Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Prinsen av Egypten & Josef drömmarnas konung

Startat av moviefan, 27 december 2012 kl. 20:59:20

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Scoobydoofan1

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 30 maj 2021 kl. 15:06:06
Josef Drömmarnas konung är dubbad av Sun Studio antagligen med en låg budget men den är ändå bra...
För att vara från Sun studio så är det överraskande hur bra dubbningen låter, inklusive rösterna för alla karaktärerna.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 30 maj 2021 kl. 15:06:06
Josef Drömmarnas konung är dubbad av Sun Studio antagligen med en låg budget men den är ändå bra...
Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 30 maj 2021 kl. 15:31:53
För att vara från Sun studio så är det överraskande hur bra dubbningen låter, inklusive rösterna för alla karaktärerna.

Det är för att den är producerad av Stockholms-filialen, då brukar det i princip alltid bli bra resultat, samma med Eurotroll...

Sun Studios Stockholms-filial öppnades inte förrän 2000 och efter det har Sun Studios dubbningar automatiskt alltid spelats in i Stockholm!

Bland Sun Studios Köpenhamns-producerade dubbningar har det varierat mer, då de ofta använt få skådespelare och samma skådespelare till många roller plus att deras översättningar ibland brister, deras bättre dubbningar i mina ögon inkluderar Toy Story 1 & 2, Anastasia, Det Magiska Svärdet Kampen om Camelot, Järnjätten, osv. främst tack vare den väl tilltagna budgeten!

Men i fallet med Teenage Mutant Ninja Turtles, Unge Robin Hood, Dastardly & Muttley, Jetsons och Familjen Flinta tycker jag inte alls att det är i närheten av lika gott ställt, dock är det inte enbart dubbningsstudions fel, utan allt hänger lika mycket på budget och tidskrav!

Deras dubbningar av Looney Tunes, Scooby-Doo, Yogi Björn, Tintin, Widget & Mr Bogus, m.fl. tycker jag dock överlag är bra...

Scoobydoofan1

Citat från: Disneyfantasten skrivet 30 maj 2021 kl. 15:41:10
Det är för att den är producerad av Stockholms-filialen, då brukar det i princip alltid bli bra resultat, samma med Eurotroll...

Sun Studios Stockholms-filial öppnades inte förrän 2000 och efter det har Sun Studios dubbningar automatiskt alltid spelats in i Stockholm!

Bland Sun Studios Köpenhamns-producerade dubbningar har det varierat mer, då de ofta använt få skådespelare och samma skådespelare till många roller plus att deras översättningar ibland brister, deras bättre dubbningar i mina ögon inkluderar Toy Story 1 & 2, Anastasia, Det Magiska Svärdet Kampen om Camelot, Järnjätten, osv. främst tack vare den väl tilltagna budgeten!

Men i fallet med Teenage Mutant Ninja Turtles, Unge Robin Hood, Dastardly & Muttley, Jetsons och Familjen Flinta tycker jag inte alls att det är i närheten av lika gott ställt, dock är det inte enbart dubbningsstudions fel, utan allt hänger lika mycket på budget och tidskrav!

Deras dubbningar av Looney Tunes, Scooby-Doo, Yogi Björn, Tintin, Widget & Mr Bogus, m.fl. tycker jag dock överlag är bra...
Dom du nämnde från Hannah barbera flinta, jetsons osv har du rätt i.

Scoobydoofan1

Steffan Rudvall

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 30 maj 2021 kl. 21:51:44
Det är fina och välgjorda filmer.

Det tycker jag också, samma sak tycker jag även med Vägen Till El Dorado, Spirit Hästen Från Vildmarken och Sinbad Legenden om De Sju Haven!  :)

Simon Axelsson

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 30 maj 2021 kl. 21:45:19
Vad tycker ni andra om båda filmerna?

Jag har aldrig sett Josef - Drömmarnas Konung, men jag har sett Prinsen av Egypten. Även om jag tycker den sistnämnda är bra, är den kanske inte en av mina favoriter från Dreamworks. Av deras 2D-animerade föredrar jag definitivt Vägen till El Dorado som jag finner riktigt kul och lätt att se flera gånger. Sen ligger väl Spirit på ungefär samma nivå som Prinsen av Egypten och jag är ofta lite osäker på vilken jag föredrar, men jag tror jag hade sett Spirit igen före Prinsen av Egypten.

Däremot är jag inte alls nåt stort fan av Sinbad, blandningen med 3D-animationen i den filmen är extremt distraherande. Eris är lätt det bästa med den filmen och jag tycker faktiskt att den Grekiska mytologin i filmen har adapterats väl.
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Disneyfantasten

De enda DreamWorks-filmer jag INTE gillar är faktiskt Baby-Bossen (båda filmerna) och Kapten Kalsong! (har aldrig sett dem och kommer aldrig att göra det heller, dessutom ser Baby-Bossen 2 i mitt tycke betydligt sämre ut än första filmen och den ser dålig ut så det räcker, förstår överhuvudtaget inte dess popularitet, jag blev helt förvånad att Baby-Bossen fick en uppföljare)

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 30 maj 2021 kl. 22:42:10
De enda DreamWorks-filmer jag INTE gillar är faktiskt Baby-Bossen (båda filmerna) och Kapten Kalsong! (har aldrig sett dem och kommer aldrig att göra det heller, dessutom ser Baby-Bossen 2 i mitt tycke betydligt sämre ut än första filmen och den ser dålig ut så det räcker, förstår överhuvudtaget inte dess popularitet, jag blev helt förvånad att Baby-Bossen fick en uppföljare)
Fick även en serie.

Disneyfantasten

Simon Axelsson

Disneyfantasten

Simon Axelsson

Citat från: Disneyfantasten skrivet 30 maj 2021 kl. 22:50:03
Då blir jag ännu mer förvånad över deras popularitet...

För att de ser ut att ha barnslig humor?

Disneyfantasten

Citat från: Simon Axelsson skrivet 30 maj 2021 kl. 23:25:33
För att de ser ut att ha barnslig humor?

Delvis ja, men också för animationerna, sedan tycker jag också att döma av trailern, bilderna och de klipp jag sett/hört att karaktärerna är dåligt skrivna och att storyn är allt annat än bra...

Scoobydoofan1

Citat från: Simon Axelsson skrivet 30 maj 2021 kl. 22:49:05
Båda.
Det som är förvirrande är varför dom använder 3D animation för att göra serierna.