Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Super Mario Galaxy Filmen

Startat av gstone, 3 oktober 2025 kl. 11:40:59

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Daniel Hofverberg

Citat från: MOA skrivet Idag kl. 11:02:03Kritikerna vill spola ner Fuskgubben i toan LoL
Tja, filmen har fått ganska blandad kritik, men överlag lite sämre än ettan:
https://www.kritiker.se/film/super-mario-galaxy-filmen/

Aftonbladet en trea av fem, Moviezine också en trea av fem, Dagens Nyheter en tvåa av fem medan Sydsvenskan bara en etta. Ett snitt på 2,7 av 5. Jag hittar dock ännu ingen recension från Kulturnyheterna, märkligt nog.

MOA

Citat från: gstone skrivet Idag kl. 11:58:04dom fattar inte mario
Nä men dom uttryckte sig på ett roligt sätt tycker jag. Det som borde spolas ner i toan är Super Mario Bros Super Shows VHS dubb som aldrig får en recension

Simon Axelsson

Citat från: gstone skrivet Idag kl. 11:58:04dom fattar inte mario
Det är inte alltid jag håller med kritiker, det är inte sällan jag känner att vissa framstår som väldigt tråkiga i sina åsikter, men oavsett hur mycket man inte håller med dem tycker jag att det är ett så oärligt bemötande av deras kritik att förminska dem på det här sättet.

Bara för att kritiker överlag har gett filmen lägre betyg än du har betyder inte det att de inte förstår sig på IP:n. Jag har hört från enorma Mario-fans att de blivit besvikna på den här filmen, så även om den förra, och det handlar i princip alltid om hur strukturen - handling, karaktärer, tempo, etc.
Biofilmer 2025: 96, varav 6 omtittningar
Biofilmer 2026 hittills: 35