Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Lejonkungen

Startat av DisneyTLK, 9 januari 2013 kl. 00:21:53

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Daniel Hofverberg

Citat från: TonyTonka skrivet  6 juli 2019 kl. 21:26:43
På tal om Lejonkungen vill jag rapportera ett fel på tecknade Lejonkungens creditslista. Det står att Tommy Halldén bara medverkar som Mullvaden i 2003 års specialversion, men det är 100% felaktigt. För det första så har jag 1995 års vhs-utgåva här hemma, och där är Mullvaden defentivit med då jag har gjort ett röstprov på honom från den utgåvan. För det andra så dog Tommy Halldén 2001, vilket var två år innan specialutgåvan kom ut.
Det har du så rätt i. Jag minns på rak arm tyvärr inte varifrån uppgifterna på creditlistan kom (men så pass mycket minns jag att jag inte gjort någon egen research, utan bara skrev av andras uppgifter), men uppenbarligen är det fel i vilket fall som helst. Jag ska korrigera det snarast.

gstone

Hur går det med att få röster till nya Lejonkungeh.

Skulle gärna vilja veta vem som gör den tredje Heyna och Unga Nala och Simba

Undrar om barnen som göra unga Nala och Simba agerat eller sjungit förut eller om det här är deras första uederhållings jobb ?
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet  7 juli 2019 kl. 21:01:36
Hur går det med att få röster till nya Lejonkungeh.
I Sverige sker i stort sett aldrig pressvisningar tidigare än max 2 - 3 dagar före premiären, oftast bara 1 - 2 dagar innan premiären. Så om det blir någon pressvisning på Lejonkungen i Skellefteå kan jag tidigast veta något om rösterna nästa måndag eller tisdag; och blir det inte pressvisning lär det dröja till torsdagen den 18 juli (dagen efter premiären). Hursomhelst finns ingen som helst chans att veta något på minst en vecka.

Elios

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  8 juli 2019 kl. 04:42:47
I Sverige sker i stort sett aldrig pressvisningar tidigare än max 2 - 3 dagar före premiären, oftast bara 1 - 2 dagar innan premiären. Så om det blir någon pressvisning på Lejonkungen i Skellefteå kan jag tidigast veta något om rösterna nästa måndag eller tisdag; och blir det inte pressvisning lär det dröja till torsdagen den 18 juli (dagen efter premiären). Hursomhelst finns ingen som helst chans att veta något på minst en vecka.

När du går på pressvisning sådär. Är det några särskilda du går med då eller? Alltså är det andra redaktörer och skribenter?^^  ;D

gstone

Enlighet en av dom svenska röstskådsplarna i nya Lejonkungen ska Soundtracken släppas imorgon !

Daniel Hofverberg

Citat från: Elios skrivet  8 juli 2019 kl. 12:43:56
När du går på pressvisning sådär. Är det några särskilda du går med då eller? Alltså är det andra redaktörer och skribenter?^^  ;D
Sedan årsskiftet sitter jag som regel ensam i biosalongen, och ingen annan är med...

Före det var det oftast en annan person närvarande; nämligen recensenten från lokaltidningen Norra Västerbotten (Norran). Men han gick i pension vid årsskiftet, och efter det har den tidningen valt att inte ta in någon ny recensent utan istället köpa in alla filmrecensioner från TT... :(

Disneyfantasten

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 10 juli 2019 kl. 17:16:54
Sedan årsskiftet sitter jag som regel ensam i biosalongen, och ingen annan är med...

Före det var det oftast en annan person närvarande; nämligen recensenten från lokaltidningen Norra Västerbotten (Norran). Men han gick i pension vid årsskiftet, och efter det har den tidningen valt att inte ta in någon ny recensent utan istället köpa in alla filmrecensioner från TT... :(

Och jag som trodde att du som skapare för Dubbningshemsidan alltid satt ensam i salongen...

Elios

Hur är det egentligen att sitta helt ensam i en salong?^^  8)

Disneyfantasten

Citat från: Elios skrivet 10 juli 2019 kl. 17:28:41

Jag gör det under eftertexterna!  ;) (det förefaller som att många inte är intresserade av att sitta kvar under eftertexterna, men jag som är äkta stor Disneyfantast vill inte missa det, när jag ser en film från Disney på bio ensam så kan jag inte gärna missa någon sekvens)

Daniel Hofverberg

Det är onekligen en lite speciell känsla, men man vänjer sig...

Citat från: Disneyfantasten skrivet 10 juli 2019 kl. 17:23:55
Och jag som trodde att du som skapare för Dubbningshemsidan alltid satt ensam i salongen…
Jag sitter ju inte med någon, om du trodde det. Innan jag blev själv satt ju den andra recensenten på en helt annan bänkrad i biosalongen.

Då och då händer det också att personal på biografen ser någon film, men då sitter de ju också på någon annan bänkrad och en bit ifrån mig.

Anders M Olsson

Det har faktiskt hänt mig flera gånger att jag har suttit ensam i salongen på vanliga kommersiella bioföreställningar, inte pressvisningar. De flesta biografer har principen att man kör filmen även om det bara kommer en enda kund. En enda såld biljett är trots allt ett bidrag i kassan som minskar förlusten i någon liten mån.

För några veckor sen såg jag Aladdin (den nya spelfilmen) dubbad till norska på en stor biograf i Oslo. Det var bara jag och två till i publiken, och de gick en halvtimme innan filmen var slut. Så den sista halvtimmen satt jag ensam i en salong för 500 personer! :)

Elios

Var för bara typ 20 min sen och såg Men In Black: International. Då var det bara min kusin och två andra som sätt längst ner.

En sak jag undrar bara lite är: om man går och ser en film på bio, man drar dit där själv. Det är bara du och en annan som ska se den. Kanske två-tre andra i samma gäng. Dem sitter på en annan rad. Ska man då gå fram och fråga om man kan få sitta bredvid dem då?^^  ::)

Om man typ nu inte vill sitta själv när man ser hur trevligt andra har det?^^  ???

gstone

Mattias Knave gör rösten till Azizi.

Elios

Citat från: gstone skrivet 11 juli 2019 kl. 10:23:00
Mattias Knave gör rösten till Mattias Knave.

I vilken film då?^^

gstone