Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Snövit (2025)

Startat av PatoskyeIII, 15 augusti 2024 kl. 15:44:28

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

PatoskyeIII

Lillefot

Personligen kommer jag mest se filmen för att kunna få den ur vägen, när den animerade filmen är min favoritfilm från Disney. Men direkt kan jag säga att miljöerna ser väldigt fina ut (som de även gjorde i Pinocchio-remaken som dock inte var så mycket att hänga i granen), och de fångar en sagolik känsla.
Du kommer aldrig vara perfekt, försöker du så riskerar du bara att må dåligt.
Ändringar kan komma både aktivt och passivt, och det kan ta tid.
Men det är helt okej.

Upphovsman till den svenska översättningen av I Wani Hug that Gator!.

E

Manuset är skrivet av bland annat Greta Gerwig (regissören till Lady Bird, Little Women och Barbie), det e en av anledningarna till att jag kommer se den

Oskar

Om det riktar till barn och familjer brukar vara dubbar. Om filmen riktar till äldre målgrupp brukar vara texterna med svenska text. Det beror på åldersgräns på filmen. Några 11 års åldersgräns var dubbar.

MOA

Citat från: Oskar skrivet 15 augusti 2024 kl. 18:23:24Om det riktar till barn och familjer brukar vara dubbar. Om filmen riktar till äldre målgrupp brukar vara texterna med svenska text. Det beror på åldersgräns på filmen. Några 11 års åldersgräns var dubbar.
Undrar vem som dubbar Rachel Zegler, troligen någon som inte är en extrem Snövit hatare

Lilla My

Härrejävlar vilken dislike-like ratio....

Oscar Isaksson

Citat från: MOA skrivet 15 augusti 2024 kl. 19:16:52Undrar vem som dubbar Rachel Zegler, troligen någon som inte är en extrem Snövit hatare
Det jag kan frukta lite över, om nu filmen dubbas.
Är om folk inte kan hålla isär den person som dubbar Snövit (Rachel Zegler) med den riktiga Rachel Zegler och hennes uttalanden som har väckt så mycket ilska. 
Jag hoppas att man inte bara tror rakt av att dubbaren är synonym med skådespelerskan, Det gäller även journalister inte bara "internet-människor". 

E

Citat från: MOA skrivet 15 augusti 2024 kl. 19:16:52Undrar vem som dubbar Rachel Zegler, troligen någon som inte är en extrem Snövit hatare
Det märks att du inte har sett hela intervjuer med henne🤪 Det finns inget klipp av henne där hon säger att hon hatar sin karaktär. Det som hon sagt är att hon var rädd för originalfilmen som barn och att den är outdated (vilket faktiskt är sant)

MOA

Citat från: Lilla My skrivet 15 augusti 2024 kl. 20:15:59Härrejävlar vilken dislike-like ratio....

Ursäkta för en orelaterad fråga men hur tar man tillbaks dislikes sedan Youtube tog bort dom?

Steffan Rudvall

Själva handlingen kan nog bli bra, Greta Gerwig är ju ingen direkt dålig filmskapare.

Samtidigt kan man undra hur väl man kan känna igen filmen som Snövit. Filmen kommer ju att gå långt ifrån både Disneys version och den ursprungliga sagan, vilket riskerar att den går för långt ifrån så att den inte längre känns igen som Snövit, utan kanske hade passat bättre som en ny berättelse.

Elios

Känner mig inte särskilt taggad faktiskt.  ::)

Lilla My

Citat från: MOA skrivet 15 augusti 2024 kl. 21:53:45Ursäkta för en orelaterad fråga men hur tar man tillbaks dislikes sedan Youtube tog bort dom?
En addon till Chrome som heter "Return Youtube Dislike".

MOA

Citat från: Lilla My skrivet 16 augusti 2024 kl. 15:52:10En addon till Chrome som heter "Return Youtube Dislike".
Thanks
bandicam 2024-08-16 16-57-52-838.jpg

TonyTonka

Har svårt att tro att just denna filmen kommer vara särskilt lyckad, efter vad jag har läst om inspelningen och skådespelarna.
- Why do farts smell so funny?
- They're made of laughing gas!
~Timon and Pumbaa's Jungle Games

Daniel Hofverberg

Citat från: Oskar skrivet 15 augusti 2024 kl. 18:23:24Om det riktar till barn och familjer brukar vara dubbar. Om filmen riktar till äldre målgrupp brukar vara texterna med svenska text. Det beror på åldersgräns på filmen. Några 11 års åldersgräns var dubbar.
Det är svårt att dra några slutsatser utifrån en teaser, som ju ganska sällan är helt representativ för slutresultatet (hela vitsen med en teaser är ju att locka intresse i ett tidigt skede), men jag är nog misstänksam på att den nya filmen kommer att riktas till en äldre målgrupp än 1937 års film; så att det nog inte är så troligt med svensk dubbning.

Trots allt har väl Greta Gerwig aldrig hittills gjort någon barninriktad familjefilm, och även om hon den här gången inte har regisserat utan "bara" skrivit manus tror jag inte att någon skulle anlita henne som manusförfattare om tanken är att göra en barnfilm.

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 15 augusti 2024 kl. 22:08:45Själva handlingen kan nog bli bra, Greta Gerwig är ju ingen direkt dålig filmskapare.

Samtidigt kan man undra hur väl man kan känna igen filmen som Snövit. Filmen kommer ju att gå långt ifrån både Disneys version och den ursprungliga sagan, vilket riskerar att den går för långt ifrån så att den inte längre känns igen som Snövit, utan kanske hade passat bättre som en ny berättelse.
Har du sett någon mer information än den teasertrailer som har släppts på sistone, för att kunna dra slutsatsen att filmen kommer att gå långt från Disneys klassiska film? För jag hittar ingen information alls på nätet utöver teasern, och sådana är ju svåra att dra några säkra slutsatser utifrån.

Men filmen i sig bör rimligtvis hålla en viss klass - Greta Gerwig är ju som sagt en väldigt bra manusförfattare, och även regissören Marc Webb är talangfull; inte minst 500 Days of Summer var en mycket bra film. Att någon av dem skulle ha nöjt sig med en halvdant hastverk förefaller osannolikt.