Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Den officiella röstprovstråden

Startat av TonyTonka, 22 januari 2019 kl. 19:29:33

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Skokaka

Är det någon som har röstprov på Ville Vråk (Buzz Buzzard)? Han är med i både sammanhangen där Niclas Wahlgren och Irene Lindh dubbade Hacke Hackspett. Och ja, jag är nyfiken på båda insatserna. Har själv tyvärr inte sett kortfilmerna/avsnitten där Ville medverkar i på Svenska... Och någon som vet vem som dubbade honom i båda sammanhangen? Och dessa borde väl ha varit dubbade...

MOA

Citat från: Skokaka skrivet 20 juli 2023 kl. 19:49:22Är det någon som har röstprov på Ville Vråk (Buzz Buzzard)? Han är med i både sammanhangen där Niclas Wahlgren och Irene Lindh dubbade Hacke Hackspett. Och ja, jag är nyfiken på båda insatserna. Har själv tyvärr inte sett kortfilmerna/avsnitten där Ville medverkar i på Svenska... Och någon som vet vem som dubbade honom i båda sammanhangen? Och dessa borde väl ha varit dubbade...
Så han heter de på svenska,han medverkar int i dom kortfilmer som ligger uppe,hoppas att han låter bättre än Hacke. Egentligen e de bara Hackes röst som jag ogillar,Tommy Nilsson e bara för rolig
Jag vill också ha ljudklipp på Staffan Hallerstam som Luigi,Johan Hedenberg som Toad & Peachs okända röst,blir galen om jag gör de själv.Orkar int

Skokaka

Citat från: MOA skrivet 20 juli 2023 kl. 22:08:35Så han heter de på svenska,han medverkar int i dom kortfilmer som ligger uppe,hoppas att han låter bättre än Hacke. Egentligen e de bara Hackes röst som jag ogillar,Tommy Nilsson e bara för rolig
Jag vill också ha ljudklipp på Staffan Hallerstam som Luigi,Johan Hedenberg som Toad & Peachs okända röst,blir galen om jag gör de själv.Orkar int
Jag kommer ihåg att det stod på fodralet att han hette så, och det är det ända jag vet om Ville så här långt...

MOA

Enkel sak:Sök på Super Mario Bros Super Show & klicka på en video med VHS dubb,spela in när karaktärerna pratar med valfritt program,ladda sedan upp dom här

gstone

Jag måste hört honom som barn några gånger mem jag skulle ändå gärna vilja ha röstprov på Torsten Whalund som Gasto. 

gstone

Kan jag få ett röstprov på Torsten Wahlund som Gaston ?

MOA

Jag behöver ljudklipp på Luigi,Peach & Toad,annars blir jag galen!!!

MOA

Nån som vill höra hur Peter Sjöquist låter som Katten Felix?

MOA

Här e Tommy Nilsson som Butch McVarg

MOA

Citat från: TonyTonka skrivet 29 maj 2021 kl. 22:35:30Idag har jag gjort fler röstprover, så nya som är tillgängliga är:

Asterix: Bo Maniette

Babar: Sture Ström, Krister Henriksson

Celeste: Louise Raeder, Cecilia Nilsson

Daffy Anka: Johan Hedenberg

Dr. Gordon Grym: Andreas Nilsson

Elmer Fudd: Kenneth Milldoff, Olli Markenros, Håkan Mohede

Fred Flinta: Gunnar Ernblad

Ganon: Mattias Knave, Johan Hedenberg

Homer Simpson: Per Sandborgh

Krusty the Clown: Mattias Knave

Kung Koopa: Johan Hedenberg, Gunnar Ernblad, Sture Ström

Lisa Simpson: Louise Raeder

Luigi: Staffan Hallerstam, Johan Hedenberg, Gunnar Ernblad

Majestix: Peter Harryson, Bert-Åke Varg

Marge Simpson: Lena Ericsson

Mario: Steve Kratz

Miraculix: Ulf Källvik, Åke Lindström

Obelix: Jan Koldenius, Ulf Larsson

Oskar (Piff & Puff): Johan Hedenberg

Pelle Gris: Kenneth Milldoff

Piff: Lena Ericsson

Prinsessan Zelda: Mia Hansson

Puff: Steve Kratz

Pärlan: Lena Ericsson

Snurre Sprätt: Mikael Roupé, Jan Modin, Olli Markenros, Staffan Hallerstam

Svinpäls: Per Sandborgh

Toad: Johan Hedenberg

Yabba Doo: Johan Hedenberg

Yosemite Sam: Jan Modin

Om någon av dessa, eller något av de som jag skrev upp på wikisidan är av intresse, bara säg till så postar jag de/dem. :)
Ursäkta för sent svar men kära Tony ladda upp Staffan Hallerstam som Luigi & Johan Hedenberg som Toad om du har kvar dom

TonyTonka

Citat från: MOA skrivet  8 september 2023 kl. 21:46:29Ursäkta för sent svar men kära Tony ladda upp Staffan Hallerstam som Luigi & Johan Hedenberg som Toad om du har kvar dom
Inga problem, jag fixar dem senare idag. :)
- Why do farts smell so funny?
- They're made of laughing gas!
~Timon and Pumbaa's Jungle Games

MOA

Här e 3 ljudklipp som jag gjort nyligen,om ni vill höra

TonyTonka

Citat från: MOA skrivet  8 september 2023 kl. 21:46:29Ursäkta för sent svar men kära Tony ladda upp Staffan Hallerstam som Luigi & Johan Hedenberg som Toad om du har kvar dom
Här kommer röstproven, slänger med Sture Ström som Koopa också. ^^
- Why do farts smell so funny?
- They're made of laughing gas!
~Timon and Pumbaa's Jungle Games