Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Hur skulle din dubbning se ut?

Startat av clash, 21 januari 2006 kl. 01:37:55

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Disneyfantasten

Citat från: Disneyfantasten skrivet 27 juli 2023 kl. 22:09:17Förresten så har både Fredrik Hiller och Charlott Strandberg dubbat hos KM Studio.

Just det, det har Jan Åström också.

Dubintrested

Citat från: gstone skrivet 27 juli 2023 kl. 22:33:09Dock började hon ju ändå bli rätt gammal.
Vad menar du hon var ju bara 79 det är ju inte gammalt

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 27 juli 2023 kl. 22:18:46Det tycker dock inte jag för jag kan inte höra någon nämnvärd likhet mellan Myrra Malmberg och Charlott Strandberg eller originalrösten, hon känns helt enkelt malplacerad i rösten.

Myrra var dock äldre när denna film dubbades och Gunilla O är nog lite före okänd för just den här rollen.

För en sådan roll vil dom nog ha någon mer välkänd ;)
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

gstone

Disney Character Voices International, Inc brukar ibland gå efter folk som är kända i sina  lokala länder för att bringa in publik.

Det gäller nog dom flesta länder dom är aktiva i ;)

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 27 juli 2023 kl. 22:37:25Myrra var dock äldre när denna film dubbades och Gunilla O är nog lite före okänd för just den här rollen.

För en sådan roll vil dom nog ha någon mer välkänd ;)

Jag skulle dock ändå inte casta varken Myrra Malmberg, Lizette Pålsson, Sandra Caménisch, Birgitta Larsson, Molly Sandén, Mimmi Sandén eller Dominique Pålsson Wiklund i någon skurkroll alls (inte heller som pojk-roll), det är min åsikt och jag står fast vid den, även fast alla dessa är fantastiska dubbare.

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 27 juli 2023 kl. 22:51:56Jag skulle dock ändå inte casta varken Myrra Malmberg, Lizette Pålsson, Sandra Caménisch, Birgitta Larsson, Molly Sandén, Mimmi Sandén eller Dominique Pålsson Wiklund i någon skurkroll alls, det är min åsikt och jag står fast vid den, även fast alla dessa är fantastiska dubbare.
Det hindra dock att några av dom fått sådan roller ;D

Birgitta Larsson har spelat en del skurkat på senaste årem

Dubintrested

Citat från: Disneyfantasten skrivet 27 juli 2023 kl. 22:51:56Jag skulle dock ändå inte casta varken Myrra Malmberg, Lizette Pålsson, Sandra Caménisch, Birgitta Larsson, Molly Sandén, Mimmi Sandén eller Dominique Pålsson Wiklund i någon skurkroll alls, det är min åsikt och jag står fast vid den, även fast alla dessa är fantastiska dubbare.
Jag fattar hur du tänker men alla dom har röster som dom kan förställa och behöver inte låta som du tänker dig altså prinsesröst

gstone

I en av mina favorit dubbade serier tror Lizette Pålsson eller Sandra Caménisch faktsikt spelade skurken ;D

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 27 juli 2023 kl. 22:55:45I en av mina favorit dubbade serier tror Lizette Pålsson eller Sandra Caménisch faktsikt spelade skurken ;D

Vilken gäller det?

Disneyfantasten

Citat från: Dubinterested skrivet 27 juli 2023 kl. 22:55:28Jag fattar hur du tänker men alla dom har röster som dom kan förställa och behöver inte låta som du tänker dig altså prinsesröst

Det finns dock en del personer jag tror hade fungerat som både prinsessa och skurk, t.ex. Maria Rydberg och Pernilla Wahlgren.

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 27 juli 2023 kl. 22:54:26Det hindra dock att några av dom fått sådan roller ;D

Birgitta Larsson har spelat en del skurkat på senaste årem

Jag skulle ge skurkroller bl.a. åt följande;
- Louise Raeder
- Irene Lindh
- Vicki Benckert
- Kajsa Reingardt
- Ewa Fröling
- Sharon Dyall
- Annika Herlitz
m.fl.

gstone

Skokaka

Citat från: Disneyfantasten skrivet 27 juli 2023 kl. 23:09:50Jag skulle ge skurkroller bl.a. åt följande;
- Louise Raeder
- Irene Lindh
- Vicki Benckert
- Kajsa Reingardt
- Ewa Fröling
- Sharon Dyall
- Annika Herlitz
m.fl.
Undrar vad du har emot dom. ???

gstone

Citat från: Skokaka skrivet 28 juli 2023 kl. 15:50:37Undrar vad du har emot dom. ???
Jag tror inte riktigt det är så han menar  :D

gstone

Som jag sak tycker jag detta är väldigt löjligt ;D

Men okej ::)