Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Önska creditlistor

Startat av TonyTonka, 15 februari 2009 kl. 16:06:47

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet  9 december 2022 kl. 18:10:43Kommer du att lägga up credits till En annorlunda värld snart ?
Ja, det kommer vid nästa uppdatering. Just nu har jag besök av släktingar och har därför inte tid att göra särskilt mycket, men förhoppningsvis inom några dagar. :)

Disneyfantasten

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  9 december 2022 kl. 21:35:28Ja, det kommer vid nästa uppdatering. Just nu har jag besök av släktingar och har därför inte tid att göra särskilt mycket, men förhoppningsvis inom några dagar. :)

Jag antar att Mästerkatten 2 lär dröja till en bit efter nyår?

Daniel Hofverberg

Citat från: Disneyfantasten skrivet  9 december 2022 kl. 21:37:51Jag antar att Mästerkatten 2 lär dröja till en bit efter nyår?
UIP brukar vara hjälpsamma, så om det fortsätter i samma takt borde jag kunna få tag i dubbcredits till Mästerkatten 2 några dagar före jul; så åtminstone under samma vecka som julafton infaller. :)

(Men det är förstås beroende av att de medarbetare på UIP som hjälpt mig fram tills nu fortfarande finns kvar och kan hjälpa till)

Sabelöga

Jag skulle vilja ha creditlista till filmen Den lilla prinsessan från 1995. Det står lite om den på SMDb men inga specifika roller. Dessutom anger två objekt olika översättare.

https://smdb.kb.se/catalog/id/001422871
https://smdb.kb.se/catalog/id/001407106
Houba !

Daniel Hofverberg

Citat från: Sabelöga skrivet 11 december 2022 kl. 00:39:36Jag skulle vilja ha creditlista till filmen Den lilla prinsessan från 1995. Det står lite om den på SMDb men inga specifika roller. Dessutom anger två objekt olika översättare.

https://smdb.kb.se/catalog/id/001422871
https://smdb.kb.se/catalog/id/001407106
Jag har precis skrivit av dubbcreditsen från VHS-utgåvan, så det kommer vid nästa uppdatering. :)

Agneta Malmborg har översatt den svensktextade originalversionen, vilket är anledningen till att hon står namngiven i Svensk Mediedatabas på ett ställe. I den dubbade versionen var det Lars Torefeldt.

Sabelöga

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 11 december 2022 kl. 00:47:13Jag har precis skrivit av dubbcreditsen från VHS-utgåvan, så det kommer vid nästa uppdatering. :)

Agneta Malmborg har översatt den svensktextade originalversionen, vilket är anledningen till att hon står namngiven i Svensk Mediedatabas på ett ställe. I den dubbade versionen var det Lars Torefeldt.
Jag förstår, då var det lite som jag tänkte. Tack!
Houba !

gstone

Spin  gick på tv föra året.

Det är Diney Channel Orginal movie.

Den hade credits usatta men jag hr glömt dom flesta och läst någon bara rösterna.

Kan du få fram credits och lägga upp på hemsidan ?
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet 13 december 2022 kl. 22:42:05Spin  gick på tv föra året.

Det är Diney Channel Orginal movie.

Den hade credits usatta men jag hr glömt dom flesta och läst någon bara rösterna.

Kan du få fram credits och lägga upp på hemsidan ?
Spin röstcredits 1.jpg Spin röstcredits 2.jpg Spin Övriga röster.jpg Spin studiocredits.jpg

gstone

Kan du få fram credits till Mumier på äventyr när den kommer ut i slutet på Januari ?

gstone

Vilka är rösterna i Transformers Jordens gnista ?

gstone

Jag vill ha credits till Transformers Jordens gnista !

Daniel Hofverberg

Citat från: Sabelöga skrivet 12 mars 2022 kl. 01:05:08Jag skulle gärna vilja ha creditlista till Danmarks Radios julkalender från 2014 Tidsresan.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Tidsresan
Bättre sent än aldrig har jag nu äntligen fått tag i dubbcredits till Tidsresan, med hjälp av Emmy Parnevik på Eurotroll. Det kommer vid nästa uppdatering, troligtvis ikväll eller imorgon; men senast fredag i alla fall. :)

Listan är kanske inte helt komplett, men utifrån en snabb jämförelse tror jag att de flesta (eller alla) större rollfigurer står med i alla fall.

gstone

Kan vi få credits till Mästerkatten 2 ?

Oskar

Citat från: gstone skrivet 21 december 2022 kl. 18:21:13Kan vi få credits till Mästerkatten 2 ?
    uppgifter från united international pictures
    • SV. RÖSTER: Rafael Edholm, Nassim Al Fakir, Lina Hedlund, Anders Öjebo, Adam Fietz, Annica Smedius, Astrid Assefa, Björn Bengtsson, Bianca Kronlöf, / 
    • Tiffany Kronlöf, Emil Smedius, Matilda Smedius, Ole Ornered, Kardo Razzazi, Bengt Järnblad m.fl

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 21 december 2022 kl. 18:21:13Kan vi få credits till Mästerkatten 2 ?
Jag hade tyvärr totalt glömt bort Mästerkatten 2, men nu har jag mailat till UIP och bett om en komplett creditlista. :)

Tyvärr har min kontaktperson tydligen slutat på UIP dock, och ersättaren verkar ha semesterledigt, så därför finns det tyvärr en viss risk att det kan dröja tills efter nyår innan jag får listan... :(