Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Karaktärer som vi INTE gillar

Startat av moviefan, 20 februari 2019 kl. 18:46:48

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

MOA

Citat från: Skokaka skrivet 27 februari 2023 kl. 21:27:03Clint Clobber är den dära djurplågaren från Gene Deitchs version av Tom och Jerry, som MOA har dock nämnt förut.

Och detta är därför jag avskyr Nermal mest i den här serien. Tror att han kallade Gustaf för "ful" i ett avsnitt, där Gustaf har tappat minnet och Nermal ljuger om att han var hemlös eller något. Det som är positivt i detta avsnitten, till skillnad från King Nermal, är att Nermal fick sitt straff i slutet.

Jo, i spelfilmerna är Jon mera positiv, också. Även Nermal var inte så störig i den första filmen. (Han är inte med i uppföljaren.)
Upplysning:Hans namn e INTE Clint Clobber
Ja Nermal hade antagonistiska avsnitt,de där programmet e bara så dåligt,Gustafs Skithög

Skokaka

Citat från: MOA skrivet 27 februari 2023 kl. 21:39:48Upplysning:Hans namn e INTE Clint Clobber
Ja Nermal hade antagonistiska avsnitt,de där programmet e bara så dåligt,Gustafs Skithög
Jag vet, men många kallar honom för det bara på grund av av karaktären som faktiskt har det namnet liknar honom.

Av det jag hört så är den RIKTIGA Clint Clobber sur, men har ett hjärta av guld. Så, "Toms ägare" då i denna... "Eran" är värre än Jon, då han använder psykiskt våld mot Tom, medan Jon bara är sträng och har gjort lite våld...

Osäker annars vad jag ska kalla den feta gubben...

Disneyfantasten

Citat från: Skokaka skrivet 27 februari 2023 kl. 21:22:47Jag håller absolut förresten med dig om Mertle Edmonds och hennes vänner, Fru Sköldpadda och Sköldis, Nermal (I serietidningarna och den äldre serien så ä' han bara irriterande, men i The Garfield Show så är han hemsk! Speciellt i avsnitten som jag nämnde förut, och det är bara första säsongen och avsnitt nummer 11!), och Lollo Listig, Goosey Loosey och många av invånarna från Lilla Kycklingen...

Och jag tycker också att Saraouch, Erik Hellström och Smiler ä' usla skurkar från dåliga filmer. De två första är usla uppföljare, medan den tredje är en helt kass film.

Förresten, räven från Fantastiska Wilbur 2 heter Farley.

Tack för påminnelsen om rävens namn, jag hade glömt vad han hette.

Och jag håller med dig om att filmerna där Sarousch, Erik Hellström och Smiler medverkar är kassa, den sistnämnda har jag inte sett ännu men jag har sett bilder, klipp och recensioner av den och läst lite om den och den har t.o.m. fått Razzy Awards (liksom förra årets nyinspelning av Pinocchio som jag heller inte har sett ännu) och tycker den verkar hemsk.

Trots de tämligen kassa filmerna och de tämligen kassa skurkarna kan jag iallafall säga att jag gillar att Quasimodo fått sin kärlek Madeleine, en karaktär jag gillar, sen är Phoebus och Esmeraldas son Zephyr en helt okej karaktär, men i övrigt är filmen inte så bra, animationen är ful, men åtminstone bra skådespel både på engelska och på svenska, jag uppskattar att man återanvände samma svenska röster som i första filmen och tycker även att Bengt Bauler, Nadja Alj och Alexander Gylemo gör riktigt bra ifrån sig för de nya karaktärerna, likaså är Atlantis 2 en kass film med lam story och lam animation, men positivt att alla svenska röster återkom för de medverkande karaktärerna och även de nya karaktärerna har bra svenska röster, speciellt Jan Koldenius i sin roll.

För att återgå till Fantastiska Wilbur 2 så kan jag säga att jag är tämligen besviken på den filmen, jag hade höga förväntningar på den då jag tyckte att första filmen var bra, men 2an känns väldigt barnslig även för målgruppen i mitt tycke, tycker att storyn är väldigt lam och karaktärerna känns väldigt lama i jämförelse med första filmen.

Jag kom förresten på att det finns en till karaktär som jag finner förargande som jag vill lägga till på min lista: nämligen Smitty/Skinny ur Dumbo!

Disneyfantasten

Citat från: MOA skrivet 27 februari 2023 kl. 21:39:48de där programmet e bara så dåligt,Gustafs Skithög

Håller verkligen inte med om det, tycker serien är välgjord och underhållande.

Skulle dock inte säga detsamma om Gustaf Livs Levande, där animationen är ful som katten. (see what i did!)

Skokaka

Citat från: Disneyfantasten skrivet 27 februari 2023 kl. 21:56:03Tack för påminnelsen om rävens namn, jag hade glömt vad han hette.

Och jag håller med dig om att filmerna där Sarousch, Erik Hellström och Smiler medverkar är kassa, den sistnämnda har jag inte sett ännu men jag har sett bilder, klipp och recensioner av den och läst lite om den och den har t.o.m. fått Razzy Awards (liksom förra årets nyinspelning av Pinocchio som jag heller inte har sett ännu) och tycker den verkar hemsk.

Trots de tämligen kassa filmerna och de tämligen kassa skurkarna kan jag iallafall säga att jag gillar att Quasimodo fått sin kärlek Madeleine, en karaktär jag gillar, sen är Phoebus och Esmeraldas son Zephyr en helt okej karaktär, men i övrigt är filmen inte så bra, animationen är ful, men åtminstone bra skådespel både på engelska och på svenska, jag uppskattar att man återanvände samma svenska röster som i första filmen och tycker även att Bengt Bauler, Nadja Alj och Alexander Gylemo gör riktigt bra ifrån sig för de nya karaktärerna, likaså är Atlantis 2 en kass film med lam story och lam animation, men positivt att alla svenska röster återkom för de medverkande karaktärerna och även de nya karaktärerna har bra svenska röster, speciellt Jan Koldenius i sin roll.

För att återgå till Fantastiska Wilbur 2 så kan jag säga att jag är tämligen besviken på den filmen, jag hade höga förväntningar på den då jag tyckte att första filmen var bra, men 2an känns väldigt barnslig även för målgruppen i mitt tycke, tycker att storyn är väldigt lam och karaktärerna känns väldigt lama i jämförelse med första filmen.

Jag kom förresten på att det finns en till karaktär som jag finner förargande som jag vill lägga till på min lista: nämligen Smitty/Skinny ur Dumbo!
Jo, jag är medveten om vad du tycker om just honom. Det är förresten hans fel att Dumbo inte kunde se sin mamma, och han borde veta hur farliga elefanter kan bli. Vilken ärthjärna han var...

Skokaka

Citat från: Disneyfantasten skrivet 27 februari 2023 kl. 21:58:34Håller verkligen inte med om det, tycker serien är välgjord och underhållande.

Skulle dock inte säga detsamma om Gustaf Livs Levande, där animationen är ful som katten. (see what i did!)
En sak som jag tycker dock var bra är att Gustaf och Arlene blev ihop i den.

Disneyfantasten

Citat från: Skokaka skrivet 27 februari 2023 kl. 21:59:16Jo, jag är medveten om vad du tycker om just honom. Det är förresten hans fel att Dumbo inte kunde se sin mamma, och han borde veta hur farliga elefanter kan bli. Vilken ärthjärna han var...

Det är det minsta man kan säga, han fick vad han förtjänade!

Disneyfantasten

Citat från: Skokaka skrivet 27 februari 2023 kl. 22:00:03En sak som jag tycker dock var bra är att Gustaf och Arlene blev ihop i den.

Jo, det håller jag med om.

Såg förresten avsnittet, nu kommer jag ihåg det när jag såg början där Gustaf har en mask med ett leende på sig.

Inte nog med att Nermal fick vad han förtjänade i avsnittet, det var dessutom med två snällare strykarkatter i den, och i slutet fick de komma på besök i Gustafs (eller Jons) skjul och vara med på middag istället för att ägna sig åt att äta sopor som de brukar göra.

Skokaka

Citat från: Disneyfantasten skrivet 27 februari 2023 kl. 22:15:22Jo, det håller jag med om.

Såg förresten avsnittet, nu kommer jag ihåg det när jag såg början där Gustaf har en mask med ett leende på sig.

Inte nog med att Nermal fick vad han förtjänade i avsnittet, det var dessutom med två snällare strykarkatter i den, och i slutet fick de komma på besök i Gustafs (eller Jons) skjul och vara med på middag istället för att ägna sig åt att äta sopor som de brukar göra.
Trevligt slut. :) (Kommer inte riktigt ihåg hur det var, men jag hade för mig att Nermal sa till Gustaf: "Du är bara avundsjuk för att jag är söt, medan du är för... Ful!" Han har väl retat Gustaf att han inte är gullig förut, men att han bara säger det RAKT ut visar hur taskig han har blivit...)

Skokaka

Disneyfantasten

Citat från: Skokaka skrivet 27 februari 2023 kl. 22:18:44Trevligt slut. :) (Kommer inte riktigt ihåg hur det var, men jag hade för mig att Nermal sa till Gustaf: "Du är bara avundsjuk för att jag är söt, medan du är för... Ful!" Han har väl retat Gustaf att han inte är gullig förut, men att han bara säger det RAKT ut visar hur taskig han har blivit...)

Ja, minst sagt, om man ska söka upp katter som är "söta och gulliga på riktigt" så skulle jag personligen tippa på Marie. (som visserligen kan vara lite "best willing" ibland, men samtidigt har hon ett bra hjärta och älskar sin familj, därför är hon betydligt lättare att tycka om)

Visserligen kunde även Harry vara lite "antagonistisk" ibland (till exempel i avsnittet med fågelfamiljen), men han är åtminstone inte alls irriterande eller i vägen eller störig eller försrgande som Nermal (som bara skryter om sig själv), så honom tål jag lite bättre än Nermal, samma med chihuahuan Herkules och den där den där rottweiler-hunden vad han nu hette, och hundfångaren gör ju bara sitt jobb.

Skokaka

Citat från: Disneyfantasten skrivet 27 februari 2023 kl. 22:31:55Ja, minst sagt, om man ska söka upp katter som är "söta och gulliga på riktigt" så skulle jag personligen tippa på Marie. (som visserligen kan vara lite "best willing" ibland, men samtidigt har hon ett bra hjärta och älskar sin familj, därför är hon betydligt lättare att tycka om)

Visserligen kunde även Harry vara lite "antagonistisk" ibland (till exempel i avsnittet med fågelfamiljen), men han är åtminstone inte alls irriterande eller i vägen eller störig eller försrgande som Nermal (som bara skryter om sig själv), så honom tål jag lite bättre än Nermal, samma med chihuahuan Herkules och den där den där rottweiler-hunden vad han nu hette, och hundfångaren gör ju bara sitt jobb.
Har för mig att rottweilern är namnlös och bara kallas för "Rottweilern" dock.

MOA

Citat från: Skokaka skrivet 27 februari 2023 kl. 21:47:19Jag vet, men många kallar honom för det bara på grund av av karaktären som faktiskt har det namnet liknar honom.

Av det jag hört så är den RIKTIGA Clint Clobber sur, men har ett hjärta av guld. Så, "Toms ägare" då i denna... "Eran" är värre än Jon, då han använder psykiskt våld mot Tom, medan Jon bara är sträng och har gjort lite våld...

Osäker annars vad jag ska kalla den feta gubben...
Som sagt så kallar jag honom för Djurplågaren

Disneyfantasten

Citat från: MOA skrivet 28 februari 2023 kl. 13:20:21Som sagt så kallar jag honom för Djurplågaren
Nu kommer jag ihåg att du pratat om honom, kom på det redan igår efter att Skokaka svarade, jag hade helt enkelt glömt honom...

Agent X är också en riktig djurplågare, han är med i en del avsnitt ur TV-serien Pingvinerna Från Madagaskar.

Skokaka

Citat från: MOA skrivet 28 februari 2023 kl. 13:20:21Som sagt så kallar jag honom för Djurplågaren
Nåja, detta eller "Toms ägare" använder jag annars nog...

Förresten, om man avskyr Djurplågaren (Vilket även jag gör), så kommer man verkligen inte att tycka om Stanley Livingston från Tennessee Tuxedo eller Hjalmar Hösson från Kurage, den hariga hunden...