Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Bästa Rösten

Startat av MOA, 9 juni 2022 kl. 19:12:30

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

MOA

Citat från: Lillefot skrivet 18 november 2023 kl. 21:10:18Ja, där får man nog prova sig fram.

Spontant känner jag dock att Niclas Wahlgren hade kunnat fungera, hans röst påminner om originalskådisens.
Niclas Wahlgren e Donkey Kong!Seriöst jag vill höra hur han låter som karaktären,både när han sjunger & snackar. Kommer inte få ur de ur huvet nu

Lillefot

Citat från: MOA skrivet 18 november 2023 kl. 21:23:53Niclas Wahlgren e Donkey Kong!Seriöst jag vill höra hur han låter som karaktären,både när han sjunger & snackar. Kommer inte få ur de ur huvet nu
Det menar du inte? Nu har du fått mig också intresserad av hur han låter i rollen.
Du kommer aldrig vara perfekt, försöker du så riskerar du bara att må dåligt.
Ändringar kan komma både aktivt och passivt, och det kan ta tid.
Men det är helt okej.

Upphovsman till den svenska översättningen av I Wani Hug that Gator!.

Lillefot

Citat från: MOA skrivet 19 november 2023 kl. 11:59:47Kan detta va Hallerstam?
Det låter för likt honom för att det inte skulle vara han.

Plus att han använder samma stämma som han talade med som Kungen på en gammal Tom och Jerry-VHS.
Du kommer aldrig vara perfekt, försöker du så riskerar du bara att må dåligt.
Ändringar kan komma både aktivt och passivt, och det kan ta tid.
Men det är helt okej.

Upphovsman till den svenska översättningen av I Wani Hug that Gator!.

MOA

Nu kommer Kung Hippo

Skokaka

Citat från: MOA skrivet 19 november 2023 kl. 14:09:25Nu kommer Kung Hippo
Hm, det här blir klurigt... Gunnar låter dock bra, tycker jag. 

Tycker förresten att Fredrik låter som Steve Kratz lite i rollen...

MOA

Citat från: Skokaka skrivet 19 november 2023 kl. 20:47:50Hm, det här blir klurigt... Gunnar låter dock bra, tycker jag.

Tycker förresten att Fredrik låter som Steve Kratz lite i rollen...
Fredrik Dolk e min favorit,synd att han inte fortsatte. Detta va också sista rösten i Kapten N

Skokaka

Citat från: MOA skrivet 18 november 2023 kl. 21:23:53Niclas Wahlgren e Donkey Kong!Seriöst jag vill höra hur han låter som karaktären,både när han sjunger & snackar. Kommer inte få ur de ur huvet nu
Plus så är Linus Wahlgren Diddy Kong. Så ja, bröderna Wahlgren spelade DK och Diddy.

Och Andrew Sabiston, som är Diddy Kongs engelska röst, var även Yoshi i Super Mario World serien. På grund av detta så tycker jag att Linus kunde vara en bra Yoshi, också.

MOA

Citat från: Skokaka skrivet 20 november 2023 kl. 20:22:12Plus så är Linus Wahlgren Diddy Kong. Så ja, bröderna Wahlgren spelade DK och Diddy.

Och Andrew Sabiston, som är Diddy Kongs engelska röst, var även Yoshi i Super Mario World serien. På grund av detta så tycker jag att Linus kunde vara en bra Yoshi, också.
Ian James Corlett spelade också Coconuts i AOSTH
Jag har ljudklipp på Diddy när han sjunger som jag kommer ladda upp senare

MOA

Om ni bara lyssnar så blir detta enkelt

Skokaka

Citat från: MOA skrivet 16 december 2023 kl. 09:39:36Om ni bara lyssnar så blir detta enkelt
Hur fick du tag i dessa?! :o Förmodligen TonyTonka, för jag minns att han nämnde att han hade ljudklipp på båda... Jag tänkte faktiskt fråga honom om dessa ljudklippen i denna månaden för du tänkte ju göra väl en lista om Hackes röster nästa år, så... Nåja... 

Förresten, detta är från samma kortfilm. Detta är också första gången jag hör Irene Lindh i de gamla kortfilmerna, jag trodde att hon bara var Hacke i The Woody Woodpecker Show. Nåja, nu så ser och hör jag att båda sammanhangen faktiskt har två dubbar. 

Såklart, Irene låter mer som de engelska rösterna, plus så tog ju en kvinna över rollen på engelska. Har annars nostalgi över båda, men Niclas kunde passa bättre som Daffy. 

Så teknist sätt så är ju Irene bättre i rollen.

MOA

Citat från: Skokaka skrivet 16 december 2023 kl. 20:46:16Hur fick du tag i dessa?! :o Förmodligen TonyTonka, för jag minns att han nämnde att han hade ljudklipp på båda... Jag tänkte faktiskt fråga honom om dessa ljudklippen i denna månaden för du tänkte ju göra väl en lista om Hackes röster nästa år, så... Nåja...

Förresten, detta är från samma kortfilm. Detta är också första gången jag hör Irene Lindh i de gamla kortfilmerna, jag trodde att hon bara var Hacke i The Woody Woodpecker Show. Nåja, nu så ser och hör jag att båda sammanhangen faktiskt har två dubbar.

Såklart, Irene låter mer som de engelska rösterna, plus så tog ju en kvinna över rollen på engelska. Har annars nostalgi över båda, men Niclas kunde passa bättre som Daffy.

Så teknist sätt så är ju Irene bättre i rollen.
Woody Dines Out har precis blivit uppladdad med originaldubben medans omdubben legat ute i över 10 år. De e så sjukt störande att Hackes skratt e odubbat,riktigt irriterande skillnad mellan Nicke & originalet. Irene e tillräckligt lik originalrösten utan att jag behöver störa mig på de. Irene Lindh all the way :D

Skokaka

Citat från: MOA skrivet 16 december 2023 kl. 21:54:37Woody Dines Out har precis blivit uppladdad med originaldubben medans omdubben legat ute i över 10 år. De e så sjukt störande att Hackes skratt e odubbat,riktigt irriterande skillnad mellan Nicke & originalet. Irene e tillräckligt lik originalrösten utan att jag behöver störa mig på de. Irene Lindh all the way :D
Undrar vart exakt dessa hittades. Förmodligen där du hittade Pantry Panic också...

gstone

Fattar inte riktigt trådens mening.

"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Skokaka

Citat från: gstone skrivet 16 december 2023 kl. 22:07:23Fattar inte riktigt trådens mening.
Hon pratar om vilken röst av karaktärer hon tycker är bäst och de röster som hon tycker minst om.

gstone

Citat från: Skokaka skrivet 16 december 2023 kl. 22:25:59Hon pratar om vilken röst av karaktärer hon tycker är bäst och de röster som hon tycker minst om.
Jag tänkte att det var antingen de eller vilka skådespelare som har bästa rösterna ;)
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"