Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Sluta stjäla andras jobb [Stupid people] här och på Internet

Startat av Jabberjaw, 15 juli 2023 kl. 00:02:24

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Jonas9881

Citat från: Jabberjaw skrivet 12 december 2024 kl. 12:38:34Vi har inte riktigt samma "Agenda" och mål. Jag lägger upp klipp för att hitta folk som har fler band, eller för att glädja dom som vill återse klipp och få flashbacks till barndomen. Därav namnet tripp-are, inte spridare.
Jag tror du har fel, på sätt och viss har vi samma mål.

Du nämner att du vill hitta folk som har fler vhs-band.
Samma sak med mig, jag vill hitta tv-inspelningar från folk, inspelningar som jag inte har.

Citat från: Jabberjaw skrivet 12 december 2024 kl. 12:38:34Tyvärr så har dom som tar andras klipp förstört för alla andra. Man kan inte längre lita på att saker stannar mellan den som lovar något och den som delar.
Förstås om någon främling som man aldrig har träffat förut i verkliga livet eller online säger "jag lovar att inte sprida det" kanske är en lögnare. 

Men det finns flera här på forumet som jag litar på, och om man är generös och snäll så ser jag inte att personen skulle vara elak eller självisk. Som man har hört många många gånger i livet "behandla personer så som du själv vill bli behandlad" och människor kan vara snälla så det finns ingen anledning att tänka att man inte kan lita på någon, tills motsatsen är bevisad.

Det som är så tråkigt är att du verkar sitta på mycket tv-inspelningar och verkar inte vara villig att dela med dig utav det till oss som söker inspelningarna. Då du är rädd att folk stjäler från dig.

För att få tag på SVT serier som aldrig har sänts på över 20 år på tv, och aldrig utgivits på dvd så måste man få tag på någon person som har spelat in det på VHS:er. Och det skulle gå mycket snabbare om vi på forumet hjälps åt och samla in alla serier som inte har sett ljuset på över 20-25 år. Därför måste vi på forumet kunna lita på varandra och även om det skulle ske att någon tar åt sig äran så måste man våga ändå att lita på personer.

Ingen kritik mot dig vill bara väl. Men det jag menar är om alla skulle vara rädda för att dela material med varandra och att ingen vågar göra det för att man tror att personer ska läcka det och ta åt sig äran. Så skulle många serier aldrig har sett ljuset igen, och jag och alla 2000-talister aldrig kunnat se 1970-90 talets barnserier. Därför är det viktigt att lita på varandra, även om det alltid finns en risk så måste man våga.
"Vissa anser att dom har någon typ av ensamrätt till material och att det ej ska spridas. Men vi anser annorlunda. Detta är väl vad fildelning handlar om att kunna spela in material alla är uppväxta under olika tidsperioder och har inte haft samma möjligheter"
Förkortat citat från en annan användare

DingoPictures2005

Jag undrar när Nostalgi idioten kommer att sno mina digitaliseringar av Pojken som hade två skuggor och Inuk?
Jag gissar på att båda digitaliseringarna kommer ligga uppe på hans Youtube kanal innan Lördag😅🤔.

Sedan så är det en jävlig stil, att sno andras uppladdningar, bara tänka "Shit, nu har denna ovanliga dubbning blivit digitaliserade av någon, jag kopierar den till min kanal nu direkt."

MOA

Citat från: DingoPictures2005 skrivet  8 januari 2025 kl. 18:19:29Jag undrar när Nostalgi idioten kommer att sno mina digitaliseringar av Pojken som hade två skuggor och Inuk?
Jag gissar på att båda digitaliseringarna kommer ligga uppe på hans Youtube kanal innan Lördag😅🤔.

Sedan så är det en jävlig stil, att sno andras uppladdningar, bara tänka "Shit, nu har denna ovanliga dubbning blivit digitaliserade av någon, jag kopierar den till min kanal nu direkt."
Ja dom tankarna går säkert igenom hans huvud eller inga tankar alls

Marcusen

Citat från: DingoPictures2005 skrivet  8 januari 2025 kl. 18:19:29Jag undrar när Nostalgi idioten kommer att sno mina digitaliseringar av Pojken som hade två skuggor och Inuk?

Det finns en till, Swenostalgi 99 Han har bland annat tagit BPS digitalisering av Kalle Anka & hans vänner från TV3 och alla BPS Lucky Luke uppladdningar

MOA

Citat från: Marcusen skrivet  8 januari 2025 kl. 19:52:07Det finns en till, Swenostalgi 99 Han har bland annat tagit BPS digitalisering av Kalle Anka & hans vänner från TV3 och alla BPS Lucky Luke uppladdningar
Han har också laddat upp Kalle Anka Spelar Golf på danska. Fattade inte ett ord av vad Kalle sa innan Knattarna kallade honom för Onkel Amos

Marcusen

Citat från: MOA skrivet  8 januari 2025 kl. 20:02:22Han har också laddat upp Kalle Anka Spelar Golf på danska. Fattade inte ett ord av vad Kalle sa innan Knattarna kallade honom för Onkel Amos
Vad menar du? Den är ju på svenska

https://youtu.be/qHPH5P4k_tQ

MOA

DingoPictures2005

Citat från: Marcusen skrivet  8 januari 2025 kl. 19:52:07Det finns en till, Swenostalgi 99 Han har bland annat tagit BPS digitalisering av Kalle Anka & hans vänner från TV3 och alla BPS Lucky Luke uppladdningar
Förstår inte varför så många av dessa idioter finns i just den svenska scenen?
Skulle också gärna vilja veta, vad för slags personer som ligger bakom alla dessa konton?
Får en känsla av att det är någon arbetslös människa som spenderar hela sitt liv åt sno andra's jobb?

BPS

Citat från: DingoPictures2005 skrivet  8 januari 2025 kl. 20:35:48Förstår inte varför så många av dessa idioter finns i just den svenska scenen?
Skulle också gärna vilja veta, vad för slags personer som ligger bakom alla dessa konton?
Får en känsla av att det är någon arbetslös människa som spenderar hela sitt liv åt sno andra's jobb?
Det måste ju nästan vara en person som har flera konton det kan inte finnas så många som inte har annat att göra på dagarna än att ladda ner från Internet Archive för att ladda upp på Youtube.

DingoPictures2005

Citat från: BPS skrivet  8 januari 2025 kl. 20:42:21Det måste ju nästan vara en person som har flera konton det kan inte finnas så många som inte har annat att göra på dagarna än att ladda ner från Internet Archive för att ladda upp på Youtube.
Yes så är det nog.

Nyfiken på vem denna människa är(?).
Får en bild av någon typ 25 årig som bor hemma hos sin mamma och pappa, som också är arbetslös och har ett ensamt och jävligt liv.

Också sjukt att personen gjort så jävla många konton.

MOA

Citat från: DingoPictures2005 skrivet  8 januari 2025 kl. 20:51:36Yes så är det nog.

Nyfiken på vem denna människa är(?).
Får en bild av någon typ 25 årig som bor hemma hos sin mamma och pappa, som också är arbetslös och har ett ensamt och jävligt liv.

Också sjukt att personen gjort så jävla många konton.
För säkerhetsskull om något konto blir borttaget, han är ju ändå smart

DingoPictures2005

Citat från: MOA skrivet  8 januari 2025 kl. 21:03:07För säkerhetsskull om något konto blir borttaget, han är ju ändå smart
Google konton måste väl telefon verifieras om jag inte missminner mig?
Så han måste ju ha köpt en jävla massa kontant kort eller liknande för att ta emot verifierings sms.

MOA

Citat från: DingoPictures2005 skrivet  8 januari 2025 kl. 21:09:26Google konton måste väl telefon verifieras om jag inte missminner mig?
Så han måste ju ha köpt en jävla massa kontant kort eller liknande för att ta emot verifierings sms.
Ja ett av mina konton kunde inte verifieras via mitt telefonnummer så blev tvungen att ta Farsans

DingoPictures2005

Citat från: MOA skrivet  8 januari 2025 kl. 21:31:30Ja ett av mina konton kunde inte verifieras via mitt telefonnummer så blev tvungen att ta Farsans
Yes man behöver som sagt flera telefonummer för flera Google konton.

Undrar om denna människa köpt massa kontant kort?
För att ta emot verifierings sms?

Känns som att en sådana här människa inte lär ha råd att ha flera abonnemang?

MOA

Citat från: DingoPictures2005 skrivet  9 januari 2025 kl. 07:55:12Yes man behöver som sagt flera telefonummer för flera Google konton.

Undrar om denna människa köpt massa kontant kort?
För att ta emot verifierings sms?

Känns som att en sådana här människa inte lär ha råd att ha flera abonnemang?
Vi lär nog aldrig få reda på det