Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Önska creditlistor

Startat av TonyTonka, 15 februari 2009 kl. 16:06:47

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Jag önskar med utförliga credits för Hos Musse

Kan du fråga samma person som hjälpte dig ,ed det var en gång filmstudio ?
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet  3 februari 2025 kl. 19:18:17Jag önskar med utförliga credits för Hos Musse

Jag önskar också utförliga credits till Hos Musse.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet  3 februari 2025 kl. 19:18:17Jag önskar med utförliga credits för Hos Musse

Ärligt talat har jag svårt att tro att Disney Character Voices har bevarat ordentlig dokumentation efter så många år, men visst kan jag göra ett försök.

Först vill jag dock försöka få tag i dubbcredits till omdubben av Darkwing Duck, i och med att vi där helt och hållet saknar uppgifter - där har Disney gjort någon dundertabbe på Disney+, så att de omdubbade avsnitten har dubbcredits för originaldubben medan de avsnitt som inte dubbats om helt saknar dubbcredits... Men alltså inte ett ord någonstans om den nya dubben. :(

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  4 februari 2025 kl. 01:38:10Först vill jag dock försöka få tag i dubbcredits till omdubben av Darkwing Duck, i och med att vi där helt och hållet saknar uppgifter - där har Disney gjort någon dundertabbe på Disney+, så att de omdubbade avsnitten har dubbcredits för originaldubben medan de avsnitt som inte dubbats om helt saknar dubbcredits... Men alltså inte ett ord någonstans om den nya dubben. :(
Ja Det måste fixas

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet  4 februari 2025 kl. 07:12:17Ja Det måste fixas
Jag har mailat till min kontakt på Disney Character Voices, så får vi hålla tummarna. Rimligtvis borde de ju redan ha eller åtminstone kunna ordna fram någon lista för en så pass nyproducerad dubbning som Darkwing Duck (som bör ha dubbats runt 2022). :)

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  4 februari 2025 kl. 08:16:01Rimligtvis borde de ju redan ha eller åtminstone kunna ordna fram någon lista för en så pass nyproducerad dubbning som Darkwing Duck (som bör ha dubbats runt 2022). :)
Precis min tanke

gstone

Citat från: gstone skrivet  3 februari 2025 kl. 13:21:39Jag tror KN studios dubbade den ;)
Kan du även fråga om två anda KM dubbningar 
 The Mighty B! och Gremlins: Secrets of the Mogwai ?

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet  4 februari 2025 kl. 08:29:38Kan du även fråga om två anda KM dubbningar
 The Mighty B! och Gremlins: Secrets of the Mogwai ?
Absolut, jag mailar KM ikväll. :)

gstone

vilka är dom svenska rösterna i denna film ?

Erika

Citat från: gstone skrivet  5 februari 2025 kl. 18:16:47vilka är dom svenska rösterna i denna film ?
Ingen aning om dvd-utgåvan (som verkar ha en annan distributör som heter/hette DVD-gruppen AB; kollade upp annonsen på Tradera) ens är samma dubbning eller har en unik dubbning, men...

Innan jag skriver vidare, vill jag bara påpeka att det är ett bra tag sedan jag ens såg Wendros vhs-utgåva och dessutom endast en volym (vet inte hur många volymer som släpptes, men minst tre känner jag till), så därför kan jag minnas fel. Bara så du vet. :)

Om jag minns rätt medverkar bl. a. Annelie Bhagavan, Hasse Jonsson, Gunnar Ernblad, Louise Raeder och Jan Nygren.

Förövrigt en riktigt sevärd animé som jag vill minnas är en samproduktion mellan Japan och Italien.

gstone

Citat från: Erika skrivet  5 februari 2025 kl. 18:47:35Förövrigt en riktigt sevärd animé som jag vill minnas är en samproduktion mellan Japan och Italien.
så det är inte bra en billig rip of av Disney filmen ? :D

Trode den kankse var gjord av Burbank animation
Som ofta gjord Disney Ripoffs

https://www.imdb.com/list/ls062591825/

Erika

Citat från: gstone skrivet  5 februari 2025 kl. 19:19:23så det är inte bra en billig rip of av Disney filmen ? :D

Trode den kankse var gjord av Burbank animation
Som ofta gjord Disney Ripoffs

https://www.imdb.com/list/ls062591825/
Absolut inte, Legenden om Snövit och de sju dvärgarna har även en spännande och engagerande handling med flera intressanta knorrar längs vägen. Tror det förekommer någon enstaka blinkning till filmen från 1937, men annars är det sin egen grej. :)

Har visserligen bara sett ett fåtal Burbank-filmer, men tycker faktiskt deras filmer inte alls är så pjåkiga. Visst, inte direkt några mästerverk, men absolut inte dåliga heller. Helt klart godkända. Har bara tittat snabbt på listan, men majoriteten är väl inga (typiska) rip-offs på Disneys filmer (eller någon annan)? Såg nog bara några i listan som känns (åtminstone sett till ytan) som det, tänker främst på vissa av Burbank Animations 1990- och 2000-talsfilmer. 

gstone

Citat från: Erika skrivet  5 februari 2025 kl. 20:17:23Absolut inte, Legenden om Snövit och de sju dvärgarna har även en spännande och engagerande handling med flera intressanta knorrar längs vägen. Tror det förekommer någon enstaka blinkning till filmen från 1937, men annars är det sin egen grej. :)

Har visserligen bara sett ett fåtal Burbank-filmer, men tycker faktiskt deras filmer inte alls är så pjåkiga. Visst, inte direkt några mästerverk, men absolut inte dåliga heller. Helt klart godkända. Har bara tittat snabbt på listan, men majoriteten är väl inga (typiska) rip-offs på Disneys filmer (eller någon annan)? Såg nog bara några i listan som känns (åtminstone sett till ytan) som det, tänker främst på vissa av Burbank Animations 1990- och 2000-talsfilmer.
du är vis

gstone

Jag önskar credits till Spermageddon och Hundmanen.

moviefan

Önskar credits till serien Gissa hur mycket jag tycker om dig.   ;)