Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Disney+ (Disneys streamingtjänst)

Startat av gstone, 29 augusti 2018 kl. 22:30:22

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 13 april 2023 kl. 14:38:47Avsintt 2 av Moon Girl and Devil Dinosaur har kommit :D
Annars kan du ju ansluta med VPN till USA, så kan du se hela 13 avsnitt av serien med svenskt tal (eller text). :)

Avsnitt 14 saknar än så länge svenskt, norskt och danskt ljudspår, medan det däremot finns finskt tal (det finns däremot svensk, norsk och dansk text). Förhoppningsvis kommer svenskt, norskt och danskt tal dyka upp till avsnitt 14 också snart...

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 13 april 2023 kl. 20:03:12Annars kan du ju ansluta med VPN till USA, så kan du se hela 13 avsnitt av serien med svenskt tal (eller text). :)

Avsnitt 14 saknar än så länge svenskt, norskt och danskt ljudspår, medan det däremot finns finskt tal (det finns däremot svensk, norsk och dansk text). Förhoppningsvis kommer svenskt, norskt och danskt tal dyka upp till avsnitt 14 också snart...
Jag frågade pappa om vi kunde göra det.

"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 14 april 2023 kl. 10:48:15Jag frågade pappa om vi kunde göra det.
Det är väl kanske på sin plats att varna för att det inte är säkert att alla VPN-tjänster stödjer Disney+, då streamingtjänster brukar ha en förkärlek för att blockera kända VPN-tjänster. Netflix är nog ännu mer aggressiva än Disney+ vid det, men det kan vara ett problem; som dock de flesta större VPN-tjänster försöker åtgärda.

I skrivande stund fungerar amerikanska Disney+ i alla fall bra med ExpressVPN och Surfshark, men det är främst den förstnämnda jag använder på daglig basis.

Om man castar till Chromecast blir det dock problem med VPN, och det fungerar inte att casta från amerikanska Disney+ med "vanliga" Chromecast. Om man har den senaste generationens Chromecast, Chromecast med Google TV, går det att lösa (om än något bökigt); men inte med de tidigare generationerna. Bara så att alla som vanligtvis tittar via Chromecast (vilket innefattar mig) ska vara medveten om det...

gstone

Kul att Disney+ dunnar dom flesta av sina orginal filmer,

gstone

Om ni har Disney Plus tycker jag verkligen ni borde se dem svenska trailern till Den Lilla Sjöjungfrurn(2023) !

Den var underbar och helt magisk  ;D

Mathilda Gustafsson

Citat från: gstone skrivet  1 maj 2023 kl. 00:11:34Om ni har Disney Plus tycker jag verkligen ni borde se dem svenska trailern till Den Lilla Sjöjungfrurn(2023) !

Den var underbar och helt magisk  ;D
Har de en trailer uppe för Önskan ännu?

gstone

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet  1 maj 2023 kl. 17:53:16Har de en trailer uppe för Önskan ännu?
Tror inte den har dubbats än tyvär :-\

Och nej.

Jag tror den är för långt fram.

gstone

Jag tycker alla som kan borde gå in på Disney Plus och titta på trailern till Nya Lilla Sjöjungfrun på svenska! :D

Då kan ni avgöra själv vad ni tycker om rösterna.

Adam Larsson

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet  1 maj 2023 kl. 17:53:16Har de en trailer uppe för Önskan ännu?
Citat från: gstone skrivet  1 maj 2023 kl. 20:29:59Tror inte den har dubbats än tyvär :-\

Och nej.

Jag tror den är för långt fram.
Nu då?

gstone

gstone

KurageDHH

Jaha, nu skall även Disney+ ta bort en del filmer och serier från utbudet:
www.moviezine.se/nyheter/disney-plus-plockar-bort-filmer-serier

Lilla djungelboken, Buzz Lightyear - rymdjägare, Tarzan (tv-serie) och Aladdin (tv-serie) finns ju inte på Disney+ nånstans i världen, så varför inte ge vika för Den lilla sjöjungfrun (tv-serie) (en av serierna jag redan kom tanke på att den kan lika gärna plockas bort)...

Disneyfantasten

Citat från: KurageDHH skrivet 11 maj 2023 kl. 21:47:56Jaha, nu skall även Disney+ ta bort en del filmer och serier från utbudet:

Det var tråkigt, men å andra sidan hoppas jag att TV-kanaler och fysisk media fortsätter existera...

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 11 maj 2023 kl. 22:32:17Det var tråkigt, men å andra sidan hoppas jag att TV-kanaler och fysisk media fortsätter existera...

Jag skulle inte hålla tumparna.

Åtmistinde for tv.

Daniel Hofverberg

Citat från: KurageDHH skrivet 11 maj 2023 kl. 21:47:56Jaha, nu skall även Disney+ ta bort en del filmer och serier från utbudet:
En väldigt oroväckande trend om även Disney+ ska börja följa HBO Max exempel och ta bort filmer och serier som inte lockar tillräckligt många tittare - då vet man ju aldrig vilka serier som kan ryka på löpande band, och det är en egendomlig taktik då hela vitsen med streamingtjänster bör vara att kunna erbjuda även smalare titlar som inte skulle vara tillräckligt populärt för att ge ut på fysisk DVD...

Vad finns det då för hopp för smala titlar som inte lockar så mycket tittare, om inte ens streamingtjänster ska kunna erbjuda sådant...? Då lär allting på både TV, fysisk media, streamingtjänster och VoD bara innefatta mainstream-titlar som lockar mycket tittare... :(

Citat från: KurageDHH skrivet 11 maj 2023 kl. 21:47:56Lilla djungelboken, Buzz Lightyear - rymdjägare, Tarzan (tv-serie) och Aladdin (tv-serie) finns ju inte på Disney+ nånstans i världen, så varför inte ge vika för Den lilla sjöjungfrun (tv-serie) (en av serierna jag redan kom tanke på att den kan lika gärna plockas bort)...
Fast det kan ju minst lika gärna bli Amphibia som plockas bort, som inte verkar vara så väldigt populär; åtminstone inte i Norden... ;)

Citat från: Disneyfantasten skrivet 11 maj 2023 kl. 22:32:17Det var tråkigt, men å andra sidan hoppas jag att TV-kanaler och fysisk media fortsätter existera...
Nja, börjar serier och filmer tas bort från streamingtjänster är nog chansen ännu mindre att de kommer ges ut på fysisk media; i och med att det kostar mycket mer pengar att ge ut något fysiskt och därmed lär kräva betydligt fler tittare än på streamingtjänster... :(