Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Steffans Dubbningskollage

Startat av Steffan Rudvall, 10 juli 2020 kl. 10:18:15

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Steffan Rudvall

Citat från: MOA skrivet  3 augusti 2023 kl. 17:38:16Tänkte på den senaste animerade filmen som var 12 år sen(Filmen som bombade & dödade Nalle Puh)
Han är ju faktiskt animerad i Christoffer Robin och Nalle Puh från 2018 också men jag förstår vad du menar. Det är dock inte 12 år sedan sist även om man bara räknar animerade verk för han var med i Doktor McStuffins.

Dubintrested

Citat från: Disneyfantasten skrivet  3 augusti 2023 kl. 17:13:32Var är Björne?
Jag trodde såna kollage bara hade dubbning  och röstskådespelroller :o Har jag missat nått?

Steffan Rudvall

Bjarne Heuser.jpg

Bjarne Heuse, fd Lundgren

Trixie (Nalle har ett stort blått hus)

Abu (Aladdin, TV-serien)

Mathilda Gustafsson

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 13 januari 2024 kl. 05:15:59Bjarne Heuser.jpg

Bjarne Heuse, fd Lundgren

Trixie (Nalle har ett stort blått hus)

Abu (Aladdin, TV-serien)
Är det här i samband med att han ska vara gäst i röstskådespelarna?

MOA

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 13 januari 2024 kl. 08:18:45Är det här i samband med att han ska vara gäst i röstskådespelarna?
I ett avsnitt som aldrig verkar bli av

Disneyfantasten

Citat från: MOA skrivet 13 januari 2024 kl. 10:27:23I ett avsnitt som aldrig verkar bli av
Sägaldrig aldrig, det tar lite tid innan det är klart, men däremot kommer det inte att bli fler avsnitt efter det.

Mathilda Gustafsson

Citat från: Disneyfantasten skrivet 13 januari 2024 kl. 10:28:15Sägaldrig aldrig, det tar lite tid innan det är klart, men däremot kommer det inte att bli fler avsnitt efter det.
Men den verkar inte komma i år i alla fall.

Steffan Rudvall

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 13 januari 2024 kl. 12:36:46Men den verkar inte komma i år i alla fall.
Året har ju precis börjat, du får ha lite tålamod.

Disneyfantasten

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 13 januari 2024 kl. 12:36:46Men den verkar inte komma i år i alla fall.
Ropa inte hej för tidigt, vi är ju fortfarande inne i januari månad.

Mathilda Gustafsson

Citat från: Disneyfantasten skrivet 13 januari 2024 kl. 18:03:33Ropa inte hej för tidigt, vi är ju fortfarande inne i januari månad.
Men det är samma problem som gör att det inte blir av varenda gång de försöker men kan inte kommunicera med Hasse Jonsson och Bjarne Heuser av någon anledning.  Ljudertekniker kanske inte vill bli intervjuade!

Disneyfantasten

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 13 januari 2024 kl. 18:06:49Men det är samma problem som gör att det inte blir av varenda gång de försöker men kan inte kommunicera med Hasse Jonsson och Bjarne Heuser av någon anledning.  Ljudertekniker kanske inte vill bli intervjuade!
Jag tror inte de sagt att de inte vill, bara att de haft fullt upp, dessutom är ju båda mycket mer än bara ljudtekniker, de är dubbare också, Anders Öjebo som också varit ljudtekniker är fortfarande mycket aktiv i dubbningssammanhang och han har varit med i Christian Hedlunds intervjuserie.

Nu när männen pensionerat från sin fastanställning så tror jag chansen ökar att de är med.

Mathilda Gustafsson

Citat från: Disneyfantasten skrivet 13 januari 2024 kl. 18:10:04Jag tror inte de sagt att de inte vill, bara att de haft fullt upp, dessutom är ju båda mycket mer än bara ljudtekniker, de är dubbare också, Anders Öjebo som också varit ljudtekniker är fortfarande mycket aktiv i dubbningssammanhang och han har varit med i Christian Hedlunds intervjuserie.

Nu när männen pensionerat från sin fastanställning så tror jag chansen ökar att de är med.
Har du sett kollaget det är bara två roller! Det är ljudtekniker som har kommit in och gjorts röster ibland men inte dubbare

Disneyfantasten

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 13 januari 2024 kl. 18:23:07Har du sett kollaget det är bara två roller! Det är ljudtekniker som har kommit in och gjorts röster ibland men inte dubbare
Det är de enda etablerade rollerna han gjort, han har definitivt gjort flera även om det mest varit mindre roller, han medverkar till exempel som en hittills oidentifierad röst i Det Var En Gång En Filmstudio.

Will Siv

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 14 april 2023 kl. 01:00:47Lawrence Mackrory.jpg
Lawrence Makrory

Vingen (Bilar)

Po (Kung Fu Panda och alla andra sammanhang)

Baby Snurre (Baby Looney Tunes)

Iron Man/Tony Stark (Flera animerade sammanhang)

Pluto (Musse Piggs Klubbhus)

Titelsång (The New Scooby-Doo Movies)

Raphael (Rise of the Teenage Mutant Ninja Turtles)

Titelsång (Våran Scooby-Doo)

Bowser (Super Mario Bros. Filmen)

Det finns ett väldigt litet Easter Egg på detta kollaget...
Då hörde jag väl han med i "Bilar" för rösta gången.
- what.

Steffan Rudvall

Jan Nygren.png
Jan Nygren 

Snoops (Bernad och Bianca)

Amos Slade (Micke och Molle)

Papa Mousekewitz (Resan till Amerika, samt uppföljare)

Trigger (Robin Hood)

Storstark & Berättare (Det var en gång - Tidernas äventyr, Orginaldubbningen)

Lucky Luke (Mediadubb International och Eurotroll dubbningar 1992-1999)

Karlsson (Världens bästa Karlsson)

Jack Dalton (Lucky Luke I Bröderna Daltons hämnd, Orginaldubbning 1978)

Polis (På rymmen med Pippi Långstrump)

Nalle Puh (Nalle Puh och årstiderna)

Uggla (Nalle Puh och årstiderna)

Erik Äckelbäck IV (James Bond Junior)

Jägaren (Snövit och de Sju Dvärgarna, Omdubbningen)

Hittar ni Easter Egget?