Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Gnälltråden

Startat av Erika, 28 april 2020 kl. 14:21:29

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

TonyTonka

Jag vill gnälla på att Norge tydligen fick dubbningar av Hagbard Handfaste (1989) och Knasen (1989) medan vi bara fick textade originalversioner i Sverige. :(
- Why do farts smell so funny?
- They're made of laughing gas!
~Timon and Pumbaa's Jungle Games

MOA

Citat från: TonyTonka skrivet 17 januari 2024 kl. 19:23:27Jag vill gnälla på att Norge tydligen fick dubbningar av Hagbard Handfaste (1989) och Knasen (1989) medan vi bara fick textade originalversioner i Sverige. :(
Hagbard Handfaste?Låter som något jag måste kolla upp nu när jag är fullt upptagen med norska dubbningen av Adventures Of Super Mario Bros 3

TonyTonka

Citat från: MOA skrivet 17 januari 2024 kl. 21:34:56Hagbard Handfaste?Låter som något jag måste kolla upp nu när jag är fullt upptagen med norska dubbningen av Adventures Of Super Mario Bros 3
https://www.youtube.com/watch?v=xIK-L3RxkSA&t=1590s&pp=ygULYmlsbHkgbm9yc2s%3D

Här är de norska dubbningarna av Knasen och Hagbard Handfaste, vars norska namn är Billy respektive Hårek. ^^
- Why do farts smell so funny?
- They're made of laughing gas!
~Timon and Pumbaa's Jungle Games

Disneyfantasten

Jag fick biverkningar efter sprutan i måndags så därför har jag motvilligt beslutat att vara hemma från jobbet resten av veckan, först hade jag halsproblem och nu har jag problem i näsan, både att den är röd och att den fylls med snor, i tisdags hade jag dessutom huvudvärk...

Lillefot

Citat från: Disneyfantasten skrivet 18 januari 2024 kl. 23:10:51Jag fick biverkningar efter sprutan i måndags så därför har jag motvilligt beslutat att vara hemma från jobbet resten av veckan, först hade jag halsproblem och nu har jag problem i näsan, både att den är röd och att den fylls med snor, i tisdags hade jag dessutom huvudvärk...
Tråkig att höra, men biverkningarna tyder det trots allt på att vaccindosen aktivt gör det den ska. Hur som helst önskar jag dig väl och hoppas att du känner dig bättre snart. :)
Du kommer aldrig vara perfekt, försöker du så riskerar du bara att må dåligt.
Ändringar kan komma både aktivt och passivt, och det kan ta tid.
Men det är helt okej.

Upphovsman till den svenska översättningen av I Wani Hug that Gator!.

Disneyfantasten

Citat från: Lillefot skrivet 18 januari 2024 kl. 23:13:16Tråkig att höra, men biverkningarna tyder det trots allt på att vaccindosen aktivt gör det den ska. Hur som helst önskar jag dig väl och hoppas att du känner dig bättre snart. :)
Det gör jag, halsproblem är praktiskt taget nästan borta, och huvudvärken är också borta, tack och lov för det. (tur iallafall att jag inte hade feber eller frossa)

Daniel Hofverberg

Citat från: Disneyfantasten skrivet 18 januari 2024 kl. 23:10:51Jag fick biverkningar efter sprutan i måndags så därför har jag motvilligt beslutat att vara hemma från jobbet resten av veckan, först hade jag halsproblem och nu har jag problem i näsan, både att den är röd och att den fylls med snor, i tisdags hade jag dessutom huvudvärk...
Jag har också fått biverkningar efter alla mina sprutor - oftast feber och huvudvärk. Efter den senaste sprutan var det dessbättre bara ett par dagar, men som värst efter någon av de tidigare doserna höll det i sig i över en vecka.

Daniel Hofverberg

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 19 januari 2024 kl. 08:30:01Är det här den femte dosen av Phfizer vaccinet?
Jag har tappat räkningen, men det borde väl vara femte dosen. Och det är Pfizers vaccin, ja; numera en uppdaterad version av vaccinet för de nyare varianterna av Covid-19.

Mathilda Gustafsson

Vad exakt menar du med jobbet? Du har inte nämnt att du jobbar någonstans trodde du sysslade med olika projekt runt dubbningar och Disney

gstone

Den nyaste dubbningen av Dumbo använder Monica Forsberg för mycket.

Dom kunde gått fått i en fjärde kevinlig skådpelare så att alla fyra ekefentarna lät hrlt olika.

Det mest realistiska och logiska valet hade ju varit Jasmine Wigartz eller Marie Kühler-Flack.

Louise Raeder kunde också varit en möjlighet.
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

MOA

Citat från: gstone skrivet 19 januari 2024 kl. 17:17:10Den nyaste dubbningen av Dumbo använder Monica Forsberg för mycket.

Dom kunde gått fått i en fjärde kevinlig skådpelare så att alla fyra ekefentarna lät hrlt olika.

Det mest realistiska och logiska valet hade ju varit Jasmine Wigartz eller Marie Kühler-Flack.

Har hon ens dubbat för KM Studio någon gång? Aldrig omnämnd tror jag

Steffan Rudvall

Citat från: MOA skrivet 19 januari 2024 kl. 17:22:45Har hon ens dubbat för KM Studio någon gång? Aldrig omnämnd tror jag
Hon har det, till exempel i Gadget och på senare år kan hon också ha gjort det eftersom att KM Studio flyttade sin dubbningsverksamhet till Stockholm.
Citat från: gstone skrivet 19 januari 2024 kl. 17:17:10Den nyaste dubbningen av Dumbo använder Monica Forsberg för mycket.

Det skulle väl dock behövas två röstskådespelare till om ingen av elefanterna skulle dela. För det är ju fyra elefanter plus dumbos mamma.

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 19 januari 2024 kl. 17:27:58Hon har det, till exempel i Gadget och på senare år kan hon också ha gjort det eftersom att KM Studio flyttade sin dubbningsverksamhet till Stockholm.Det skulle väl dock behövas två röstskådespelare till om ingen av elefanterna skulle dela. För det är ju fyra elefanter plus dumbos mamma.
Ska jag förklara hur jag tänkte ?

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 19 januari 2024 kl. 17:27:58Hon har det, till exempel i Gadget och på senare år kan hon också ha gjort det eftersom att KM Studio flyttade sin dubbningsverksamhet till Stockholm.Det skulle väl dock behövas två röstskådespelare till om ingen av elefanterna skulle dela. För det är ju fyra elefanter plus dumbos mamma.

Så här tänkte jag Iwa Boman som Matriarken

Och Louise Raeder, Birgitta Fernström  och Marie Kühler som dom tre andra.

Dumbos mamma tänker jag kankse han spelas av Jasmine Wigartz.

Disneyfantasten

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 19 januari 2024 kl. 17:13:45Vad exakt menar du med jobbet? Du har inte nämnt att du jobbar någonstans trodde du sysslade med olika projekt runt dubbningar och Disney
Var har du fått för dig det om man nu får fråga? Jag jobbar ju på daglig verksamhet.