Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Bidra med creditlistor

Startat av Henrik, 28 januari 2008 kl. 16:27:41

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  1 juni 2023 kl. 13:01:12Det står ju vilka karaktärer de spelar om det är de du menar...
Jag menar attt  Flora "Flo" Gillman, Finn Gillman och Peter Gillman verkar ha nya namn på svenska ;)
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  1 juni 2023 kl. 12:43:16Eurotroll har på sin Instagram avslöjat lite om dubbning av Ruby - Havsmonstret.

Screenshot_Instagram.jpg

Ruby - Filippa Steen
Gammelmor - Suzanne Reuter
Agatha - Anna Sahlene
Chelsea - Carla Abrahamsen
Margot - Josefine Götestam
Brill - Andreas Rothlin Svensson
Connor - Ludvig Turner
Arthur - Jörn Savér
Sam - Orlando Wahlsteen

Regi: Jonas Jakobsen Lillehammar
Översättare: Joakim Tidermark
Casting: Linda Åstund & Ester Sjögren
Väldigt intresant att dom avänder dom tidagre namnen för mamman och farbron ;)

Aghata och Brill hete dom ju från början ???

https://thegww.com/exclusive-dreamworks-animation-sets-meet-the-gillmans-for-2022/

Daniel Hofverberg

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  1 juni 2023 kl. 12:43:16Eurotroll har på sin Instagram avslöjat lite om dubbning av Ruby - Havsmonstret.

Screenshot_Instagram.jpg

Ruby - Filippa Steen
Gammelmor - Suzanne Reuter
Agatha - Anna Sahlene
Chelsea - Carla Abrahamsen
Margot - Josefine Götestam
Brill - Andreas Rothlin Svensson
Connor - Ludvig Turner
Arthur - Jörn Savér
Sam - Orlando Wahlsteen

Regi: Jonas Jakobsen Lillehammar
Översättare: Joakim Tidermark
Casting: Linda Åstund & Ester Sjögren
Förvånansvärt att de fått avslöja det så här tidigt - annars brukar de ju alltid bara hänvisa till att de på grund av sekretess inte får avslöja något förrän på premiärdagen.

Mathilda Gustafsson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  1 juni 2023 kl. 15:59:51Förvånansvärt att de fått avslöja det så här tidigt - annars brukar de ju alltid bara hänvisa till att de på grund av sekretess inte får avslöja något förrän på premiärdagen.
Eftersom att de själva gått ut med informationen kanske du redan nu kan fråga dem om en creditslista?

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  1 juni 2023 kl. 15:59:51Förvånansvärt att de fått avslöja det så här tidigt - annars brukar de ju alltid bara hänvisa till att de på grund av sekretess inte får avslöja något förrän på premiärdagen.
Också konstigt att dom avänder dom gamla namen i den svenska dubbningem.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet  1 juni 2023 kl. 17:07:05Också konstigt att dom avänder dom gamla namen i den svenska dubbningem.
Det är inte säkert att det här nödvändigtvis överensstämmer med den färdiga dubbningen. De har kanske varit inblandad i dubbningen ända sedan de gamla namnen användes, och så har de helt enkelt missat att ändra i det här inlägget - ett sådant här inlägg kommer kanske inte från någon officiell creditlista, utan från manus eller annat arbetsmaterial.

Vi får nog vänta och se tills filmen faktiskt kommer ut... Jag blev i alla fall mer lockad att gå och se filmen, då Eurotroll alltid brukar innebära en hög klass på dubbningarna. :)

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  1 juni 2023 kl. 20:20:31Det är inte säkert att det här nödvändigtvis överensstämmer med den färdiga dubbningen. De har kanske varit inblandad i dubbningen ända sedan de gamla namnen användes, och så har de helt enkelt missat att ändra i det här inlägget - ett sådant här inlägg kommer kanske inte från någon officiell creditlista, utan från manus eller annat arbetsmaterial.

Namen är från 2021.

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  1 juni 2023 kl. 20:20:31Det är inte säkert att det här nödvändigtvis överensstämmer med den färdiga dubbningen. De har kanske varit inblandad i dubbningen ända sedan de gamla namnen användes, och så har de helt enkelt missat att ändra i det här inlägget - ett sådant här inlägg kommer kanske inte från någon officiell creditlista, utan från manus eller annat arbetsmaterial.

Vi får nog vänta och se tills filmen faktiskt kommer ut... Jag blev i alla fall mer lockad att gå och se filmen, då Eurotroll alltid brukar innebära en hög klass på dubbningarna. :)
Jag såg redan framemot filmen !

Men nu är jag ännu mer taggade ! :D

gstone

Skulle någon me bra minne kunna skriva om rösterna i Nöttknäpparprinsen ?

Båda dubbningarna fanns på Youtube men har sorgligt nog tagits bort  :'( :'( :'(

En hade en rollista i beskrivningen och den andra hade en rollista i efter texterna  ;)

gstone

Jag skulle gärna vilja veta rösterna i Transformers Jordens gnista !

gstone

Vill någon berätta vilka dom svenska rösterna är Alice i Underlandsbageriet  ?

gstone

Ester Sjögren rollsatte Nimona och Daniel Sjöberg  regiserade dubbningen.

Mikael Regenholz spelade  Ambrosius Gyllenrygg.

gstone

Joakim Tidermark spelade Sir Thoddeus Sureblade.

Simon Axelsson

Nimona - svenska credits:

Studio - Eurotroll AB
Projektledare - Lieze Broeders
Översättare - Göran Berlander
Ansvarig för rollsättning av röstskådespelare - Ester Sjögren
Regissör - Daniel Sjöberg
Mixare - Rickard Engborg

Skådespelare:

Ballister - Razmus Nyström
Nimona - Elsa Fryklund
Ambrosius Gyllenrygg - Mikael Regenholz
Prefekt - Elin Klinga
Todd - Joakim Tidermark
Väpnare - Einar Bredefelt
Gloreth som flicka - Emmi Tjenström
Riddare - Christian Hedlund
Riddare Ralf - Alexander Karim
Nimona som liten pojke - Edda Blomgren

Andra medverkande:

Emma Lewin Segelström
Yamineth Dyall
Aleksa Lundberg
Christian Svensson
Daniel Sjöberg
Charlotte Ardai Jennefors
Julian Gadelius
Lilja Östervall Lyngbrant
Tilo Hedlund Al Fakir
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Daniel Hofverberg

Men märkligt nog står det inte utsatt inspelningstekniker, fastän man kan tycka att det är minst lika viktigt som mixtekniker... I vanliga fall när det gäller Eurotroll brukar det ju röra sig om regisserande tekniker, men jag tror inte att Daniel Sjöberg någonsin har varit tekniker så det här är nog ett undantag.

Citat från: Simon Axelsson skrivet 30 juni 2023 kl. 16:14:27Gloreth som flicka - Emmi Tjenström
Gloreth som flicka, men ingen huvudsaklig skådespelare för Gloreth...? Jag har inte sett filmen än, men jag reagerade på att det kändes egendomligt...