Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Uppdateringar av creditlistor på Dubbningshemsidan

Startat av Disneyfantasten, 24 november 2022 kl. 21:58:12

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jonas9881

Citat från: MB skrivet  4 december 2024 kl. 12:02:40Det har han faktiskt redan gjort
Hittade nog länkarna. Men det hjälpte ju inte att du bara länkade hans inlägg, kunde väl skrivit att han har länkat listorna i hans inlägg så man förstår det.
"Vissa anser att dom har någon typ av ensamrätt till material och att det ej ska spridas. Men vi anser annorlunda. Detta är väl vad fildelning handlar om att kunna spela in material alla är uppväxta under olika tidsperioder och har inte haft samma möjligheter"
Förkortat citat från en annan användare

MB

Citat från: Jonas9881 skrivet  4 december 2024 kl. 12:16:21Hittade nog länkarna. Men det hjälpte ju inte att du bara länkade hans inlägg, kunde väl skrivit att han har länkat listorna i hans inlägg så man förstår det.
Varför skulle jag ha citerat just det inlägget om det inte var meningen att du skulke läsa inlägget och se filerna?

Jonas9881

Citat från: MB skrivet  4 december 2024 kl. 12:20:16Varför skulle jag ha citerat just det inlägget om det inte var meningen att du skulke läsa inlägget och se filerna?
Vet faktiskt inte. Finns flera anledningar. Först tänkte jag ju att studion skrev det till Daniel via mail, och att då Daniel skriver det studion sa till honom. 

Kanske långsökt men det var så jag tänkte.
"Vissa anser att dom har någon typ av ensamrätt till material och att det ej ska spridas. Men vi anser annorlunda. Detta är väl vad fildelning handlar om att kunna spela in material alla är uppväxta under olika tidsperioder och har inte haft samma möjligheter"
Förkortat citat från en annan användare

gstone

Snälla kan du uppdatera hemsidan med  nya credis(snart) ?
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet  6 december 2024 kl. 18:45:10Snälla kan du uppdatera hemsidan med  nya credis(snart) ?
Jag hade tänkt att göra en uppdatering i onsdags eller torsdags, men i och med problemen med servern och belastningen och sporadiska felmeddelanden) tvingades jag skjuta upp det för att prioritera att få ordning på servern.

Ikväll lär hela kvällen gå bort åt finalen i Idol troligen följt av någon långfilm, men jag siktar in mig på att lägga ut de creditlistor som är klara - förhoppningsvis tillsammans med minst en recension - imorgon eller på måndag. :)

Det är dock inte så många creditlistor som är klara än, på grund av just att jag tvingats prioritera servern, men förhoppningsvis hinner jag få ihop någon till innan det är dags.

DingoPictures2005

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  7 december 2024 kl. 13:59:11Jag hade tänkt att göra en uppdatering i onsdags eller torsdags, men i och med problemen med servern och belastningen och sporadiska felmeddelanden) tvingades jag skjuta upp det för att prioritera att få ordning på servern.

Ikväll lär hela kvällen gå bort åt finalen i Idol troligen följt av någon långfilm, men jag siktar in mig på att lägga ut de creditlistor som är klara - förhoppningsvis tillsammans med minst en recension - imorgon eller på måndag. :)

Det är dock inte så många creditlistor som är klara än, på grund av just att jag tvingats prioritera servern, men förhoppningsvis hinner jag få ihop någon till innan det är dags.
Vill även påminna dig om att uppdatera Turtles creditlistan + MediaDubb credits till Räddningspatrullen.

@Peter Sjöquist spelar Råttkungen i (den bättre) MediaDubb dubben.
Då Peter är medlem på forumet så kan han själv bekräfta detta också om han ser inlägget🙂.

Sedan så spelar, Bo Bergstrand, Johan Wahlström och Andreas Nilsson sina respektive roller i ett antal avsnitt, se bilden jag lånat från @Anders för detaljer om detta🙂.
Kan även skicka några avsnitt om du vill höra detta med egna öron😉.

Yes kan ha varit så att du har glömt bort att göra det bara antar jag.

Erika

Kan bekräfta att allt det DingoPictures2005 säger i sitt inlägg stämmer. :)

Daniel Hofverberg

Citat från: DingoPictures2005 skrivet  7 december 2024 kl. 15:35:20Sedan så spelar, Bo Bergstrand, Johan Wahlström och Andreas Nilsson sina respektive roller i ett antal avsnitt, se bilden jag lånat från @Anders för detaljer om detta🙂.
Kan även skicka några avsnitt om du vill höra detta med egna öron😉.
Ursäkta, men jag är inte säker på att jag förstår hur du menar - vad menar du med spelar "sina respektive roller"...?

DingoPictures2005

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  8 december 2024 kl. 08:04:53Ursäkta, men jag är inte säker på att jag förstår hur du menar - vad menar du med spelar "sina respektive roller"...?
Bo spelar Rocksteady och Michelangelo i ett antal säsong 3 avsnitt.

Johan spelar Leonardo och Shredder i ett antal säsong 3 avsnitt.

Andreas spelar Rafael och Krang i ett antal säsong 3 avsnitt.

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  3 december 2024 kl. 20:46:03Till nästa uppdatering ska jag försöka hinna få klart den svenska creditlistan, men här kommer i alla fall rollistedokumenten för svenska, norska, danska och finska. :)

Jag ser att Abu saknas i den svenska listan, som finns med i både den norska och danska - skådespelaren är dock lämnat tomt på båda två, så jag gissar att Abu ligger i M&E...? Åtminstone är hans läten i alla fall uppenbarligen inte (ny)dubbade i Sverige, för då hade ju rollfiguren stått med i sammanställningen.

Den finska listan är för övrigt kortare än de andra tre, och där har inget lämnats tomt, så där verkar det som att dubbningsstudion har hoppat över alla rollfigurer som inte har dubbats.

Intressant att notera är att den norska och danska listan har med en "Pluto (Sång)", som har dubbats i respektive land; som inte den svenska listan har - sjöng verkligen Pluto något i kortfilmen...?

Observera att alla dokumenten saknar studiocredits, så där hänvisas man alltså till creditsen på Disney+. :)
Det måste vara den här killen som spelar Gaston

https://sv.wikipedia.org/wiki/Lars_Arvidson_(operas%C3%A5ngare)

Disneyfantasten

gstone

När kommer fler uppdateringar ?

I morgon med Insidan Ut serien eller ?

gstone

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 10 december 2024 kl. 18:33:50När kommer fler uppdateringar ?

I morgon med Insidan Ut serien eller ?
Jag hade tänkt att hinna med en uppdatering igår, men tyvärr gick all tid bort till julklappsinköp så att jag tyvärr inte hann med det. :(
(Jag brukar försöka köpa så många julklappar som möjligt på nätet, så att man slipper springa runt i en massa affärer)

Men jag håller på att skriva av Drömproduktioner, så nu hoppas jag hinna med en uppdatering under helgen.

Disneyfantasten

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 13 december 2024 kl. 20:38:34Jag hade tänkt att hinna med en uppdatering igår, men tyvärr gick all tid bort till julklappsinköp så att jag tyvärr inte hann med det. :(
(Jag brukar försöka köpa så många julklappar som möjligt på nätet, så att man slipper springa runt i en massa affärer)

Men jag håller på att skriva av Drömproduktioner, så nu hoppas jag hinna med en uppdatering under helgen.
Ursäkta mig, men du vet väl att det är bättre för kroppen att handla i affärer då man får mer motion när man rör på sig?