Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Scooby Doo

Startat av TonyTonka, 16 juli 2008 kl. 01:26:12

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Vilken är den bästa Scooby-Doo tv-serien?

Scooby Doo, Where Are You? (Scooby Doo, Var är du?)
9 (20.9%)
The Scooby-Doo Show
16 (37.2%)
Scooby-Doo and Scrappy
3 (7%)
The New Scooby-Doo Movies
3 (7%)
The New Scooby-Doo Mysteries
0 (0%)
The 13 Ghosts of Scooby-Doo
1 (2.3%)
Scooby's All-Star Laff-A-Lympics
0 (0%)
A Pup Named Scooby-Doo (Valpen Scooby-Doo)
1 (2.3%)
What's New Scooby-Doo? (Våran Scooby-Doo)
4 (9.3%)
Scooby-Doo and Shaggy get a Clue (Scooby-Doo och Shaggy spanar vidare)
0 (0%)
Scooby Doo! Mystery Incorperated (Scooby Doo! Mysteriegänget)
5 (11.6%)
The New Scooby-Doo and Scrappy Show
1 (2.3%)

Antal personer som röstat: 41

gstone

Citat från: Oskar skrivet 13 juni 2024 kl. 19:25:21Vad har Lilo & Stitch har med Warner Bros göra. Och vi får se om nya Scooby doo serier blir succe eller inte det där får publiken familjen först hand avgöra om det är bra eller inte.
Du tillför liksom inget

Och inget verkar dugga för dig om det inte gjords under viss tidsperiod.
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

BPS

Citat från: gstone skrivet 15 juni 2024 kl. 21:12:19Du tillför liksom inget

Citerar du rätt nu? Oskar säger ju att det är publiken som måste avgöra han säger ju inte rakt ut att den är dålig.

Daniel Hofverberg

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 14 juni 2024 kl. 06:17:07Lilo & Stitch användes som exempel när dom efterföljande serierna som var producerad i Japan och nåt annat land inte hade så bra mottagning, den Japanska serien var dålig och tog bort karaktärerna från original serien, och den andra serien var nerlagd efter bara 13 avsnitt.
Själv tycker jag att japanska Stitch! var riktigt bra, och bättre än den amerikanska serien Lilo & Stitch. Den var ju dock ganska annorlunda från "förlagan", så jag har full respekt för att åsikterna går isär om den japanska serien.

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 13 juni 2024 kl. 15:28:50Den verkar vara animeinspirerad inte någon faktisk anime.
Det känns ju lite tveksamt, i mina ögon - antingen borde det vara anime fullt ut animerat i Japan, eller också inte ens försöka efterlikna den stilen...

Men märkligast är ju att rollfigurerna på bilden inte ens ser ut som de rollfigurer vi är vana vid, utöver just Scooby-Doo. Har de tänkt sig att hitta på flera helt nya rollfigurer, eller ändra på allas utseenden väldigt mycket...?

Men vi får väl se - självklart måste man ju ge serien en ordentlig chans innan man dömer ut den. :)

Steffan Rudvall

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 15 juni 2024 kl. 21:19:10Men märkligast är ju att rollfigurerna på bilden inte ens ser ut som de rollfigurer vi är vana vid, utöver just Scooby-Doo. Har de tänkt sig att hitta på flera helt nya rollfigurer, eller ändra på allas utseenden väldigt mycket...?

Men vi får väl se - självklart måste man ju ge serien en ordentlig chans innan man dömer ut den. :)
Alla förutom Shaggy och Scooby ska tydligen vara helt nya karaktärer.

Seriens handling verkar vara lite lik Scooby Doo de 13 gastarna. På en resa till Japan har Scooby och Shaggy råkat släppa lös diverse mytologiska varelser som de sedan måste resa landet runt för att fånga in.

https://www.google.com/amp/s/variety.com/2024/tv/global/regular-show-fosters-adventure-time-scooby-doo-1236034978/amp/

Daniel Hofverberg

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 15 juni 2024 kl. 21:27:33Alla förutom Shaggy och Scooby ska tydligen vara helt nya karaktärer.
Märkligt, lyckades inte Fred, Daphne och Velma förnya passen i tid för att kunna komma in i Japan...? ;)

Men nåja, vi får väl se - handlingen verkar ju i alla fall intressant, så om bara de nya rollfigurerna funkar så kan det bli bra.

Oavsett vilket är i alla fall allt som sker med Scooby-Doo positivt, för att inte franchisen ska falla i glömska; så att Scooby-Doo fortfarande förblir känt för de yngre generationerna. Det är mer än man kan säga om det mesta i film- och TV-serie-väg som härstammar från 1960-talet, som för dagens unga är helt okänt. :)

Oskar

Den nya Scooby doo serier kan publiken avgöra om det blir succe eller inte. Vi kan inte bestämma över Warner Bros. Max har faktiskt koll på vad publiken tittar på eller inte. Jag jobbar inte på Warner Bros. Jag vet varför dom tog bort Scooby doo show eftersom max upptäckte att det var dålig tittarsiffror.

Oskar

Warner Bros och Disney och andra stora bolag vet exakt vad publiken vill titta från allt barn och ungdomar först hand. Tänk efter att Scooby doo och andra oginalserien som är oginal är ofta bäst och det får avgöra själv om uppföljning fungerar eller inte. Det är samma sak med björne.

BPS

Här är en av ljudadaptionerna.

TonyTonka

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  8 oktober 2011 kl. 18:19:30Morticia är definitivt inte Anita Wall - hennes röst går inte att ta miste på. Det låter inte som Gunilla Norling heller, tycker jag. Farmor kan möjligtvis tänkas vara Anita Wall som förställt rösten, men det är svårt att avgöra då hon bara verkar ha en enda replik i hela avsnittet.

Men jag har gjort i ordning ljudklipp på Gunilla Norling och Anita Wall, som jag bifogar här.

Förlåt att jag drar upp ett 13 år gammalt ämne, men från vilket/vilka avsnitt kommer de här klippen? Är det samma avsnitt som klippet med Familjen Addams kommer ifrån?
- Why do farts smell so funny?
- They're made of laughing gas!
~Timon and Pumbaa's Jungle Games

Daniel Hofverberg

Citat från: TonyTonka skrivet 11 oktober 2024 kl. 18:44:11Förlåt att jag drar upp ett 13 år gammalt ämne, men från vilket/vilka avsnitt kommer de här klippen? Är det samma avsnitt som klippet med Familjen Addams kommer ifrån?
Det var ju inte direkt igår, och riktigt så bra minne har jag tyvärr inte... :(

Men jag kan tydligt avgöra att i alla fall delar av ljudklippen kommer från Scooby-Doo hos familjen Addams, då de ju pratar om familjen Addams läskiga hus. Men vissa repliker känner jag inte direkt igen därifrån, så det är möjligt att delar av ljudklippen kommer från något annat avsnitt.

TonyTonka

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 11 oktober 2024 kl. 20:36:10Det var ju inte direkt igår, och riktigt så bra minne har jag tyvärr inte... :(

Men jag kan tydligt avgöra att i alla fall delar av ljudklippen kommer från Scooby-Doo hos familjen Addams, då de ju pratar om familjen Addams läskiga hus. Men vissa repliker känner jag inte direkt igen därifrån, så det är möjligt att delar av ljudklippen kommer från något annat avsnitt.
På tal om det avsnittet så lyssnade jag igen på klippet idag, och nu tycker jag Morticias röst påminner lite om Elisabeth Nordkvist. 

TonyTonka

Citat från: Henrik Karlsson skrivet 10 februari 2020 kl. 14:08:05Vilken dubbning har den här?

Någon som vet varför den inte har svenskt tal? (Scooby-Doos första mysterier)

Och stämmer det att Mine Your Business finns svenskdubbad med Sun Studio Köpenhamn-gänget? Vill minnas att jag läst att det avsnittet ska en dubbning med det gänget på Scooby-Doo säsong 1 dvd:n (tror det var @Daniel Hofverberg  som skrev det), men jag har genom åren köpt 6-8 olika exemplar (som alla senare har gått sönder då de repas lättare då ingen av sidorna har någon etikett), och alla de har haft Media Dubbs dubbning av avsnittet.

Jag frågar för att jag i så fall vill få tag i avsnittet med Sun Studio Köpenhamns-gänget, då jag siktar på att ha allt Scooby-Doo material som både Mediadubb/Mediadubb International/Eurotroll och Sun Studio Köpenhamn har dubbat med Scooby-Doo i min samling, då de enligt min åsikt är de två starkaste svenska Scooby-ensamblerna.

Och jag undrar också i så fall varför Mine Your Business har dubbats av Sun Studio Köpenhamn, det avsnittet har ju inte förekommit på någon dvd-utgåva förutom Scooby-Doos första mysterier som är odubbad?  ???

TonyTonka

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 16 augusti 2022 kl. 18:55:29Vilket avsnitt? Tänker göra ljudprov...
Visserligen två år för sent, men jag har sett om hela serien, och avsnittet där Daphne byter röst i ett par repliker är "A Night of Fright is No Delight".

Steffan Rudvall

Citat från: TonyTonka skrivet 11 november 2024 kl. 01:24:14Någon som vet varför den inte har svenskt tal? (Scooby-Doos första mysterier)
Jag tror inte de hade köpt rättigheterna av TV3 än och det skulle också förklara varför Scooby-Doo - Ruskigaste Historier har en egen dubbning. Den första Warner Brothers utgåvan med  Scooby-Doo Var är du! Avsnitt med originaldubbningen är Scooby-Doos Största Mysterier.

Citat från: TonyTonka skrivet 11 november 2024 kl. 01:24:14Och stämmer det att Mine Your Business finns svenskdubbad med Sun Studio Köpenhamn-gänget? Vill minnas att jag läst att det avsnittet ska en dubbning med det gänget på Scooby-Doo säsong 1 dvd:n (tror det var @Daniel Hofverberg  som skrev det), men jag har genom åren köpt 6-8 olika exemplar (som alla senare har gått sönder då de repas lättare då ingen av sidorna har någon etikett), och alla de har haft Media Dubbs dubbning av avsnittet.

Jag frågar för att jag i så fall vill få tag i avsnittet med Sun Studio Köpenhamns-gänget, då jag siktar på att ha allt Scooby-Doo material som både Mediadubb/Mediadubb International/Eurotroll och Sun Studio Köpenhamn har dubbat med Scooby-Doo i min samling, då de enligt min åsikt är de två starkaste svenska Scooby-ensamblerna.

Och jag undrar också i så fall varför Mine Your Business har dubbats av Sun Studio Köpenhamn, det avsnittet har ju inte förekommit på någon dvd-utgåva förutom Scooby-Doos första mysterier som är odubbad?  ???
Det här är ju mycket intressant, ingen annan förutom @Daniel Hofverberg säger sig ha en utgåva där det avsnittet är dubbat av Sun Studio Köpenhamn. Har för mig att han sagt att han ska kolla upp saken och se om han mindes rätt men vet inte riktigt vad som hände med det.

TonyTonka

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 11 november 2024 kl. 07:54:16Jag tror inte de hade köpt rättigheterna av TV3 än och det skulle också förklara varför Scooby-Doo - Ruskigaste Historier har en egen dubbning. Den första Warner Brothers utgåvan med  Scooby-Doo Var är du! Avsnitt med originaldubbningen är Scooby-Doos Största Mysterier.
Det här är ju mycket intressant, ingen annan förutom @Daniel Hofverberg säger sig ha en utgåva där det avsnittet är dubbat av Sun Studio Köpenhamn. Har för mig att han sagt att han ska kolla upp saken och se om han mindes rätt men vet inte riktigt vad som hände med det.
@Daniel Hofverberg Hur gick det med den saken?