Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Disney+ (Disneys streamingtjänst)

Startat av gstone, 29 augusti 2018 kl. 22:30:22

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

simon.bjornen

Jag kommer inte heller på vem som gör rösten till Gåsalin?!  ;)

Citat från: KurageDHH skrivet  3 februari 2022 kl. 08:09:31
Japp, det är nydubb. Det är Per Sandborgh som gör återigen Sigge. Håller på att försöka klura ut vem som gör Gåsalin.

SebastianSandberg

Verkar som att de har ökat takten på att ladda upp svenska ljudspår något på Darkwing Duck, i går fanns det runt femton-tjugo avsnitt med svenska ljudspår, nu är det närmare trettio eller så.

Finns dock några misstag kvar, "Jailbird" har till exempel fått det danska ljudspåret duplicerat där det svenska ska vara och så vidare.

Goliat

Citat från: SebastianSandberg skrivet 16 februari 2022 kl. 19:32:04
Verkar som att de har ökat takten på att ladda upp svenska ljudspår något på Darkwing Duck, i går fanns det runt femton-tjugo avsnitt med svenska ljudspår, nu är det närmare trettio eller så.

Finns dock några misstag kvar, "Jailbird" har till exempel fått det danska ljudspåret duplicerat där det svenska ska vara och så vidare.

Rolig nyhet. Kommer nog försöka skaffa Disney+ nästa månad. ☺️ Vill ju se.

Daniel Hofverberg

Det var roligt att höra. Att de ökat tempot så rejält kan man ju kanske tolka som ett tecken på att premiärdatum för serien i de nordiska länderna är fastslaget, så att Disney därför nu plötsligt har en deadline som de inte haft förut. :)

Citat från: SebastianSandberg skrivet 16 februari 2022 kl. 19:32:04
Det är tyvärr inte så ovanligt. Värre är dock att sådana problem ibland aldrig verkar åtgärdas - exempelvis har det varit samma problem på ett avsnitt av Världen enligt Jeff Goldblum, som senast jag kollade fortfarande inte hade åtgärdats trots att det varit så i åratal. :(

Anders M Olsson

Citat från: Tecknad Film skrivet 16 februari 2022 kl. 20:28:41
Rolig nyhet. Kommer nog försöka skaffa Disney+ nästa månad. ☺️ Vill ju se.

Ja, fast Darkwing Duck finns ju ännu så länge bara på Disney+ i USA, så du måste - i alla fall just nu - även ha en VPN-tjänst för att kunna se serien.

Men vem vet - kanske har serien hunnit komma på svenska Disney+ när du är redo att teckna abonnemang.

Goliat

Citat från: Anders M Olsson skrivet 16 februari 2022 kl. 22:35:37
Ja, fast Darkwing Duck finns ju ännu så länge bara på Disney+ i USA, så du måste - i alla fall just nu - även ha en VPN-tjänst för att kunna se serien.

Men vem vet - kanske har serien hunnit komma på svenska Disney+ när du är redo att teckna abonnemang.

Absolut, utan vpn kommer man inte åt det amerikanska utbudet som du skriver. :)

gstone

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 16 februari 2022 kl. 22:52:40
Ärligt talat så är Disney+ inte värt det så mycket längre.
>:( >:( >:( >:( >:(

Disney plus är jätteebra >:(
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Simon Axelsson

Det beror väl på vem du frågar. Personligen anser jag att Disney+ lätt är värt det än.
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Daniel Hofverberg

På vilket sätt skulle det inte vara det? Även fast priset har gått upp lite sen tjänsten lanserades, så är det ju ändå billigt i jämförelse med mycket annat - med helårsabonnemang 74 kr per månad, och det tycker jag är ett bra pris för ett så pass bra utbud. :)

Visst finns det ett och annat man saknar, men det är ändå ett ganska stort och brett utbud. Många långfilmer som släpps där innan de har släppts på DVD och Blu-Ray, och en ganska lyckad mix mellan gamla och nya serier. Dessutom finns nästan alla Disney Channel Original Movies, vilket är mycket värdefullt för mig som alltid försökt att spela in dessa från TV förut och nu slipper tjafsa med det. :)

Oskar

dom har bl.a the Simpsons, family guy, ķalle anka, massvis med film klassisk, m.m.

Goliat

För dagens datum har dessa har nu Svenskt tal.

S01E03 Night of the Living Spud
S01E11 A Revolution in Home Appliances
S01E17 Days of Blunder
S01E18 Just Us Justice Ducks - Part 1
S01E19 Just Us Justice Ducks - Part 2
S01E20 Double Darkwings
S01E24 Cleanliness Is Next to Badliness (danskt tal på svenska och danska kanalen)
S01E25 Smarter Than a Speeding Bullet
S01E28 Ghoul of My Dreams
S01E29 Darkly Dawns the Duck - Part 1
S01E30 Darkly Dawns the Duck - Part 2
S01E31 Adopt-A-Con
S01E32 Toys Czar Us
S01E33 The Secret Origins of Darkwing Duck
S01E34 Up, Yp and Awry
S01E35 Life, the Negaverse and Everything
S01E40 The Darkwing Doubloon
S01E43 Dances with Bigfoot
S01E47 Dead Duck
S01E51 Quack of Ages
S01E53 Stresset to Kill
S01E60 A Store is Scorned
S01E62 Jail Bird (danskt tal på svenska och danska kanalen)
S01E74 The Merchant of Menace

S02E02 Star Crossed Circuits
S02E03 Revenge of the Return of the Brainteasers
S02E04 Monsters R Us (2022-02-21)
S02E05 Inherit the Wimp
S02E06 Clash Reunion
S02E07 Mutantcy on the Bouncy (2022-02-21)
S02E08 Paint Mishehavin'
S02E09 avsnitt saknas, Hot Spells.
S02E10 The Frequency Fiends (2022-02-21)
S02E11 Fraudcast News
S02E12 Extinct Possibility
S02E13 Malice's Restaurant

Daniel Hofverberg

Citat från: Tecknad Film skrivet 17 februari 2022 kl. 11:06:35
S02E09 avsnitt saknas, vet ej vilket avsnitt då de inte följer någon logisk lista.
Är det inte så att avsnitten är i produktionsordning? Jag har inte själv kollat i just det här fallet, men de flesta serier på Disney+ verkar vara numrerade i produktionsordning.

Goliat

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 17 februari 2022 kl. 12:50:30
Är det inte så att avsnitten är i produktionsordning? Jag har inte själv kollat i just det här fallet, men de flesta serier på Disney+ verkar vara numrerade i produktionsordning.

Vet inte, står S02E08 och nästa är S02E10, så det verkar som de bara hoppat över ett. Vet dock inte vilket som saknas, kan titta närmare på det när jag jämfört alla titlarna.

Anders M Olsson

Citat från: Tecknad Film skrivet 17 februari 2022 kl. 15:18:43
Vet inte, står S02E08 och nästa är S02E10, så det verkar som de bara hoppat över ett. Vet dock inte vilket som saknas, kan titta närmare på det när jag jämfört alla titlarna.

Avsnittet som saknas är Hot Spells.
https://disney.fandom.com/wiki/Hot_Spells

Citat"Hot Spells" is the eighty-sixth episode of Darkwing Duck. It was first aired on Halloween Day of 1992 and was quickly pulled from general circulation afterwards due to Satanic themes.

This is the only episode omitted from the show's US digital release despite being available for purchase in Germany.

Goliat

Citat från: Anders M Olsson skrivet 17 februari 2022 kl. 16:05:07
Avsnittet som saknas är Hot Spells.
https://disney.fandom.com/wiki/Hot_Spells

Där ser man. Kände inte alls till, det finns ett annat avsnitt där de animerade om mer eller mindre 2/3 av avsnittet. Double Darkwing. Har båda versionerna. saknar dock originalversionen på engelska än.

Säsong 2 (säsong 3?) Verkar faktiskt som min teori vara inspelad vid senare tillfälle. Har svårt att avgöra om det är 10 år sedan eller idag, några röster känd obekanta, men har då inte fördjupat mig i riktigt om det skett byten av skådespelare under tiden m.m.

Revenge of the Brain Teaser verkar det dock som det är något äldre IFS. Så något kanske är äldre och något är nytt...lite osäker. En annan teori är att de påbörjade dubba säsong 3 (även kallad 2 på d+) och aldrig gjort klar förrens vid senare tillfälle? Star Crossed låter relativt ny.