Forumnyheter:

På grund av kraftiga återkommande överbelastningsattacker har jag tvingats införa automatiska blockeringar av besök som laddar många sidor under kort tid. Förhoppningsvis ska inga oskyldiga besökare drabbas av detta, men om du får felmeddelanden eller märker att sajten är död i en timme, så skicka e-post till , så får jag skruva ner inställningarna.

Huvudmeny

The 13 ghosts of Scooby-Doo

Startat av TonyTonka, 4 april 2010 kl. 00:00:35

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

A

Citat från: BPS skrivet 11 februari 2024 kl. 14:16:59Var det någon som fick tag på avsnitt 7 och kunde kolla om det faktiskt förekom röstbyten?
@Lennartsson ska nyligen ha fått tag på den serien.
Citat från: Lennartsson skrivet 11 februari 2024 kl. 11:04:59Han fick tag på den, och jag ska få den snart sa han.

Lennartsson

Citat från: A skrivet 11 februari 2024 kl. 14:32:59@Lennartsson ska nyligen ha fått tag på den serien.
Än så länge har jag fått tillgång till avsnitt 1 till 5 så inte 7.

Steffan Rudvall

Citat från: BPS skrivet 11 februari 2024 kl. 14:16:59Var det någon som fick tag på avsnitt 7 och kunde kolla om det faktiskt förekom röstbyten?
Avsnitt 7 är ju dubbat senare vilket man hör ganska tydligt på Leo Hallerstam men också Peter Harryson där det låter som att han anstränger sin röst mer... 

Vem det är som gör Daphne hör i alla fall inte jag men jag bifogar ett ljudklipp så jag kanske någon kan identifiera personen.

MOA

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 12 maj 2024 kl. 20:08:24Avsnitt 7 är ju dubbat senare vilket man hör ganska tydligt på Leo Hallerstam men också Peter Harryson där det låter som att han anstränger sin röst mer... 

Vem det är som gör Daphne hör i alla fall inte jag men jag bifogar ett ljudklipp så jag kanske någon kan identifiera personen.
Hat glömt vem som spelade Daphne i dom andra avsnitten så känner tyvärr inte till denna kär...kvinna

Daniel Hofverberg

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 12 maj 2024 kl. 20:08:24Avsnitt 7 är ju dubbat senare vilket man hör ganska tydligt på Leo Hallerstam men också Peter Harryson där det låter som att han anstränger sin röst mer... 
Hmm, det låter märkligt - i så fall är frågan om det finns mer än en dubbning av avsnitt 7, eller om det avsnittet dubbades senare och inte sändes på samma veva som resterande avsnitt på TV3 första gången...? Jag tycker ju nämligen att alla avsnitt borde ha sänts ungefär samtidigt på TV3...

Steffan Rudvall

Citat från: MOA skrivet 12 maj 2024 kl. 20:38:09Hat glömt vem som spelade Daphne i dom andra avsnitten så känner tyvärr inte till denna kär...kvinna
Vendela Duclos spelar henne i alla andra avsnitten medans det i det här avsnittet inte låter som henne.

Steffan Rudvall

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 12 maj 2024 kl. 20:40:07Hmm, det låter märkligt - i så fall är frågan om det finns mer än en dubbning av avsnitt 7, eller om det avsnittet dubbades senare och inte sändes på samma veva som resterande avsnitt på TV3 första gången...? Jag tycker ju nämligen att alla avsnitt borde ha sänts ungefär samtidigt på TV3...
Har du några anteckningar angående serien eller inspelningar från TV3? Det är på forumet jag har läst om att just det avsnittet ska vara dubbat senare och det verkar ju stämma när man faktiskt lyssnar på rösterna.

Daniel Hofverberg

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 12 maj 2024 kl. 20:43:02Har du några anteckningar angående serien eller inspelningar från TV3? Det är på forumet jag har läst om att just det avsnittet ska vara dubbat senare och det verkar ju stämma när man faktiskt lyssnar på rösterna.
Jag har inspelningar från TV3 av serien, men om det innefattar just det här avsnittet är jag inte säker på. Jag får kolla upp saken. :)

Lennartsson

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 12 maj 2024 kl. 20:43:02Har du några anteckningar angående serien eller inspelningar från TV3? Det är på forumet jag har läst om att just det avsnittet ska vara dubbat senare och det verkar ju stämma när man faktiskt lyssnar på rösterna.
Var på forumet står det? Låter konstigt att ett avsnitt hoppas över mitt i en serie

Steffan Rudvall

Citat från: Lennartsson skrivet 12 maj 2024 kl. 20:56:45Var på forumet står det? Låter konstigt att ett avsnitt hoppas över mitt i en serie
I det citerade inlägget.
Citat från: Erika skrivet 31 mars 2021 kl. 13:21:09Om det är det avsnittet jag tänker på, så misstänker jag att det avsnittet dubbades senare än de övriga avsnitten. Jag vill dock minnas Flim Flam spelas fortfarande av samma person (Leo Hallerstam, om jag minns rätt), men denne hade hunnit komma in i målbrottet. Även Vincent van Ghoul spelas av samma person, men Johan Hedenberg låter mer humoristisk än i de övriga avsnitten. Daphne har däremot fått en ny röst, men hittills har ingen lyckats identifiera vem skådisen är... :(

Om jag inte minns helt fel, så började Scooby-Doo och de 13 gastarna visas på TV3 ca 1998 och det kan vara så "bara" tolv avsnitt visades (och dubbades) då. Cartoon Network började visa tv-serien sensommaren (ungefär i augusti alt. tidigt i september) 2002, och då nydubbades antagligen det avsnittet då. Ett annat alternativ är alla avsnitt faktiskt visades på TV3, men ljudband för just det avsnittet hade försvunnit, och man blev då tvungen att dubba om avsnittet.

Will Siv

Låter lite som Louise Raeder.
- what.

Mathilda Gustafsson

Mathilda Gustafsson

Teorin om att det är dubbat för Cartoon Network kan inte stämma för om dubbningen hade gått via Warner hade det varit andra röster då skulle vi inte ha någon okänd som Daphne. I det avsnittet kan man höra till exempel Hasse Jonsson så inte Sun Studio

MOA

Daniel Hofverberg

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 12 maj 2024 kl. 22:55:33Teorin om att det är dubbat för Cartoon Network kan inte stämma för om dubbningen hade gått via Warner hade det varit andra röster då skulle vi inte ha någon okänd som Daphne. I det avsnittet kan man höra till exempel Hasse Jonsson så inte Sun Studio
Det är dock inte allt som Cartoon Network beställt som faktiskt dubbats av Sun Studio/SDI Media, utan ibland har de anlitat bl.a. Eurotroll (såsom var fallet med Kurage, den harige hunden).

Jag tror nog också att det var vanligast med Sun Studio och sedermera SDI Media, men ingen regel utan undantag.