Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Framåt (2020)

Startat av Disneyfantasten, 6 mars 2019 kl. 23:29:58

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Citat från: Elios skrivet 11 januari 2020 kl. 22:52:08
Den verkar ju väldigt lovande men är den aliens eller så? 8) ???

Nej huvudrollerna är två alver men mer sagoboks alver tycker jag än tolken. 

Poliserna var en spelas av Ali Wong är en Faun( det är en som Wong spelar), en Cyklope och en Kentaur.

Alla tre är mytiska varelser ur grekisk och sedan romersk mytologi.

Och Corey är en Mantikora. Inte riktigt säker vilken mytologi den är från. Möjligen medeltida Europa men jag gissar bra blint.

Filmen utspelar sig i en morden version av fantasy värld som Midgård eller Narnia fast utan människor i detta fall
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Simon Axelsson

Citat från: gstone skrivet 11 januari 2020 kl. 23:19:58
Nej huvudrollerna är två alver men mer sagoboks alver tycker jag än tolken. 

Poliserna var en spelas av Ali Wong är en Faun( det är en som Wong spelar), en Cyklope och en Kentaur.

Alla tre är mytiska varelser ur grekisk och sedan romersk mytologi.

Och Corey är en Mantikora. Inte riktigt säker vilken mytologi den är från. Möjligen medeltida Europa men jag gissar bra blint.

Filmen utspelar sig i en morden version av fantasy värld som Midgård eller Narnia fast utan människor i detta fall

Även mantikoran kommer från Grekisk mytologi, precis som de andra tre, dock är ju en faun i Grekisk mytologi en satyr
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Elios

Citat från: Simon Axelsson skrivet 12 januari 2020 kl. 00:25:39
Även mantikoran kommer från Grekisk mytologi, precis som de andra tre, dock är ju en faun i Grekisk mytologi en satyr

Men va faun då! Jag trodde det skulle vara något liknande som typ från Planet 51.  :o

gstone

Citat från: Elios skrivet 12 januari 2020 kl. 02:41:38
Men va faun då! Jag trodde det skulle vara något liknande som typ från Planet 51.  :o

Nej det en fantsy värld fast på 2010-talet.

Inte någon annan planet eller något med rymden. Även om jag ogillar att alverna ser så konstigt ut  :( Du borde linka du i Sagem om Ringen mer tycker jag.

Det är var allmänheten mest förknippar Alver med idag !

Elios

Citat från: gstone skrivet 12 januari 2020 kl. 03:23:45
Nej det en fantsy värld fast på 2010-talet.

Inte någon annan planet eller något med rymden. Även om jag ogillar att alverna ser så konstigt ut  :( Du borde linka du i Sagem om Ringen mer tycker jag.

Det är var allmänheten mest förknippar Alver med idag !

Alver ja.  ::)

gstone

Elios

Citat från: gstone skrivet 12 januari 2020 kl. 18:44:47
Vad ?

Vad betyder emojin ?

Att alver är ju en väldigt egocentrisk påhittad varelse som har stora öron och känns som att dom bara menar allvar.  ;D

gstone

Citat från: Elios skrivet 14 januari 2020 kl. 18:54:04
Att alver är ju en väldigt egocentrisk påhittad varelse som har stora öron och känns som att dom bara menar allvar.  ;D
Så det var ett stavfel igen ?

Förlåt så mycket  :'(

Disneyfantasten

Nu finns en ny trailer på Filmstaden; www.filmstaden.se/film/NCG602786/framat

Vilka är rösterna i den? (de låter bekanta men det når inte riktigt ända fram)

Elios

Den verkar bli allt mer och mer intressant.  ;D

gstone

Här  är en lista över dom fyra huvudröstern i filmen

Victor Segell, Edvin Ryding, Nina Hjelmkvist, Gladys del Pilar

Lista är från vad jag antar ör väldigt säker källa nämligen Filmstadens egen hemsida.

Och dom borde vara pålitliga du äger maroniten  av biografer i hela  Sverige !

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 30 januari 2020 kl. 10:34:14
Här  är en lista över dom fyra huvudröstern i filmen

Victor Segell, Edvin Ryding, Nina Hjelmkvist, Gladys del Pilar

Lista är från vad jag antar ör väldigt säker källa nämligen Filmstadens egen hemsida.

Och dom borde vara pålitliga du äger maroniten  av biografer i hela  Sverige !

Jag har för mig att jag sett de två förstnämnda i någon creditlista på Dubbningshemsidan, men det når inte riktigt ända fram...

Men så trevligt att Nina Hjelmqvist dubbar på riktigt nu... (hon dubbade i Christoffer Robin & Nalle Puh, men en väldigt liten roll då och jag vet tyvärr inte vem hon spelar där)

Och så trevligt att Gladys Del Pilar Bergh också är med, hon har tidigare spelat Rita i omdubbningen av Oliver och Gänget, en av Muserna i Herkules, Mama Odie i Prinsessan och Grodan och Tia Dalma i Disney Infinity (den sistnämnda har jag dock aldrig själv spelat, utan endast antingen hört ljudklipp eller sett klipp på YouTube)

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 30 januari 2020 kl. 17:32:15
Jag har för mig att jag sett de två förstnämnda i någon creditlista på Dubbningshemsidan, men det når inte riktigt ända fram...

Men så trevligt att Nina Hjelmqvist dubbar på riktigt nu... (hon dubbade i Christoffer Robin & Nalle Puh, men en väldigt liten roll då och jag vet tyvärr inte vem hon spelar där)

Och så trevligt att Gladys Del Pilar Bergh också är med, hon har tidigare spelat Rita i omdubbningen av Oliver och Gänget, en av Muserna i Herkules, Mama Odie i Prinsessan och Grodan och Tia Dalma i Disney Infinity (den sistnämnda har jag dock aldrig själv spelat, utan endast antingen hört ljudklipp eller sett klipp på YouTube)

Skulle gissa att  Edvin är röst åt Ian Lightfoot och Voctor åt Barley Lightfoott

Jag är nästa hundra på att Nina spelar  mamman och Gladys Manicoran  ;D :D!

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 30 januari 2020 kl. 17:47:02
Skulle gissa att  Edvin är röst åt Ian Lightfoot och Voctor åt Barley Lightfoott

Jag är nästa hundra på att Nina spelar  mamman och Gladys Manicoran  ;D :D!

Det är mina gissningar också...

Lite synd att inte Lizette Pålsson spelade mamman (Atta har samma originalröst som mamman), men ändå trevligt att Nina Hjelmqvist är med och dubbar...  :) (som händer lite för sällan)

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 30 januari 2020 kl. 17:49:20
Det är mina gissningar också...

Lite synd att inte Lizette Pålsson spelade mamman (Atta har samma originalröst som mamman), men ändå trevligt att Nina Hjelmqvist är med och dubbar...  :) (som händer lite för sällan)

Hoppas du inte tar illa up om jaga inte håller.

Jag tycker att Julia Louis-Dreyfus röst har en bit mörkare med åren. Medan Pålsson i alla sist jaså hörde henne lätt forfarande ganska  ljus. Pålsson värkar alltså behållt sammas röst medan Dreyfus åldrats något.

Mitt förslag var Malin Arvidsson då hon dubbade skådespesksm som spelade atta i Flyplan från 2013 en spin of Bilar som gjord bolaget som brukade göra dvd uppföljarens för Disney  för i tiden.

Förresten jag VERKLIGEN inte döma dig. Men hon  att du kände igen Nina från Bolibompa betyder att fortfarande ser Bolibompa eller var hon  med förut ?