Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Disney+ (Disneys streamingtjänst)

Startat av gstone, 29 augusti 2018 kl. 22:30:22

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Oskar

Citat från: gstone skrivet 25 april 2022 kl. 17:03:23
Jag vill så gärna att  Piff & Puff: Räddningspatrullen ska dubbas !
Jag tror inte att Monica Forsberg dubbar filmen eftersom filmen dubbar i Stockholm och Monica forsberg bor med Hasse andersson i grevie/förslöv i Båstad kommun i Skåne Monica Forsberg får betala biljett till tåg eller flyg och betala hotell själv jag tror inte disney betala tågresa och hotellrum till Monica Forsberg och andra skådespelare som medverka i KM studio version. Jag vet att disney är snåla mot oss i Norden. Vad tror ni vika röster kommer i filmen. Eftersom många KM studio skådespelare bor i närke och Värmland och västkusten bl.a Göteborg och Bohuslän.

Steffan Rudvall

Citat från: Oskar skrivet 25 april 2022 kl. 18:40:54
Jag tror inte att Monica Forsberg dubbar filmen eftersom filmen dubbar i Stockholm och Monica forsberg bor med Hasse andersson i grevie/förslöv i Båstad kommun i Skåne Monica Forsberg får betala biljett till tåg eller flyg och betala hotell själv jag tror inte disney betala tågresa och hotellrum till Monica Forsberg och andra skådespelare som medverka i KM studio version. Jag vet att disney är snåla mot oss i Norden. Vad tror ni vika röster kommer i filmen. Eftersom många KM studio skådespelare bor i närke och Värmland och västkusten bl.a Göteborg och Bohuslän.
Det här är dock en film och då är Disney och andra beredda på att lägga ut mer pengar. Monica Forsberg behövs inte i den här filmen eftersom att Piff och Puff ska ha helt andra typer av röster i denna...

gstone

Vore väl bra om den dubbades även om Monica Forsberg och Bertil Engh inte kom tillbaka ?

Själv tycker ändå Piff och Puff ska ha andra röster i filmen.
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Fred

Citat från: gstone skrivet 25 april 2022 kl. 18:45:35
Vore väl bra om den dubbades även om Monica Forsberg och Bertil Engh inte kom tillbaka ?

Forsberg och Engh är väl rätt inaktiva inom dubbning nu för tiden? Såg att Dick Ericson spelar spelar Puff i Musses Klubbhus så jag skulle inte bli förvånad om han får reprisera den rollen, han är ju trots allt ganska aktiv fortfarande.

Oskar

Citat från: gstone skrivet 25 april 2022 kl. 18:45:35

Jag har kollat på ingemar carlehed vad han bor men han bor i Lerum i Väster Götaland utanför mellan Göteborg och Alingsås. Jag vet inte att  ingemar carlehed ställa upp som repris som Oskar i Piff och puff Räddningspatrullen filmen.

gstone

Citat från: Oskar skrivet 25 april 2022 kl. 18:58:24
Jag har kollat på ingemar carlehed vad han bor men han bor i Lerum i Väster Götaland utanför mellan Göteborg och Alingsås. Jag vet inte att  ingemar carlehed ställa upp som repris som Oskar i Piff och puff Räddningspatrullen filmen.

Dom hittar säkert några bra esättare .

gstone

Skulle  Birgitta Fernström kunna komma tillbaka ?

Steffan Rudvall

Citat från: Oskar skrivet 25 april 2022 kl. 18:58:24
Om någon kommer tillbaka från KM Studios version så är väl det mest sannolikt att det blir Ingemar. Han gör ju fortfarande röstjobb han hörs till exempel på Boomerang...

MOA

Steffan Rudvall

Citat från: MOA skrivet 25 april 2022 kl. 21:35:00
De tror int jag
Det finns dock en liten chans att Lena Ericsson kan återfå sin roll jag menar hon dubbade ju trailern till Toy Story 4 även om hon blev underkänd...

KurageDHH

Nu har listan för Maj anlänt i fredags:
www.moviezine.se/nyheter/nyheter-pa-disney-plus-i-maj-2022

Som vanligt fortfarande ingen Darkwing Duck, men Avengers Assemble (säsong 3 och 4) kommer 11/5 och Guardians of the Galaxy (säsong 2 och 3) 18/5. Avsnitt 3 från AA s4 och avsnitt 23 från GotG s2 har redan fått svenskt ljudspår har jag kollat efter.
Kommer alla svenska ljudspåren att även lyckas hinna på plats innan de släpps precis som Elana från Avalor s2?

KurageDHH

Citat från: Goliat skrivet 25 april 2022 kl. 17:24:35
Jo, men de har väl inte bråttom heller? De har säkert en deadline men den är inte ens announced i Sverige än, så vi skulle väl egentligen inte känna till att den är på g.  :P

Det tar tid, så här var det med DuckTales också. De la upp nån vecka innan sista avsnitten innan lanseringen, och om jag minns rätt var det nått avsnitt som dök upp samma dag med svenskt tal som saknades dagen innan.

Jamen jag är så trött på att det skall ta jäkla tid!  >:( Det är därför nån borde sätta krav på dom, så att det inte skall ta ännu mera tid

Samlaren

Tycker man ska kunna skriv in ngn namn insamling så alla marvel serier av dem som finns dubbade får sitt svenska dubb. Disney ska inte klaga på att serier kostar med dubb då de har mkt pengar och om ngn har råd att lägga på dubbning så är det dem.

Herkules seiren är också en serie som de borde kunna få dubbningen på.

Steffan Rudvall

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet  1 maj 2022 kl. 19:30:49
Kan nån förklara vad det är som händer med darkwing duck? Vad har hänt med original dubbningen? Varför dubbas darkwing duck om igen?
Den dubbas inte om igen, de dubbar avsnitt som de tidigare inte har dubbat eftersom att Darkwing Duck blev "bannad" ett tag här i Sverige.

gstone