Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Harry Potter (Serien, 2027-)

Startat av Göran, 27 maj 2025 kl. 23:13:06

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Göran

Idag har det gått ut med vem som ska spela Harry, Hermione och Ron.

Arabella Stanton, Dominic McLaughlin och Alastair Stout som har huvudrollerna serien.

Vad tror ni kommer den dubbas? Blir det som är filmerna att man slutar när det blir mörkare?

gstone

Jag stödjer inte Harry potter längre >:(
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Daniel Hofverberg

Citat från: Göran skrivet 27 maj 2025 kl. 23:13:06Vad tror ni kommer den dubbas? Blir det som är filmerna att man slutar när det blir mörkare?
När det är en TV-serie borde man rimligtvis inte sluta dubba den mitt under en serie, utan antingen lär den dubbas i sin helhet eller också inte alls - något annat vore ologiskt och märkligt...

När det gäller HBO Max (*) är min bästa gissning att serien borde dubbas, men de är förstås lite mer oberäkneliga än exempelvis Netflix så det är alltid svårt att avgöra. Policys kring dubbning kan ju också hinna förändras innan 2027, till det bättre eller till det sämre.

(*): Just nu heter ju tjänsten bara Max, men nu till sommaren ska ju tjänsten byta tillbaka till namnet HBO Max; så vi kan väl anta att serien förhoppningsvis fortfarande heter så när serien ska få premiär...

Citat från: gstone skrivet 27 maj 2025 kl. 23:15:00Jag stödjer inte Harry potter längre >:(
Det är förstås ditt beslut, men när det gäller HBO Max kan man ju faktiskt se serien utan att för den delen stötta J.K. Rowling - hon får ju trots allt inga fler pengar oavsett om du ser serien eller inte, i och med att varken du eller någon annan har betalat något för just serien. Trots allt betalar man ju bara för tjänsten som helhet, oavsett om man faktiskt ser den här serien eller ens någonting alls eller inte. :)

Så jag kommer definitivt att se serien, i alla fall; åtminstone för att se hur den verkar.

(Om serien däremot senare släpps på DVD/Blu-Ray kan det ju vara klokt att undvika att köpa den, just för att inte direkt stötta J.K. Rowling; då man kan anta att hon i så fall sannolikt kommer få en liten slant för varje sålt exemplar av boxen/boxarna)

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 28 maj 2025 kl. 00:53:36Det är förstås ditt beslut, men när det gäller HBO Max kan man ju faktiskt se serien utan att för den delen stötta J.K. Rowling - hon får ju trots allt inga fler pengar oavsett om du ser serien eller inte, i och med att varken du eller någon annan har betalat något för just serien.
i så fall tänker jag se den och om serien dubbas garnera jag att jag ser den :D

gstone

tror ni ens denna serien kommer dubbas

Dubbar Max inte bara animerad saker ? ???

gstone

förhoppningsvis förlåter min trans vänner mig för att jag ser den här serien :'(

om dom inte gör det är det dom som är dumma >:(

BPS

Citat från: gstone skrivet 28 maj 2025 kl. 14:08:51tror ni ens denna serien kommer dubbas

De har väl dock inte producerat någon liknande serie som riktar sig till samma målgrupp så det blir ju svårt att veta vad de dubbar och inte.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 28 maj 2025 kl. 14:08:51tror ni ens denna serien kommer dubbas

Inte enbart, men visst är det en övervikt av animerat. Å andra sidan är det inte så jättemycket som Max erbjuder som de själva beställt dubbning av - merparten är sådant som redan dubbats för andra sammanhang - så därför är det inte så lätt att göra någon kvalificerad gissning.

Men jag tycker att den borde dubbas, då man vid Harry Potter rimligtvis borde vilja bredda målgruppen för att få fler att se serien - trots allt är det ju många barn som läser böckerna, medan det nog är färre fullvuxna som läser böckerna; varför man borde satsa på dubbning för att få de många barnen som har läst eller just nu läser böckerna att kunna se serien.

(Trots allt är det ju inte riktigt jämförbart med att läsa en bok och att hinna läsa textremsor på TV, då textremsor ofta visas under så kort tid så att man måste läsa snabbt; snabbare än många barn klarar av. Rentav snabbare än en del vuxna klarar av - innan min moster gick bort klagade hon på att hon ofta inte hann läsa textremsorna på TV, då "alla pratar så vansinnigt snabbt nuförtiden"...)

Citat från: BPS skrivet 28 maj 2025 kl. 15:21:50De har väl dock inte producerat någon liknande serie som riktar sig till samma målgrupp så det blir ju svårt att veta vad de dubbar och inte.
Precis, det finns inget riktigt jämförbart på Max som riktar sig till samma målgrupp, för att kunna veta riktigt hur de resonerar.

Oskar

Citat från: gstone skrivet 28 maj 2025 kl. 14:25:24förhoppningsvis förlåter min trans vänner mig för att jag ser den här serien :'(

om dom inte gör det är det dom som är dumma >:(
även inte Harry Potter författare inte är med i produktionen är ändå förstört varumärke Harry Potter eftersom författaren är homofobi. det kan vi inte i Sverige påverkar men det är upp till Warner Bros vill göra serie eller inte om Harry Potter. jag har ändå inte max eller hbo max jag vet inte om den serie visar på t.ex Kanal 5 om det riktar sig till barn är det cartoon network gäller.

Jabberjaw

Citat från: Göran skrivet 27 maj 2025 kl. 23:13:06Idag har det gått ut med vem som ska spela Harry, Hermione och Ron.

Arabella Stanton, Dominic McLaughlin och Alastair Stout som har huvudrollerna serien.

Vad tror ni kommer den dubbas? Blir det som är filmerna att man slutar när det blir mörkare?

Har sett fram emot den här serien, så skall bli kul att se utvecklingen och hur mycket dom bygger upp från grunden och vad som blir "effekter". Men min förhoppning är endå att mycket blir uppbyggt så att man inte får den där fyrkantigt rum med greenscreen som vissa utav Amazon's Rings of Power fick mig att känna i några episoder.

Det är också någonting med tjejen som inte riktigt klaffar för mig. De andra två pojkarna tycker jag ser riktigt lovande ut för sina roller. Kan det vara att hon inte ser så "nördig" och oskyldig ut? 

MOA

Citat från: Jabberjaw skrivet 28 maj 2025 kl. 18:14:29Har sett fram emot den här serien, så skall bli kul att se utvecklingen och hur mycket dom bygger upp från grunden och vad som blir "effekter". Men min förhoppning är endå att mycket blir uppbyggt så att man inte får den där fyrkantigt rum med greenscreen som vissa utav Amazon's Rings of Power fick mig att känna i några episoder.

Det är också någonting med tjejen som inte riktigt klaffar för mig. De andra två pojkarna tycker jag ser riktigt lovande ut för sina roller. Kan det vara att hon inte ser så "nördig" och oskyldig ut?
Hon är inte Emma Watson

BPS

Citat från: MOA skrivet 28 maj 2025 kl. 19:02:11Hon är inte Emma Watson
Det ska hon inte vara heller hon ska vara Hermione Granger...

gstone

gstone

gstone

Citat från: Jabberjaw skrivet 28 maj 2025 kl. 18:14:29Har sett fram emot den här serien, så skall bli kul att se utvecklingen och hur mycket dom bygger upp från grunden och vad som blir "effekter". Men min förhoppning är endå att mycket blir uppbyggt så att man inte får den där fyrkantigt rum med greenscreen som vissa utav Amazon's Rings of Power fick mig att känna i några episoder.

Hur ser man en tjej ut net hon ser "nördig" ut ?