Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Hur skulle din dubbning se ut?

Startat av clash, 21 januari 2006 kl. 01:37:55

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 4 gäster tittar på detta ämne.

gstone

Citat från: Skokaka skrivet  9 maj 2023 kl. 00:08:34Jaså? :D Vilket sammanträffande. Fredrik Dolk dubbade ju Pierce Brosnan som Kung Arthur från Det magiska svärdet - Kampen om Camelot, så kul att Fredrik dubbar Pierce igen.
Regissören kanske vist det  ;D
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

gstone

Måste det vara filmer eller kan jag fråga hur ni skulle dubba en tv serie ?(som kommer ut snart)

gstone

Jag vet att filmen till slut faktiskt har dubbats, Men om ni fick bestäma hur skulle dubbningen av Förtrollade se ut ?

gstone

Hur skulle ni rollsätta den svenska dubbningen av Elementärt ?

gstone

Hur skulle ni dubba Flykten från kycklingfabriken ?

Skokaka

Jag har ju kommit på egna dubbningar av Förtrollad förut, men jag kan väl göra en till för skojs skull:

Giselle: Sofia Ledarp
Robert Philip: Björn Bengtsson
Prins Edward: Peter Eggers
Nathaniel: Lars Dejert
Drottning Narissa: Sharon Dyall
Pip (Animerad): Andreas Nilsson
Pip (Live-Action): Roger Storm
Morgan Philip: Amanda Jennefors
Nancy Tremaine: Annika Herlitz

Hos Elementärt så kan det väl lika gärna se ut så här hos mig:

Ember Lumen: ???
Wade Ripple: ???
Bernie Lumen: Tove Edfeldt
Cinder Lumen: ???
Clod: ???
Gale: Cecilia Wrangel
Brook Ripple: Vicki Benckert
Fern Grouchwood: ???
Alan Ripple: Dick Eriksson
Marco och Polo Ripple: ???

Tja, tyvärr så kom jag inte på så mycket, med några undantag... Och angående Flykten från kycklingfabriken (Trodde först att du menade den första filmen och sa fel titel, men sen kom jag ihåg att den ska få en uppföljare...) så tänkte jag på de Engelska rösterna, men de borde i hela fall ha samma röster från den förra filmen, men riktigt synd är att de som dubbade i den förra filmen har gått bort, och eftersom det är så, eller att en del har slutat dubbat, så ska jag nu försöka att göra mitt bästa:...

Jenny: Sharon Dyall
Rocky Rhodes: Jakob Stadell
Molly: ???
Knut: Anton Körberg
Snatte: Lars Dejert
Fjäder: Björn Gedda
Babs: Elin Abelin
Klara: Gizela Rasch (OM hon kommer tillbaka) eller Katrin Sundberg
Mac: Anna-Maria Hallgarn
Frizzle: ???
Dr. Fry: Michael Blomqvist

Jag har ingen idé över två av de nya karaktärerna, som du kan se... Men här är svaret på dina frågor, gstone. ;)   

Skokaka

Citat från: gstone skrivet 10 maj 2023 kl. 20:58:17Måste det vara filmer eller kan jag fråga hur ni skulle dubba en tv serie ?(som kommer ut snart)
TV-Serier funkar också, faktum är, i början på den här tråden så tog de upp exempel på såna. Faktum är att det viktigaste är att det handlar om dubbning, så de räknas. ;)  

gstone

Citat från: Skokaka skrivet 17 maj 2023 kl. 19:21:24Jag har ju kommit på egna dubbningar av Förtrollad förut, men jag kan väl göra en till för skojs skull:

Giselle: Sofia Ledarp
Robert Philip: Björn Bengtsson
Prins Edward: Peter Eggers
Nathaniel: Lars Dejert
Drottning Narissa: Sharon Dyall
Pip (Animerad): Andreas Nilsson
Pip (Live-Action): Roger Storm
Morgan Philip: Amanda Jennefors
Nancy Tremaine: Annika Herlitz

Hos Elementärt så kan det väl lika gärna se ut så här hos mig:

Ember Lumen: ???
Wade Ripple: ???
Bernie Lumen: Tove Edfeldt
Cinder Lumen: ???
Clod: ???
Gale: Cecilia Wrangel
Brook Ripple: Vicki Benckert
Fern Grouchwood: ???
Alan Ripple: Dick Eriksson
Marco och Polo Ripple: ???

Tja, tyvärr så kom jag inte på så mycket, med några undantag... Och angående Flykten från kycklingfabriken (Trodde först att du menade den första filmen och sa fel titel, men sen kom jag ihåg att den ska få en uppföljare...) så tänkte jag på de Engelska rösterna, men de borde i hela fall ha samma röster från den förra filmen, men riktigt synd är att de som dubbade i den förra filmen har gått bort, och eftersom det är så, eller att en del har slutat dubbat, så ska jag nu försöka att göra mitt bästa:...

Jag har ingen idé över två av de nya karaktärerna, som du kan se... Men här är svaret på dina frågor, gstone. ;) 
Tack

gstone

Citat från: Skokaka skrivet 17 maj 2023 kl. 19:21:24Tja, tyvärr så kom jag inte på så mycket, med några undantag... Och angående Flykten från kycklingfabriken (Trodde först att du menade den första filmen och sa fel titel, men sen kom jag ihåg att den ska få en uppföljare...) så tänkte jag på de Engelska rösterna, men de borde i hela fall ha samma röster från den förra filmen, men riktigt synd är att de som dubbade i den förra filmen har gått bort, och eftersom det är så, eller att en del har slutat dubbat, så ska jag nu försöka att göra mitt bästa:...

Du gjord ett bra försök

Skokaka

gstone

Dock är Bernie Lumen: pappan och Cinder Lumen n:D ;)

Skokaka

Citat från: gstone skrivet 17 maj 2023 kl. 23:53:43Dock är Bernie Lumen: pappa och Cinder Lumen mamma  :D ;)
Vänta nu lite, ska dina föräldrar spela dom?

gstone

Citat från: Skokaka skrivet 18 maj 2023 kl. 21:53:47Vänta nu lite, ska dina föräldrar spela dom?
Nej nu mistförstod du helt :D

gstone

Citat från: Skokaka skrivet 18 maj 2023 kl. 21:53:47Vänta nu lite, ska dina föräldrar spela dom?
Nej.Jag menade att jag tror du blandat ihop vem som är man och vem som är kvinna ;)

Ta inte illa up :-\

Skokaka

Citat från: gstone skrivet 18 maj 2023 kl. 22:10:12Nej.Jag menade att jag tror du blandat ihop vem som är man och vem som är kvinna ;)

Ta inte illa up :-\
Att karaktärerna är föräldrar, det förstår jag, dock.