serie version, för väldigt längesedan, under programmet Junior på TV4. Så det kanske är det du tänker på.
Nja, jag menade nog att eftersom det fanns så många filmer så är jag förvånad att det aldrig har funnits några serier förut... Tills nu. Det närmaste till detta är nog serietidningar eller böcker, men, nåja...

MOA

Citat från: Skokaka skrivet 18 december 2024 kl. 22:04:26Nja, jag menade nog att eftersom det fanns så många filmer så är jag förvånad att det aldrig har funnits några serier förut... Tills nu. Det närmaste till detta är nog serietidningar eller böcker, men, nåja...
Jag läste faktiskt serietidningarna hos min gammelfaster för över 10 år sedan nu

Hans Tolvaly

Citat från: Skokaka skrivet 18 december 2024 kl. 22:04:26Nja, jag menade nog att eftersom det fanns så många filmer så är jag förvånad att det aldrig har funnits några serier förut... Tills nu. Det närmaste till detta är nog serietidningar eller böcker, men, nåja...
Aah, ja jag såg nu din ålder i din profil, så om du är 24 så var du inte ens född när det sändes, så det kan det ju inte ha varit XD . 
Men visst är det faktiskt lite förvånande att det inte funnits en TV-serie tidigare.

Daniel Hofverberg

Citat från: Hans Tolvaly skrivet 21 december 2024 kl. 01:19:10Men visst är det faktiskt lite förvånande att det inte funnits en TV-serie tidigare.
Jag måste medge att jag trodde att det redan funnits en TV-serie med Asterix - jag hade kunnat svära på att jag sett en sådan på norska NRK. Eller minns jag så galet, så att jag blandar ihop med något annat...?

Erika

Nu har jag ingen bättre källa att komma med än ett suddigt minne, men jag vill minnas ha läst en gång i tiden att Uderzo och Goscinny var inte intresserade av låta Asterix bli tv-serie. Önskar jag kunde minnas var jag läste det, är visserligen inne på att det kan ha varit en specialutgåva av ett av seriealbumen...

Citat från: Hans Tolvaly skrivet 18 december 2024 kl. 13:36:42Asterix och Britterna blev nedklippt till en kort serie version, för väldigt längesedan, under programmet Junior på TV4. Så det kanske är det du tänker på.
Måste faktiskt säga det hade inte jag något minne av (minns endast sändningar av Asterix och britterna i form av långfilm), däremot minns jag Junior sände Asterix och hans tappra galler, Asterix och Cleopatra och Asterix tolv stordåd som mini-serier.

gstone

Serien kommer 30 April i hela världen 

MOA

Citat från: gstone skrivet  5 februari 2025 kl. 18:46:07Serien kommer 30 April i hela världen
Big Fight är ju samma engelska titel som Bautastensmällen, detta kommer bli en ännu större smäll

gstone

Citat från: MOA skrivet  5 februari 2025 kl. 19:02:35Big Fight är ju samma engelska titel som Bautastensmällen, detta kommer bli en ännu större smäll
den kommer nog snarare  bli mycket bättre än Bautastensmällen  filmen ;D

gstone

tror ni det blir samma röster som i den senaste Asterix filmen ?