Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Gnälltråden

Startat av Erika, 28 april 2020 kl. 14:21:29

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Det här har varit jobbiga senaste veckor

Jag förlorade nyligen min plats på min dagliga verksamheten  :(  :'(

"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet  7 november 2024 kl. 08:42:03Det här har varit jobbiga senaste veckor

Jag förlorade nyligen min plats på min dagliga verksamheten  :(  :'(
Det var synd, det är aldrig kul att förlora sin plats...

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet  7 november 2024 kl. 08:27:32Det var verkligen jättedålig stil! Det kan vi då INTE tolerera!

Nu är det viktigare än någonsin att vi alla ser till att agera för den globala tryggheten! (både planeten, klimatet, naturen, djuren, att få bort allt krig och få bättre ekonomier)
Prices

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet  7 november 2024 kl. 08:27:32Det var verkligen jättedålig stil! Det kan vi då INTE tolerera!

Nu är det viktigare än någonsin att vi alla ser till att agera för den globala tryggheten! (både planeten, klimatet, naturen, djuren, att få bort allt krig och få bättre ekonomier)
Såg en film nyligen som gjorde mig mycket mer medveten om klimatet  :)👍

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet  7 november 2024 kl. 08:13:36Jag hatar RFK Jr

Trump's hälsominister eller något sånt , han säger att vaccin orskar autism och han säger att han ska göra slut på autism i vår tidsålder 🤬
Robert F. Kennedy Jr. var en oberoende presidentkandidat, som hoppade av och senare stöttade Trump. Donald Trump har lovat honom någon slags roll i hans kommande regering, men exakt vad är fortfarande oklart; Trump har ju ännu inte ens presenterat sin regering.

Nog för att Robert F. Kennedy Jr. har gjort många skrämmande uttalanden och tror på en massa konspirationsteorier, men han är ändå ett betydligt mindre hot än Donald Trump - han lär knappast få någon alltför högt uppsatt position, då någon med hans åsikter inte lär godkännas av senaten ens i USA; alltså lär han få någon "mindre" position som inte kräver senatens godkännande. Mest troligt lär alltså hans åsikter inte spela någon roll för gemene man, inte ens i USA och ännu mindre i Europa.

Citat från: Disneyfantasten skrivet  7 november 2024 kl. 06:22:25Där har vi det! Han måste luras och förgiftas omedelbart! Han förtjänar verkligen inte att ha makt alls! Inte Putin heller för den delen, världen vore bättre utan dessa två!
Du har absolut inte fel i sak, och teoretiskt vore världen absolut bättre utan båda två, men har du aldrig hört talats om talesättet Två fel gör inte ett rätt...? Det du skriver kan dessutom uppfattas som olaga hot och kanske även andra brott.

Disneyfantasten

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  7 november 2024 kl. 09:56:58Du har absolut inte fel i sak, och teoretiskt vore världen absolut bättre utan båda två, men har du aldrig hört talats om talesättet Två fel gör inte ett rätt...? Det du skriver kan dessutom uppfattas som olaga hot och kanske även andra brott.
Tycker mest bara det är helt fel med orättvisor och global otrygghet, jag medger att det är fel att skriva så oavsett, absolut, men jag kan verkligen inte tåla att världen får lida, den här världen skulle utan tvekan må oändligt bättre utan något hot mot planeten, naturen och djuren, utan krig och utan ekonomiska svårigheter, jag är så ordentligt trött på det här för längesedan och kan bara inte stå ut med allt elände som världen tvingas utstå.

Hursomhelst så har jag nu redigerat inlägget.

MOA

Bara jag eller håller ämnet på att spolas ner i avloppet?

Disneyfantasten

Hursomhelst har jag något fint att berätta;

När jag pratade med en personal på min verksamhet för en stund sedan så fick jag veta att man bara får vara president i max 8 år och Trump har varit president i 4 år förut, så om 4 år till så är därmed hans president-period över tack och lov, dessutom så är han i pensions-åldern, sen har jag ingen koll på hur länge Putin varit president men även han håller på att närma sig pensions-åldern.

Så detta gav mig iallafall lite tröst och lättnad.

BPS

Citat från: Disneyfantasten skrivet  7 november 2024 kl. 11:13:33Hursomhelst har jag något fint att berätta;

När jag pratade med en personal på min verksamhet för en stund sedan så fick jag veta att man bara får vara president i max 8 år och Trump har varit president i 4 år förut, så om 4 år till så är därmed hans president-period över tack och lov, dessutom så är han i pensions-åldern, sen har jag ingen koll på hur länge Putin varit president men även han håller på att närma sig pensions-åldern.

USA går ju allt mer ifrån demokratin dock man ska inte tror att Trump nöjer sig med att följa regler.

Will Siv

Citat från: Disneyfantasten skrivet  7 november 2024 kl. 11:13:33Hursomhelst har jag något fint att berätta;

Precis.

Och båda är redan långt ifrån stabila, där har Zelensky ett övertag.

Den enda andra presidenten som kommit tillbaka efter att ha förlorat omvalet är Grover Cleveland.
- what.

MOA

Putin sägs ha sjukdomar

Daniel Hofverberg

Citat från: BPS skrivet  7 november 2024 kl. 11:57:53USA går ju allt mer ifrån demokratin dock man ska inte tror att Trump nöjer sig med att följa regler.
Precis, och Trump har ju lovat/hotat att man bara ska behöva rösta i årets val och "sen aldrig behöva rösta mer"; vilket man ju inte gärna kan misstolka...

Nu är det väl osannolikt att Trump verkligen lyckas göra sig själv till diktator, då det kräver ändringar i USAs grundlag som inte presidenten själv kan fatta beslut om - och inte ens hans eget parti lär väl rösta för något sådant...? Trots allt är ju de flesta republikaner inte alls lika extrema som Trump, även om oroväckande många de senaste åtta åren tycks ha förvandlats till Trumps personliga nickedockor...
(Det är svårt att tro i dagens läge, men en gång i tiden har ju Republikanerna varit väldigt kloka och ett föredöme, som inte minst var ansvariga för att avskaffa slaveriet på 1800-talet)

Citat från: Disneyfantasten skrivet  7 november 2024 kl. 11:13:33När jag pratade med en personal på min verksamhet för en stund sedan så fick jag veta att man bara får vara president i max 8 år och Trump har varit president i 4 år förut, så om 4 år till så är därmed hans president-period över tack och lov, dessutom så är han i pensions-åldern, sen har jag ingen koll på hur länge Putin varit president men även han håller på att närma sig pensions-åldern.
USAs nuvarande grundlag säger att man bara får vara president i två mandatperioder, ja. Trump har ju varit tydlig med att han vill ändra på det och mer eller mindre bli diktator, men jag ser det nog ändå som osannolikt att han faktiskt kommer lyckas. Men den som lever får se...

När det gäller Ryssland ändrade ju Putin för decennier sedan deras grundlag, för att se till så att han i princip ska kunna sitta för evigt (innan dess hade Ryssland liknande regler som USA). Vladimir Putin är 72 år, så har han hälsan i behåll kan han säkert hålla sig kvar vid makten i 10 - 15 år till - för diktatorer finns trots allt ingen pensionsålder, då det bara är de själva som avgör; och han lär inte vilja avgå i första taget. Visserligen har Ryssland på papperet fortfarande "öppna" val, men det är väl ingen i världen som verkligen tror att dessa går rättvist till; med andra ord kan man vara 99-procentigt säker på att Putin även kommer vinna framtida val...

Även när han avgår finns det säkert liknande personer i hans närhet som kan ta över, så tyvärr kan vi inte räkna med att Ryssland ska bli någon form av demokrati i närtid. Väldigt sorgligt, då det finns och har funnits mycket bra med Ryssland och inte minst rysk kultur - men de har ju tyvärr gjort sig själva till persona non grata i decennier framåt... :(

Citat från: MOA skrivet  7 november 2024 kl. 14:41:58Putin sägs ha sjukdomar
Det ryktas om det, ja - men vem vet vad som är sant och inte...? Putin är ju trots allt inte direkt ett öppet blad, så det är inte lätt att kunna verifiera rykten som förekommer.

BPS

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  7 november 2024 kl. 20:48:42Precis, och Trump har ju lovat/hotat att man bara ska behöva rösta i årets val och "sen aldrig behöva rösta mer"; vilket man ju inte gärna kan misstolka...

Nu är det väl osannolikt att Trump verkligen lyckas göra sig själv till diktator, då det kräver ändringar i USAs grundlag som inte presidenten själv kan fatta beslut om - och inte ens hans eget parti lär väl rösta för något sådant...? 
Han är nog tyvärr så pass galen så att om det inte går den lagliga vägen skulle han nog kunna göra en militärkupp han har ju trots allt ett väldigt stort stöd...

Daniel Hofverberg

Citat från: BPS skrivet  7 november 2024 kl. 21:10:25Han är nog tyvärr så pass galen så att om det inte går den lagliga vägen skulle han nog kunna göra en militärkupp han har ju trots allt ett väldigt stort stöd...
Ja, det finns tyvärr en viss risk - i synnerhet just som alltför många republikaner som sagt verkar ha förvandlats till hans nickedockor, som blundar för allt...

Se exempelvis denna artikel i DN (jag bifogar den som PDF, då den ligger bakom betalvägg):
https://www.dn.se/varlden/hon-fruktar-trumps-hamnd-jag-ar-livradd/
Olivia Troye fruktar Trumps hämnd_ "Jag är livrädd" - DN.se.pdf

Disneyfantasten

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  7 november 2024 kl. 21:15:32Ja, det finns tyvärr en viss risk - i synnerhet just som alltför många republikaner som sagt verkar ha förvandlats till hans nickedockor, som blundar för allt...

Se exempelvis denna artikel i DN (jag bifogar den som PDF, då den ligger bakom betalvägg):
https://www.dn.se/varlden/hon-fruktar-trumps-hamnd-jag-ar-livradd/
Olivia Troye fruktar Trumps hämnd_ "Jag är livrädd" - DN.se.pdf
Detta är ett ännu större tecken på att vi alla MÅSTE se till att agera NU! Detta kan vi definitivt INTE acceptera! DEMONSTRATION!