Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Karaktärer som vi INTE gillar

Startat av moviefan, 20 februari 2019 kl. 18:46:48

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Citat från: Lilla My skrivet 20 december 2022 kl. 19:38:21Alla karaktärer i Family Guy suger för att Family Guy suger.
Jag gillar Family Guy jättemycket !
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Måne

Ogillar:
-----------------------------
Gillar inte elaka människor:
Draco Malfoy - Harry Potter
Umbridge - Harry Potter
------------------------------
Iris i pokémon BW
Vet inte om jag kommer på någon mer som jag verkligen ogillar...

Elios

Citat från: MoonFace skrivet 20 december 2022 kl. 23:33:16Ogillar:
Umbridge - Harry Potter
Iris i pokémon BW
Inte meningen man ska gilla dom heller. 

Daniel Hofverberg

Citat från: MoonFace skrivet 20 december 2022 kl. 23:33:16Ogillar:
Umbridge - Harry Potter
Iris i pokémon BW
Men i de fallen är de väl ändå avsiktliga antagonister, så att man ska tycka illa om dem...?

Trots allt behöver ju (nästan) alla filmer antagonister, och det vore ju ganska tråkigt med filmer helt utan fiender eller elaka personer och där alla är snälla och glada... ;)

Måne

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 21 december 2022 kl. 01:10:07Men i de fallen är de väl ändå avsiktliga antagonister, så att man ska tycka illa om dem...?

Trots allt behöver ju (nästan) alla filmer antagonister, och det vore ju ganska tråkigt med filmer helt utan fiender eller elaka personer och där alla är snälla och glada... ;)
Så sant så!
Jag menar dom är där för en anledning. men Jag gillar dom inte inte min kopp av te. Men dom gör ett bra jobb på det dom skall göra ;) så dom är bra på sitt sätt såklart!

Måne

Citat från: Elios skrivet 21 december 2022 kl. 00:21:13Inte meningen man ska gilla dom heller.
Precis!
Men dom är ju som Daniel säger.
Dom är där för att vara där!
Jag gillar dom inte i sig som individer. men dom gör jobbet dom skall göra vilket behöves :D

Måne

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 21 december 2022 kl. 01:10:07Men i de fallen är de väl ändå avsiktliga antagonister, så att man ska tycka illa om dem...?

Har du någon favorit karaktär i Harry Potter Daniel? :D

Daniel Hofverberg

Citat från: MoonFace skrivet 21 december 2022 kl. 12:21:06Har du någon favorit karaktär i Harry Potter Daniel? :D
Jag har nog alltid tyckt bäst om Hermione, särskilt i de första filmerna. Men Harry Potter själv är förstås heller inget fel på.

Elios

Citat från: MoonFace skrivet 21 december 2022 kl. 12:19:23Precis!
Men dom är ju som Daniel säger.
Dom är där för att vara där!
Jag gillar dom inte i sig som individer. men dom gör jobbet dom skall göra vilket behöves :D
Jo det är sant. Har ingen aning men är detta ämnet även till för karaktärer vi ogillar som är meningen att ogilla. Men kan ju säga Umbridge är värre än de flesta. Så kan ju säga om det är överhata nån så är det ju henne.  ::)

gstone

"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Disneyfantasten

Citat från: Elios skrivet 21 december 2022 kl. 16:57:52Jo det är sant. Har ingen aning men är detta ämnet även till för karaktärer vi ogillar som är meningen att ogilla. Men kan ju säga Umbridge är värre än de flesta. Så kan ju säga om det är överhata nån så är det ju henne.  ::)

Jag skulle säga samma sak om Agustina i Kronprinsen som Försvann[/u], den räven!

Skokaka

Citat från: gstone skrivet 11 september 2022 kl. 12:57:39Jag gillar inte Glen Quagmire.
Förresten, undrar om han kanske är inspirerad av Mortimer Mus...

Steffan Rudvall

Citat från: Oskar skrivet 11 september 2022 kl. 13:08:40Usch vilken sexgalen han är.
Han ska tydligen ha blivit bättre på senare tid...

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 21 december 2022 kl. 22:20:29Han ska tydligen ha blivit bättre på senare tid...

Rätta mig om jag har fel, men jag har för mig att Pepe Le Pew ska ha blivit bättre i senare sammanhang jämfört med de gamla kortfilmerna? (där han är på jakt efter kärlek, personligen skulle jag säga att jag inte alls har någonting emot just karaktären Pepe, men just hans beteende och hur skaparna har framställt honom är inte vidare lämpligt, att han inte bara försöker pussa på katten mot hennes vilja, utan dessutom jagar henne, håller fast henne och vägrar släppa taget, samt låser dörren för att förhindra hennes smitande)

(jag förstår dock resonemanget för att man från och med 2021 valt att utesluta Pepe just för hans beteende)

(om jag hade framställt karaktären Pepe, så skulle han mest bara hälsa med hatten - om han hade haft någon - och huka sig för katten)

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 21 december 2022 kl. 22:28:17Rätta mig om jag har fel, men jag har för mig att Pepe Le Pew ska ha blivit bättre i senare sammanhang jämfört med de gamla kortfilmerna? (där han är på jakt efter kärlek, personligen skulle jag säga att jag inte alls har någonting emot just karaktären Pepe, men just hans beteende och hur skaparna har framställt honom är inte vidare lämpligt, att han inte bara försöker pussa på katten mot hennes vilja, utan dessutom jagar henne, håller fast henne och vägrar släppa taget, samt låser dörren för att förhindra hennes smitande)

(jag förstår dock resonemanget för att man från och med 2021 valt att utesluta Pepe just för hans beteende)

(om jag hade framställt karaktären Pepe, så skulle han mest bara hälsa med hatten - om han hade haft någon - och huka sig för katten)
Jag tror inte Pepe blivit bättre karaktären har ju snarare pensionerats.