Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Aladdin (Disneys TV-serie)

Startat av Beck, 14 september 2011 kl. 21:58:09

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 22 oktober 2023 kl. 14:56:32Alla eller i alla fall de flesta dubbade avsnitten finns på archive.org men jag delar inte länken eftersom att den går som del av Disneydags just nu.
Det är fult förståligt☺️
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Beck

Hej!

Är det någon som har hela Disneytimmen från TV4 1997-02-23 med följande avsnitt?

https://www.d-zine.se/tv/disneytimmen1997.htm
1997-02-23
AL: Moonlight Madness (Mångalen)
MM: The Band Concert (1935)
DT: Maid of the Myth

inaktiverad

Citat från: Beck skrivet 22 oktober 2023 kl. 18:01:08Hej!

Är det någon som har hela Disneytimmen från TV4 1997-02-23 med följande avsnitt?

https://www.d-zine.se/tv/disneytimmen1997.htm
1997-02-23
AL: Moonlight Madness (Mångalen)
MM: The Band Concert (1935)
DT: Maid of the Myth

Har inte detta avsnittet 😖

Men söker om någon har inspelning på avsnittet Getting bugs out från TV4 minns att jag såg det och älskade Mechanikles maskinen och dom små flygande sakerna med sand i.

Zebastian

Alla Aladdin avsnitt finns ju här

https://archive.org/details/al-svenskt-tal

inaktiverad

Citat från: Zebastian skrivet 22 oktober 2023 kl. 18:55:19Alla Aladdin avsnitt finns ju här

https://archive.org/details/aladdin.-s-01-e-11.-some.-enchanted.-genie.-swedi-sh.-pdtv.-xvi-d-di-sneyki-ds
Tack. Men det är känslan med reklamerna och tv loggan i hörnet så som man minns det när man var barn som spelar mest roll. :)

gstone

Beck

Citat från: Jabberjaw skrivet 22 oktober 2023 kl. 18:57:23Tack. Men det är känslan med reklamerna och tv loggan i hörnet så som man minns det när man var barn som spelar mest roll. :)
Ja, det är rätt Jabberjaw!  :D
Dessutom finns inte Moonlight Madness med svenskt tal på archive.org...  :'(

Steffan Rudvall

Citat från: Beck skrivet 22 oktober 2023 kl. 19:19:00Ja, det är rätt Jabberjaw!  :D
Dessutom finns inte Moonlight Madness med svenskt tal på archive.org...  :'(
Jo, det gör S01E22.

gstone

Vilka avsnitt har inte dubbat till svenska 

Säsong listningarna online stämmer inte överens med varandra serien har ingen riktigt ordning 

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 28 januari 2025 kl. 16:47:23Vilka avsnitt har inte dubbat till svenska

Säsong listningarna online stämmer inte överens med varandra serien har ingen riktigt ordning
Säsong 1 och 2 har dubbats till svenska, på sammanlagt 78 avsnitt. Så det enda som inte har dubbats är säsong 3, som producerades vid ett senare skede (hösten 1995) - vid det laget var dubbningen redan avslutad. Så det är det som bl.a. Wikipedia klassar som säsong 3 som inte har dubbats, d.v.s. följande avsnitt:

The Hunted
Riders Redux
The Book of Khartoum
While the City Snoozes
Two to Tangle
The Ethereal
The Shadow Knows
The Great Rift

Alla andra har dubbats, och jag har spelat in samtliga avsnitt. De flesta har sänts på Disney Channel genom åren, men jag vill minnas att det var några avsnitt som mig veterligen bara sänts på FilmNet.

BPS

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 28 januari 2025 kl. 20:18:33Säsong 1 och 2 har dubbats till svenska, på sammanlagt 78 avsnitt. Så det enda som inte har dubbats är säsong 3, som producerades vid ett senare skede (hösten 1995) - vid det laget var dubbningen redan avslutad. Så det är det som bl.a. Wikipedia klassar som säsong 3 som inte har dubbats, d.v.s. följande avsnitt:

The Hunted
Riders Redux
The Book of Khartoum
While the City Snoozes
Two to Tangle
The Ethereal
The Shadow Knows
The Great Rift

Alla andra har dubbats, och jag har spelat in samtliga avsnitt. De flesta har sänts på Disney Channel genom åren, men jag vill minnas att det var några avsnitt som mig veterligen bara sänts på FilmNet.
Sen så upptäcktes det väl också att det fanns skillnader på vissa avsnitt med omdubbningar eller kanske bara utbytta repliker som är lite svåra att förklara...

Daniel Hofverberg

Citat från: BPS skrivet 28 januari 2025 kl. 20:20:29Sen så upptäcktes det väl också att det fanns skillnader på vissa avsnitt med omdubbningar eller kanske bara utbytta repliker som är lite svåra att förklara...
Ja, åtminstone på ett avsnitt har vi upptäckt skillnader, som vi inte vet orsaken till eller var/när/hur de nya versionerna kommer ifrån. Det är minst sagt mystiskt, om det rör sig om att vissa repliker dubbats om eller om det är alternativa tagningar som spelades in vid samma tillfälle och sen kanske har hamnat där vid någon senare mixning...

På rak arm kommer jag inte ihåg om det var mer än ett avsnitt...?

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 28 januari 2025 kl. 20:18:33Alla andra har dubbats, och jag har spelat in samtliga avsnitt.
Vill du dela med dig ?

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 28 januari 2025 kl. 20:57:52Vill du dela med dig ?
Jag vet att jag en gång i tiden har digitaliserat de avsnitt som inte sänts på Disney Channel, och resterande avsnitt ska jag ha spelat in från Disney Channel eller Toon Disney, när det begav sig. Det var dock inte igår, så jag kan inte svära på att allt finns kvar; något skulle kunna finnas på den havererade hårddisken och/eller utbränt på DVD-skivor.

När Göteborgs filmfestival är över kan jag ta och leta och se vad jag hittar åt, så lägger jag upp om jag hittar åt allt. :)

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 28 januari 2025 kl. 21:12:58Jag vet att jag en gång i tiden har digitaliserat de avsnitt som inte sänts på Disney Channel, och resterande avsnitt ska jag ha spelat in från Disney Channel eller Toon Disney, när det begav sig. Det var dock inte igår, så jag kan inte svära på att allt finns kvar; något skulle kunna finnas på den havererade hårddisken och/eller utbränt på DVD-skivor.

När Göteborgs filmfestival är över kan jag ta och leta och se vad jag hittar åt, så lägger jag upp om jag hittar åt allt. :)
Tack 

vill gärna ladda ner