Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Super Mario Galaxy Filmen

Startat av gstone, 3 oktober 2025 kl. 11:40:59

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Daniel Hofverberg

Citat från: MOA skrivet Igår kl. 11:02:03Kritikerna vill spola ner Fuskgubben i toan LoL
Tja, filmen har fått ganska blandad kritik, men överlag lite sämre än ettan:
https://www.kritiker.se/film/super-mario-galaxy-filmen/

Aftonbladet en trea av fem, Moviezine också en trea av fem, Dagens Nyheter en tvåa av fem medan Sydsvenskan bara en etta. Ett snitt på 2,7 av 5. Jag hittar dock ännu ingen recension från Kulturnyheterna, märkligt nog.

MOA

Citat från: gstone skrivet Igår kl. 11:58:04dom fattar inte mario
Nä men dom uttryckte sig på ett roligt sätt tycker jag. Det som borde spolas ner i toan är Super Mario Bros Super Shows VHS dubb som aldrig får en recension

Simon Axelsson

Citat från: gstone skrivet Igår kl. 11:58:04dom fattar inte mario
Det är inte alltid jag håller med kritiker, det är inte sällan jag känner att vissa framstår som väldigt tråkiga i sina åsikter, men oavsett hur mycket man inte håller med dem tycker jag att det är ett så oärligt bemötande av deras kritik att förminska dem på det här sättet.

Bara för att kritiker överlag har gett filmen lägre betyg än du har betyder inte det att de inte förstår sig på IP:n. Jag har hört från enorma Mario-fans att de blivit besvikna på den här filmen, så även om den förra, och det handlar i princip alltid om strukturen - handling, karaktärer, tempo, etc.
Biofilmer 2025: 96, varav 6 omtittningar
Biofilmer 2026 hittills: 35

gstone

Citat från: MOA skrivet Igår kl. 14:01:44Nä men dom uttryckte sig på ett roligt sätt tycker jag. Det som borde spolas ner i toan är Super Mario Bros Super Shows VHS dubb som aldrig får en recension
;D ;D ;D ;D ;D
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

gstone

Citat från: Simon Axelsson skrivet Igår kl. 15:09:14Det är inte alltid jag håller med kritiker, det är inte sällan jag känner att vissa framstår som väldigt tråkiga i sina åsikter, men oavsett hur mycket man inte håller med dem tycker jag att det är ett så oärligt bemötande av deras kritik att förminska dem på det här sättet.

Bara för att kritiker överlag har gett filmen lägre betyg än du har betyder inte det att de inte förstår sig på IP:n. Jag har hört från enorma Mario-fans att de blivit besvikna på den här filmen, så även om den förra, och det handlar i princip alltid om hur strukturen - handling, karaktärer, tempo, etc.
kritiker har inga känslor man kan  förminska dem hur mycket man ;D

gstone

Citat från: Simon Axelsson skrivet Igår kl. 15:09:14Bara för att kritiker överlag har gett filmen lägre betyg än du har betyder inte det att de inte förstår sig på IP:n. Jag har hört från enorma Mario-fans att de blivit besvikna på den här filmen, så även om den förra, och det handlar i princip alltid om hur strukturen - handling, karaktärer, tempo, etc.
keep taking your ctazy pills

gstone

filmen var så där 6 av 10

kunde haft mer konkrete handling och intressanta karaktärer 

gstone

Citat från: Simon Axelsson skrivet Igår kl. 15:09:14Det är inte alltid jag håller med kritiker, det är inte sällan jag känner att vissa framstår som väldigt tråkiga i sina åsikter, men oavsett hur mycket man inte håller med dem tycker jag att det är ett så oärligt bemötande av deras kritik att förminska dem på det här sättet.

Bara för att kritiker överlag har gett filmen lägre betyg än du har betyder inte det att de inte förstår sig på IP:n. Jag har hört från enorma Mario-fans att de blivit besvikna på den här filmen, så även om den förra, och det handlar i princip alltid om hur strukturen - handling, karaktärer, tempo, etc.
Jag  förstår mig på IP:n.själv

jag är ingen gamer, jag har inte tålamodet att spela spel ;D

Simon Axelsson

Citat från: gstone skrivet Igår kl. 18:46:35kritiker har inga känslor man kan  förminska dem hur mycket man ;D
Håller verkligen inte med. Varför skulle kritiker inte ha känslor? Det är väl ändå känslor som åsikter är grundade i. Varför ska du förminska dem för att deras åsikter skiljer sig från din?

Citat från: gstone skrivet Igår kl. 18:47:03keep taking your ctazy pills
Onödig och rent av taskig kommentar.

Citat från: gstone skrivet Igår kl. 18:50:18Jag  förstår mig på IP:n.själv

jag är ingen gamer, jag har inte tålamodet att spela spel ;D
Okej...? Det känns lite som att du läst mitt inlägg fel.

gstone

Citat från: Simon Axelsson skrivet Igår kl. 19:08:55Håller verkligen inte med. Varför skulle kritiker inte ha känslor? Det är väl ändå känslor som åsikter är grundade i. Varför ska du förminska dem för att deras åsikter skiljer sig från din?

om du tjänar pengar på att prata skit om filmer som folk jobbat hårt med och som andra människor gillat, om ditt  jobb är att trycka ner andras  konst, hur symptomatisk kan du egentligen vara som person ?

gstone

Citat från: Simon Axelsson skrivet Igår kl. 19:08:55Onödig och rent av taskig kommentar.
förlåt att jag var taskig 

vill bara vara rolig , men förlåt attt jag såra dig :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'(

gstone

Citat från: Simon Axelsson skrivet Igår kl. 19:08:55Okej...? Det känns lite som att du läst mitt inlägg fel.
hur då ? ??? , jag menar att jag själv inte är ett så stort Mario fan då jag inte gillat spela tv spel

gstone

Citat från: Simon Axelsson skrivet Igår kl. 19:08:55Håller verkligen inte med. Varför skulle kritiker inte ha känslor? Det är väl ändå känslor som åsikter är grundade i. Varför ska du förminska dem för att deras åsikter skiljer sig från din?
Onödig och rent av taskig kommentar.
Okej...? Det känns lite som att du läst mitt inlägg fel.
har jag sagt något som är fel ?

Simon Axelsson

Citat från: gstone skrivet Igår kl. 19:36:28om du tjänar pengar på att prata skit om filmer som folk jobbat hårt med och som andra människor gillat, om ditt  jobb är att trycka ner andras  konst, hur symptomatisk kan du egentligen vara som person ?
En kritikers jobb är inte att trycka ner andras konst. Deras jobb går ut på att uttrycka sina åsikter om andras konst, såväl positiva som negativa. Varför det skulle hindra dem från att ha känslor förstår jag inte.

Liksom du och andra här på forumet uttrycker sina åsikter om olika filmer och serier har väl kritiker och recensenter all rätt att uttrycka sina utan bli bespottade?

Citat från: gstone skrivet Igår kl. 19:38:33hur då ? ??? , jag menar att jag själv inte är ett så stort Mario fan då jag inte gillat spela tv spel
Jag skrev att kritikers negativa åsikter om filmen inte betyder att de inte förstår IP:n, utan snarare handlar om hur själva filmen är. Jag förstod inte riktigt hur din respons på det faktiskt relaterade till vad jag skrev. 

Kul att du gillade filmen trots att du inte är något jättestort Mariofan, men det var inte det mitt inlägg handlade om.

Citat från: gstone skrivet Igår kl. 19:37:28förlåt att jag var taskig

vill bara vara rolig , men förlåt attt jag såra dig :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'(
Jag godtar ursäkten, men undrar ändå hur det skulle uppfattas som roligt att med andra ord skriva att någon är galen när den förklarar varför kritiker inte delar en åsikt.

Oskar

dessa karaktärer är klassiker som fanns i på tvspel länge. jag kan tänka mig att super Mario Bros super show med vhs dubbning är kanske inte någon höjdare som är lågpris dubb för vhs marknaden på den tiden men för övrigt bra röstskådespelare med Johan Hedenberg och Hasse Jonsson och Staffan hallestam och Sture Ström och m.m.