Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Nya äventyr med Nalle Puh

Startat av Henrik Karlsson, 3 augusti 2019 kl. 04:29:11

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Disneyfantasten

Citat från: TonyTonka skrivet  3 september 2022 kl. 23:33:55Det är defenitivt Anders Öjebo och Hans Gustafsson i ljudklippet.
Tror också på Anna Nylén, men har ingen erfarenhet av Sara Andersens röst, så jag har inget att jämföra med där.

När dubbades KMs version (den äldre) av Nya äventyr med Nalle Puh? Håller nämligen med om att Kessies röst låter lite äldre än vad Anna Nylén brukar låta.

Sara är ju Ylva i Bumbibjörnarna, alltså avsnitt 1-27 & 47-50 i de avsnitt där karaktären medverkar, avsnitten dubbades januari 1989-mars 1991.

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet  3 september 2022 kl. 23:40:03Sara är ju Ylva i Bumbibjörnarna, alltså avsnitt 1-27 & 47-50 i de avsnitt där karaktären medverkar, avsnitten dubbades januari 1989-mars 1991.
Vem tror du att det är?

Lillefot

Citat från: TonyTonka skrivet  3 september 2022 kl. 23:33:55När dubbades KMs version (den äldre) av Nya äventyr med Nalle Puh? Håller nämligen med om att Kessies röst låter lite äldre än vad Anna Nylén brukar låta.
Runt 1990-1993. Om man inte räknar med specialavsnitten från säsong 4 (men de räknas inte om du frågar mig)
Du kommer aldrig vara perfekt, försöker du så riskerar du bara att må dåligt.
Ändringar kan komma både aktivt och passivt, och det kan ta tid.
Men det är helt okej.

Upphovsman till den svenska översättningen av I Wani Hug that Gator!.

TonyTonka

Citat från: Lillefot skrivet  3 september 2022 kl. 23:48:10Runt 1990-1993. Om man inte räknar med specialavsnitten från säsong 4 (men de räknas inte om du frågar mig)
Varför räknas de inte enligt dig då? ^^
- Why do farts smell so funny?
- They're made of laughing gas!
~Timon and Pumbaa's Jungle Games

Steffan Rudvall

Citat från: TonyTonka skrivet  3 september 2022 kl. 23:52:06Varför räknas de inte enligt dig då? ^^
De är liksom inte avsnitt och så är de gjorda flera år efter serien.

Lillefot

Citat från: TonyTonka skrivet  3 september 2022 kl. 23:52:06Varför räknas de inte enligt dig då? ^^
Du kan bortse ifrån det jag sa, jag utgick från listan på svenska Wikipedias sida för serien och råkade slå ihop de för specialavsnitten och säsong 4.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Nya_%C3%A4ventyr_med_Nalle_Puh#Specialavsnitt

Men likt Steffan så menade jag att de är sina egenproduktioner som visades flera år efter serien, och därmed inte räknas till mängden avsnitt. Exempelvis "Winnie the Pooh Thanksgiving" som är del av Vännernas fest.
Du kommer aldrig vara perfekt, försöker du så riskerar du bara att må dåligt.
Ändringar kan komma både aktivt och passivt, och det kan ta tid.
Men det är helt okej.

Upphovsman till den svenska översättningen av I Wani Hug that Gator!.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  3 september 2022 kl. 22:54:57Här kommer röstprovet. Rösten låter lite äldre än vad jag förknippar med Anna Nylén med därav att min första tanke var Sara Andersen men det kan nog vara en några år äldre Anna Nylén när jag tänker efter.

Tackar!

Jag lyssnar imorgon när jag har tillgång till min dator då ljudklippen inte verkar vilja fungera på min surfplatta.

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet  4 september 2022 kl. 09:11:59Tackar!

Jag lyssnar imorgon när jag har tillgång till min dator då ljudklippen inte verkar vilja fungera på min surfplatta.
Har du prövat att spela upp Youtube klippet då?

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  4 september 2022 kl. 22:46:14Har du prövat att spela upp Youtube klippet då?

Nu har jag lyssnat och rösten påminner en hel del om Anna Nylén.

Steffan Rudvall

Jag måste säga att Roger Storms insats som Uggla är bättre i avsnittet av serien än insatsen i Nalle Puh och Jakten på Christoffer Robin.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 14 november 2022 kl. 18:04:30Jag måste säga att Roger Storms insats som Uggla är bättre i avsnittet av serien än insatsen i Nalle Puh och Jakten på Christoffer Robin.

Jag tror dock att Ulf Källvik hade kunnat göra en bättre insats som Uggla, iallafall om han använder samma stämma som till Sigge McKvack.

Adam Larsson

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 14 november 2022 kl. 18:04:30Jag måste säga att Roger Storms insats som Uggla är bättre i avsnittet av serien än insatsen i Nalle Puh och Jakten på Christoffer Robin.
Det är ju för att det inte är Roger Storm i serien  8)

Mathilda Gustafsson

I avsnittet Gone with the Wind spelar någon annan Nasse i en replik.

Steffan Rudvall

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 17 november 2022 kl. 20:14:43I avsnittet Gone with the Wind spelar någon annan Nasse i en replik.

Jag gissar på att det där är Anders Öjebo.

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 25 april 2020 kl. 08:15:03Är du säker på att Sorkens Farfar pratar i serien? (jag kan inte minnas att han gjorde det, utan jag minns bara att han visades i flashbacks i avsnittet är Sorken omnämner honom och att han skulle uppnå sin farfars dröm och att hans farfar misslyckades men Sorken skulle lyckas, nu var det längesedan jag såg avsnittet och därför minns jag inte huvurida Sorken lyckades eller inte...)
Sorkens farfar kommer på besök i avsnittet To Dream the Impossible Scheme han talar inte i långa meningar utan upprepar bara japp och nepp.

Han är dubbad och Anders Öjebo är nog den som gör rösten även fast han bara har ett par konkreta meningar i slutet av avsnittet.