Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Insidan ut 2

Startat av Steffan Rudvall, 10 september 2022 kl. 08:04:57

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

TonyTonka

Citat från: Disneyfantasten skrivet  3 augusti 2024 kl. 21:40:12Vilka då till exempel?
Nils Eklund och Gunvor Pontén är två exempel, finns säkert fler.
- Why do farts smell so funny?
- They're made of laughing gas!
~Timon and Pumbaa's Jungle Games

Steffan Rudvall

Insidan ut kommer som hyrfilm och köpfilm 3 september men först till ett ganska överdrivet pris på 200 kr.

https://www.moviezine.se/nyheter/insidan-ut-2-slapps-digitalt-om-en-manad

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  5 augusti 2024 kl. 23:26:34Insidan ut kommer som hyrfilm och köpfilm 3 september men först till ett ganska överdrivet pris på 200 kr.

https://www.moviezine.se/nyheter/insidan-ut-2-slapps-digitalt-om-en-manad
väntar till priset blir lägre ;)
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Disneyfantasten

Kanske lägger till den på julklapps-listan.

Disneyfantasten

När kommer denna film på DVD/Bluray? Under hösten/vintern kanske?

Simon Axelsson

Citat från: Disneyfantasten skrivet 13 augusti 2024 kl. 11:40:02När kommer denna film på DVD/Bluray? Under hösten/vintern kanske?
Baserat på hur lång tid det gått mellan dess att Disney andra filmer i år släppts på bio och DVD/Blu-Ray skulle jag gissa på den 18 november. 
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 13 augusti 2024 kl. 11:40:02När kommer denna film på DVD/Bluray? Under hösten/vintern kanske?
30:e september kommer den på DVD och Blu-Ray det blir som numera är standard en gemensam Svensk/Finsk DVD-utgåva och en gemensam nordisk Blu-Ray utgåva.

https://press.sfstudios.se/line-up/home-entertainment/66c82ac5044b6/page?

DVD:

Blu-Ray:

Det kommer även finnas en nordisk Steelbook Blu-Ray utgåva samt en samlingsutgåva med båda filmerna för de är som är intresserade...

Lillefot

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 24 augusti 2024 kl. 19:57:16Det kommer även finnas en nordisk Steelbook Blu-Ray utgåva för de är som är intresserade...

Intressant artstyle som de har valt för den.
Du kommer aldrig vara perfekt, försöker du så riskerar du bara att må dåligt.
Ändringar kan komma både aktivt och passivt, och det kan ta tid.
Men det är helt okej.

Upphovsman till den svenska översättningen av I Wani Hug that Gator!.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 24 augusti 2024 kl. 19:57:1630:e september kommer den på DVD och Blu-Ray det blir som numera är standard en gemensam Svensk/Finsk DVD-utgåva och en gemensam nordisk Blu-Ray utgåva.

https://press.sfstudios.se/line-up/home-entertainment/66c82ac5044b6/page?

DVD:

Blu-Ray:

Det kommer även finnas en nordisk Steelbook Blu-Ray utgåva samt en samlingsutgåva med båda filmerna för de är som är intresserade...

Det verkar som att Disney släppt gemensamma Nordiska utgåvor på senare år.

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 24 augusti 2024 kl. 20:15:56Det verkar som att Disney släppt gemensamma Norska utgåvor på senare år.
Nordiska utgåvor antar jag att du menar och ja det stämmer ju för Blu-Ray men inte DVD där det ju är svensk/finska utgåvor.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 24 augusti 2024 kl. 20:25:19Nordiska utgåvor antar jag att du menar och ja det stämmer ju för Blu-Ray men inte DVD där det ju är svensk/finska utgåvor.
Jo, jag menar såklart Nordiska utgåvor.

Anders M Olsson

Jag såg nu att Insidan ut 2 finns som digital köpfilm på bl.a. Apple TV (f.d. iTunes), SF Anytime, Amazon Prime Video och Viaplay sen den 3 september.

Den är visserligen dyr, 169-189 kronor, men man kan väl ändå gissa att rätt många kommer att "köpa" den digitalt istället för att att vänta på DVD och/eller Blu-ray som inte kommer förrän den 30 september. Ännu en spik i kistan för de fysiska formaten.

Så småningom lär den säkert även komma på Disney+ utan extra kostnad om man abonnerar.

Daniel Hofverberg

Idag har Insidan ut 2 släppts på Disney+. :)

Vilket förstås är positivt ur ett tittarperspektiv, men en oroväckande utveckling när en film släpps på streamingtjänster innan den släpps på DVD och Blu-Ray...

Citat från: Anders M Olsson skrivet 10 september 2024 kl. 11:42:41Jag såg nu att Insidan ut 2 finns som digital köpfilm på bl.a. Apple TV (f.d. iTunes), SF Anytime, Amazon Prime Video och Viaplay sen den 3 september.

Den är visserligen dyr, 169-189 kronor, men man kan väl ändå gissa att rätt många kommer att "köpa" den digitalt istället för att att vänta på DVD och/eller Blu-ray som inte kommer förrän den 30 september. Ännu en spik i kistan för de fysiska formaten.
Ja, jag håller med. Att Insidan ut 2 först släppts som digital köpfilm för några veckor sedan, och nu även släppts på Disney+; för att först på måndag till veckan släppas fysiskt är helt klart en oroväckande utveckling. Fram tills för inte så länge sedan var det ju en självklarhet att filmer släpptes fysiskt innan de tillgängliggjordes via (abonnemangsbaserade) streamingtjänster.

Som du säger lär säkert ganska många ha köpt filmen digitalt när den släpptes i början av månaden, då det förmodligen inte är så många som är införstådda med riskerna med digitala "köp". Och de som inte har köpt filmen kan nu se den "gratis" på Disney+, då vi kan förmoda att en ganska stor andel av alla barnfamiljer i Norden abonnerar på Disney+.

Med dessa båda grupper - de som "köpt" filmen digitalt och alla som abonnerar på Disney+ - lär förmodligen en majoritet av alla som är intresserade av Insidan ut 2 ha täckts in, så varför skulle någon välja att köpa filmen på DVD eller Blu-Ray till veckan...? Och risken är överhängande att Disney ser på de (gissningsvis) bristande försäljningssiffrorna för DVD och Blu-Ray som ett "bevis" på att folk inte längre är intresserade av fysisk media, och därmed får en legitim ursäkt till att lägga ner försäljningen av DVD och Blu-Ray... :(

Disneyfantasten

Jag borde ha sagt detta tidigare men, jag skaffade filmen på Bluray för flera veckor sedan.

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet  4 december 2024 kl. 21:00:39Jag borde ha sagt detta tidigare men, jag skaffade filmen på Bluray för flera veckor sedan.
serien kommer om en vecka :D
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"