Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

De vilda djurens flykt / The animals of Farthing Wood

Startat av Fr4nsson, 24 mars 2019 kl. 02:50:37

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Steffan Rudvall

Citat från: MOA skrivet 17 september 2022 kl. 14:32:07De e en gåta tills vidare
Om avsnitt 11 visades istället för avsnitt 10 så måste SVT ha hoppat över avsnitt 10 avsiktligt och aldrig sänt det men de kan ändå ha dubbats. Är det något i just avsnitt 10 som är värt att censurera och att de därför hoppat över avsnittet? 

Adam L

Citat från: Jabberjaw skrivet 24 mars 2019 kl. 16:02:16Alla säsong 3 avsnitten utom 5 finns ju på Youtube också, att notera.  :)
Alla? Även avsnitt 10?

Elios

Daniel Hofverberg

Citat från: Elios skrivet 18 september 2022 kl. 01:08:40Minns mest Tomas Bolme här tror jag att det var.  ;D ;D
Nu har du nog blandat ihop med någon annan serie, eller också tänker du på någon annan skådespelare - för Tomas Bolme var inte med alls i De vilda djurens flykt...
https://www.dubbningshemsidan.se/credits/devildadjurensflykt/

Elios

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 18 september 2022 kl. 04:29:46Nu har du nog blandat ihop med någon annan serie, eller också tänker du på någon annan skådespelare - för Tomas Bolme var inte med alls i De vilda djurens flykt...
https://www.dubbningshemsidan.se/credits/devildadjurensflykt/
Totte Wallin. 

Elios

Citat från: MOA skrivet 18 september 2022 kl. 12:29:24Klas Klättermus
Var dem jag blandade ihop med Tomas Bolme också för att jag nyligen såg Big Hero 6 vid den tidpunkten jag skrev det där inlägget.  ;D ;D

Daniel Hofverberg

Igår afton satte jag på uppladdning av säsong 2 av De vilda djurens flykt, och 20 timmar senare är äntligen uppladdningen klar. Precis som senast är det inspelat med DVD-recorder, så ungefär samma kvalitet som säsong 1, plus lite blandat bonusmaterial som jag lade till för att fylla ut DVD-skivorna. Jag gissar att det kommer att dröja närmare 8 - 10 timmar till innan Archive.org har färdigbearbetat filerna och konverterat dem så att alla avsnitten går att spela online i webbläsaren, men vill ni jättegärna se avsnitten kan ni i alla fall ladda hem dem redan nu. :)
https://archive.org/details/de-vilda-djurens-flykt-sasong-2

Dock verkar ljudvolymen variera lite mellan olika avsnitt, men det var förmodligen ett problem vid själva utsändningen, för med inspelningsbar DVD-spelare borde man inte kunna påverka volymen.

Då återstår alltså säsong 3, men jag tror tyvärr inte att jag har digitaliserat de avsnitten än - plus att de avsnitten är i behov av synkning till en bättre bildkälla, då det för den säsongen förstås bara är VHS som gäller (mycket annat än så fanns liksom inte 1996, när den säsongen sändes den enda gången).

Zebastian

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 24 september 2022 kl. 13:00:50Då återstår alltså säsong 3, men jag tror tyvärr inte att jag har digitaliserat de avsnitten än - plus att de avsnitten är i behov av synkning till en bättre bildkälla, då det för den säsongen förstås bara är VHS som gäller (mycket annat än så fanns liksom inte 1996, när den säsongen sändes den enda gången).
Det går nog inte att synka till tysk DVD.

Racnar

Stämmer det verkligen att dubbningen av säsong 2 också är inspelad 1993?

Daniel Hofverberg

Citat från: Racnar skrivet 24 september 2022 kl. 13:20:53Stämmer det verkligen att dubbningen av säsong 2 också är inspelad 1993?
Den bör åtminstone ha påbörjats under 1993, då säsong 2 började sändas på SVT den 16 januari 1994 - jag har svårt att tänka mig att man hunnit dubba särskilt mycket de första veckorna av 1994...

Oskar

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 24 september 2022 kl. 18:54:21Den bör åtminstone ha påbörjats under 1993, då säsong 2 började sändas på SVT den 16 januari 1994 - jag har svårt att tänka mig att man hunnit dubba särskilt mycket de första veckorna av 1994...
Annars skulle Monica Forsberg göra som sun studio/mikael roupé dubbar på två dagar per avsnitt när sun studio Köpenhamn dubbar t.ex familjen flinta. Då skulle inte bli bra om man dubbar snabbt.

Zebastian

De två VHS utgåvorna som nämns tidigare i tråden har de något med Danmark att göra? Titeln är ju misstänkt lik den danska.

Adam Larsson

På creditslistan som finns på hemsidan creditseras Ulf Peder Jonsson för Hjorten fast i säsong 1 är det Anders Öjebo som spelar honom.

Marcusen

I första avsnittet på andra säsongen verkar det som att några av karaktärerna som dog i säsong 1 återuppstått. Man ser tydligt fasanen och igelkottarna. Jag tror också att vissa karaktärer byter röster mellan säsongerna. Sork och Åkersork är också antagligen samma karaktär som byt röst.