Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

BBC Narnia serien

Startat av moviefan, 28 december 2012 kl. 18:42:56

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Benkt

Blu-rayen har inte den minsta kvalitetsuppgradering från DVD. Faktum är att det nästan ser värre ut.

Elios

Citat från: Benkt skrivet Igår kl. 22:41:52Blu-rayen har inte den minsta kvalitetsuppgradering från DVD. Faktum är att det nästan ser värre ut.

Jag har bara sett Häxan och Lejonet.
Är dom andra bra?

Tintin

Citat från: Benkt skrivet Igår kl. 22:41:52Blu-rayen har inte den minsta kvalitetsuppgradering från DVD. Faktum är att det nästan ser värre ut.
Tack för skärmdumparna.

Det är de första bilderna jag sett från Blu-rayen (sedan den släpptes i November). Förutom den nya dokumentären har jag sett flera besvikna recensioner på Amazon, och precis som du säger verkar det inte vara någon uppgradering gällande bilden på TV-serien.

Jag hade framme mina DVD:er från 2003 för att se hur min Blu-ray spelare skalade upp dem. Såg bättre ut än de versioner som finns på YouTube. Eftersom det är inspelat på video går det ju inte att göra så mycket åt, men jag har ändå sett några ambitiösa försök på YouTube att förbättra bilden.

Jag hade boxen 2 dagar efter release, men kom fram skadad (så valde att skicka tillbaka den). Då låg den på över 700 kr med frakt. Dokumentären Return to Narnia skulle jag gärna vilja se, men kan man spara en slant på boxen (med tanke på att TV-serien bara är uppskalad) så kanske det är bättre att vänta och se om det händer något med prisutvecklingen.

Tintin

Citat från: Elios skrivet Igår kl. 23:02:35Jag har bara sett Häxan och Lejonet.
Är dom andra bra?
Ja (se dem också).

Kung Caspian och skeppet Gryningen gillade jag så mycket att jag såg versionen från 2010 i 3D på bio när den kom. Silvertronen vet jag många håller högt för att Tom Baker (Dr Who) är med. Själv har jag minst minnen av den sistnämnda från TV, men jag bör ha sett den också.