Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Kalle Anka och hans vänner önskar god jul

Startat av Mysan, 7 december 2007 kl. 15:04:14

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Viktor

Citat från: Jonas9881 skrivet 22 december 2024 kl. 12:21:30Tror faktiskt inte Sverige är redo för det ännu ;D

Då SVT har fått massivt med kritik med sina ändringar så dom vågar nog inte det om dom inte vill få hat och kritik.
Det är därför fler borde göra som i min familj...

Jonas9881

Citat från: Viktor skrivet 22 december 2024 kl. 12:28:56Det är därför fler borde göra som i min familj...
Att se samma version offline hemma?

Ja men traditionen är väl ändå att se på den på TV direktsänt. Det är visserligen inte direktsänt men iallafall direkt när det går. Det är en tradition och svenskar har svårt att bryta sådana traditioner.
"Vissa anser att dom har någon typ av ensamrätt till material och att det ej ska spridas. Men vi anser annorlunda. Detta är väl vad fildelning handlar om att kunna spela in material alla är uppväxta under olika tidsperioder och har inte haft samma möjligheter"
Förkortat citat från en annan användare

Steffan Rudvall

Citat från: Jonas9881 skrivet 22 december 2024 kl. 12:30:27Att se samma version offline hemma?

Ja men traditionen är väl ändå att se på den på TV direktsänt. Det är visserligen inte direktsänt men iallafall direkt när det går. Det är en tradition och svenskar har svårt att bryta sådana traditioner.
"Vi ser inte alls på SVT version varken direktsänd eller offline vi har gjort vår egen version" svarade han i ett pm till mig när jag frågade...

Tintin

Citat från: Jonas9881 skrivet 22 december 2024 kl. 12:19:53Synd att du tog bort skyltarna på slutet, men jag hoppas att svt har det i år så jag får med det i min inspelning då jag minns att det stog något med att man kan bli skadad att kolla på¨barnprogrammen. Helt sjukt egentligen att dom tycker det.

Jag tar gärna emot ISO-filen då jag själv kan välja sedan om jag vill konvertera till MKV eller inte.
Bra att du tog med julvärden, det är ju lite mysigt faktiskt.

Om det är från google drive eller från annat får du välja själv hur du vill dela den  :)
Jag får leta upp skivan först och kolla hur mycket plats filerna tar. Kanske går det att zippa i 2 uppladdningar.

Att jag tog bort skyltarna efteråt berodde på att jag ville ha min inspelning så nära originalet som möjligt (om de nu plockar bort Kalle Anka och hans vänner önskar god jul ur tablån). Jag la även till kapitelindelning var 5:e minut i DVDStyler, så trycker man ett kapitel fram blir det ganska exakt före presentationen av programmet.

Jonas9881

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 22 december 2024 kl. 12:31:18"Vi ser inte alls på SVT version varken direktsänd eller offline vi har gjort vår egen version" svarade han i ett pm till mig när jag frågade...
Fast menar han då att alla ska göra sin egna version.

Krävs ju att man har en dator, ett program som kan redigera och klipp som är juliga och så tiden till det.

Då är det väl bättre att kolla på en gammal sänding SVT har sänt innan om nu SVT slutar sänds Kalle anka av rättigheterskäll. 

Då jag inte orkar leta upp klipp och redigera ihop, sedan är ju också Kalle anka mysig med dom klipp som finns även om exempel Robin hood inte är till juligheten så är det ändå mysigt att titta på.
"Vissa anser att dom har någon typ av ensamrätt till material och att det ej ska spridas. Men vi anser annorlunda. Detta är väl vad fildelning handlar om att kunna spela in material alla är uppväxta under olika tidsperioder och har inte haft samma möjligheter"

Jonas9881

Citat från: Tintin skrivet 22 december 2024 kl. 12:59:13Jag får leta upp skivan först och kolla hur mycket plats filerna tar. Kanske går det att zippa i 2 uppladdningar.

Att jag tog bort skyltarna efteråt berodde på att jag ville ha min inspelning så nära originalet som möjligt (om de nu plockar bort Kalle Anka och hans vänner önskar god jul ur tablån). Jag la även till kapitelindelning var 5:e minut i DVDStyler, så trycker man ett kapitel fram blir det ganska exakt före presentationen av programmet.
Men google drive har väl 15GB, och din skiva har väl max 4.7GB så där blir det väl inga problem?

Om man klipper den i 2 delar så fördärvar man ju den då sändingen så nära originalet är i full längd.

Steffan Rudvall

Citat från: Jonas9881 skrivet 22 december 2024 kl. 13:15:57Fast menar han då att alla ska göra sin egna version.

Krävs ju att man har en dator, ett program som kan redigera och klipp som är juliga och så tiden till det.

Då är det väl bättre att kolla på en gammal sänding SVT har sänt innan om nu SVT slutar sänds Kalle anka av rättigheterskäll.

Då jag inte orkar leta upp klipp och redigera ihop, sedan är ju också Kalle anka mysig med dom klipp som finns även om exempel Robin hood inte är till juligheten så är det ändå mysigt att titta på.
Som jag har förstått det är han inte rädd för att SVT ska sluta visa Kalle Anka utan hans familj tycker helt enkelt att SVT:s version är dålig... Lektorsdubbning och plus att programmet som SVT sänder är sönderklippt då menar jag både censurerat men även segment som är utbytta och vissa adderade som inte har någonting med julen att göra...

Jonas9881

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 22 december 2024 kl. 13:21:30Som jag har förstått det är han inte rädd för att SVT ska sluta visa Kalle Anka utan hans familj tycker helt enkelt att SVT:s version är dålig... Lektorsdubbning och plus att programmet som SVT sänder är sönderklippt då menar jag både censurerat men även segment som är utbytta och vissa adderade som inte har någonting med julen att göra...
Jag tror att dom som kollar på Kalle anka tycker att traditionen att kolla på programmet är viktigare än att det inte bara finns klipp från julen som Robin hood och Lady och Lufsen. Så att göra sin egen version kommer nog inte folk gå över till, även om/när SVT slutar sända kalle anka.

Var finns hans version att titta på?
Har för mig att den länkas från google drive men minns inte på vilken sida av detta ämne han skrev det på.

Viktor

Citat från: Jonas9881 skrivet 22 december 2024 kl. 13:27:07Var finns hans version att titta på?
Har för mig att den länkas från google drive men minns inte på vilken sida av detta ämne han skrev det på.
Vi har tagit familjens favoriter och satt ihop vår egna version som vi faktiskt kan kolla på och inte bli irriterade på som SVT:s version...

https://drive.google.com/file/d/1qpg6zIdDi5ujpPjyskpgqRZ2uAY695t0/view

Jonas9881

@Steffan Rudvall Varför tog du väck detta inlägg egentligen?

CitatEfter mycket övertalning har han fått tag på sin familjs version så ni kan se själva. Av någon anledning bad hand dock mig att dela den...

https://drive.google.com/file/d/1qpg6zIdDi5ujpPjyskpgqRZ2uAY695t0/view?

Jonas9881

Citat från: Viktor skrivet 22 december 2024 kl. 13:37:38Vi har tagit familjens favoriter och satt ihop vår egna version som vi faktiskt kan kolla på och inte bli irriterade på som SVT:s version...

https://drive.google.com/file/d/1qpg6zIdDi5ujpPjyskpgqRZ2uAY695t0/view
Ska bli intressant vad din familj tycker, och vilka favoriter ni har.

Steffan Rudvall

Citat från: Jonas9881 skrivet 22 december 2024 kl. 13:58:49@Steffan Rudvall Varför tog du väck detta inlägg egentligen?
Han ville det av någon anledning, konstig situation fick ett pm där han bad mig att dela länken och några dagar senare bad han mig att ta bort inlägget...

Jonas9881

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 22 december 2024 kl. 14:01:16Han ville det av någon anledning, konstig situation fick ett pm där han bad mig att dela länken och några dagar senare bad han mig att ta bort inlägget...
Ja det är ju lite märkligt, han kanske var osäker om han verkligen ville dela den. Och sa sedan ja när du frågade men sedan ångrade att han sa "ja".

Men nu tror jag faktiskt han vill dela den då han nu själv skrev in länken i ett inlägg ovanför.

Tintin

Citat från: Jonas9881 skrivet 22 december 2024 kl. 13:17:49Men google drive har väl 15GB, och din skiva har väl max 4.7GB så där blir det väl inga problem?

Om man klipper den i 2 delar så fördärvar man ju den då sändningen så nära originalet är i full längd.
Hela är 2,86 GB (och jag har tyvärr inte Google Drive). Jag klipper inte i själva VOB-filerna, utan det går att sätta ihop hela DVD-skivan i efterhand genom att bara lägga till den sista filen i mappen.

Del 1:
https://sprend.com/download?C=c94b18bb67714a9188c8c5efbdba4813

Del 2:
https://sprend.com/download?C=98b092963be540ef81eedab1ff39456d

Tintin

Citat från: Jonas9881 skrivet 22 december 2024 kl. 12:19:53Jag tar gärna emot ISO-filen då jag själv kan välja sedan om jag vill konvertera till MKV eller inte.
Bra att du tog med julvärden, det är ju lite mysigt faktiskt.
Om du föredrar ISO-filer, så går det att lätt att göra själv med t ex programmet ImgBurn (Create image file from files/folders). Men om du bara ska bränna till DVD eller göra om till MKV spelar filstrukturen ingen roll.

Min digitalbox spelar även in undertexter och annan EPG-information. Men när det gäller undertexter så tror jag bara att jag lyckats få fram den för hörselskadade i VLC, och ska man inkludera även dem på DVD-skiva så måste man förmodligen göra något extra steg. Både för att undertexten ska komma fram, men även för att det ska se bra ut när man tittar. Jag har inte undersökt saken närmare, men jag vet ju att du brukar vilja ha med undertexter.

Hoppas du blev nöjd med uppladdningen.