Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Karaktärer som vi INTE gillar

Startat av moviefan, 20 februari 2019 kl. 18:46:48

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Skokaka

Citat från: Disneyfantasten skrivet 10 februari 2025 kl. 13:49:27Okej, här har jag gjort lite uppdateringar;
Jag ser att du verkar ha inspirerats utav mig när det gäller Little Brown Bear och Katten Scrapper. (Angående Little Brown Bear så fick jag veta om honom tack vare SnipeSnap i YouTube som jämt tar upp tecknade serier som handlar om bråkiga ungar, och jag fick såklart veta tillräckligt nog hur jobbig han är, men samma sak kan ju förstås sägas om alla utav de bråkiga ungarna för övrigt...) 

Tycker också att Little Angel verkar ha nästan samma design som Nermal, fast han är istället vit och har ögonfärg, och jag tycker också att han ser lite psycho ut med hur ögonen ser ut...

MOA

Citat från: Skokaka skrivet 10 februari 2025 kl. 22:35:00Jag ser att du verkar ha inspirerats utav mig när det gäller Little Brown Bear och Katten Scrapper. (Angående Little Brown Bear så fick jag veta om honom tack vare SnipeSnap i YouTube som jämt tar upp tecknade serier som handlar om bråkiga ungar, och jag fick såklart veta tillräckligt nog hur jobbig han är, men samma sak kan ju förstås sägas om alla utav de bråkiga ungarna för övrigt...)

Tycker också att Little Angel verkar ha nästan samma design som Nermal, fast han är istället vit och har ögonfärg, och jag tycker också att han ser lite psycho ut med hur ögonen ser ut...
Anledningen till att jag skrev det, kunde inget annat

Disneyfantasten

Citat från: Skokaka skrivet 10 februari 2025 kl. 22:35:00Jag ser att du verkar ha inspirerats utav mig när det gäller Little Brown Bear och Katten Scrapper. (Angående Little Brown Bear så fick jag veta om honom tack vare SnipeSnap i YouTube som jämt tar upp tecknade serier som handlar om bråkiga ungar, och jag fick såklart veta tillräckligt nog hur jobbig han är, men samma sak kan ju förstås sägas om alla utav de bråkiga ungarna för övrigt...)

Egentligen så påmindes jag av dig om att Katten Scrapper existerar, så ja, man kan säga att jag fick inspiration från dig.

Sen gällande Little Brown Bear, egentligen var det för att ni nämnde att han är värre än Calliou, och Steffan Rudvall hade fixat sitt egna kollage med Calliou, sedan började ni prata om hur hemsk Calliou är, så jag tvekade inte att lägga till honom, när jag fick höra talas om Little Brown Bear och att han är ännu hemskare än Calliou så tvekade jag inte att lägga till honom heller.

Man kan säga att ditt tillägg om Blixten i ditt egna kollage inspirerade mig till att lägga till karaktärer från Goliath II i mitt egna kollage då jag (som tidigare nämnt) tycker att den kortfilmen är en dålig rip-off av Dumbo, jag lade även till några fler karaktärer som jag inte alls är något fan av, Prins Max*, Trollkarlen Cedric, hans systerdotter och Armando tycker jag mest är irriterande och i vägen, man kan säga att det var @Lillefot som praktiskt taget inspirerade mig till att lägga till Gulmagarna då jag i efterhand sökte upp klipp med dem på YouTube och utifrån det är jag tyvärr benägen att hålla med Lillefot om det där med Gulmagarna...

*Faktiskt så ogillar jag nästan alla prinsar i Sofia Den Första, den enda prins i serien jag inte har något emot är möjligen Zandar.

Jag drog mig heller inte från att lägga till Gumball, Chowder, Simon, Greta Gris, Bajsfilmen eller Marias Barn i mina kollage.

Jag lade även till flera karaktärer som inte fick plats i mitt förra kollage, med inspiration från dig som skapat flera delar så skapade även jag flera delar istället för att ta alla i en och samma.

Karaktären som ligger mellan Scrapper och Eloise är en antagonist från Sofia Den Första (som jag tyvärr glömt namnet på), han är med i ett avsnitt, visst, det är inte meningen att man ska "gilla" honom med den roll han har, men det han gör är ju ändå ett övergränsfall, alltså att han hänger en grej i betjänten Williams kläder som gör honom klumpig för att få honom att säga upp sig, men dessbättre lyckas Sofia lista ut hur det ligger dit och få honom att smaka på sin egen medicin och berättar för de andra om vad han gjorde.

Disneyfantasten

Citat från: Lillefot skrivet 29 juni 2022 kl. 22:35:16Gulmagarna (Beipiaosaurus) från Landet för Längesedan 13: Visdommens Vänner. De är helt enkelt så korkade att det inte ens är en gnutta roligt, utan bara förargande. Exemplet är en scen där en grupp Baryonyx springer mot de på avstånd, det tar mycket längre tid än acceptabelt för de att inse att det är farliga köttätare på väg direkt mot de.

Visserligen är det fler problem med filmen än bara de (visdomar som trycks ner i halsen på en, alldeles för barnslig stämma till och med för målgruppen i mitt tycke), men gulmagarna är det som är lättast att anmärka. Tycker det är en fröjd att de inte dykt upp sedan dess, serien klarar sig mycket bättre utan deras närvaro. En positiv sak med de är just skådespelarna då både Anders Öjebo och Pernilla Wahlgren gör de två främstas röster, och de är som alltid mycket bra. Synd bara att karaktärerna inte är det.
Kom nyss på att det även finns två karaktärer från Timon och Pumbaa som också är irriterande av ungefär samma orsaker som du nämner;

(kanske inte upp i deras nivå dock)

- pingvinen Ernie

- Rosa Kaninen

(båda är iallafall välspelade av Bertil Engh och Andreas Nilsson)

Lillefot

Citat från: Disneyfantasten skrivet  5 mars 2025 kl. 14:59:00Kom nyss på att det även finns två karaktärer från Timon och Pumbaa som också är irriterande av ungefär samma orsaker som du nämner;

(kanske inte upp i deras nivå dock)

- pingvinen Ernie

- Rosa Kaninen

(båda är iallafall välspelade av Bertil Engh och Andreas Nilsson)
Ernie kan klassas som en, men han är inte i närheten av lika irriterande som gulmagarna då det ges minst lika mycket fokus på Timon och Pumbaas försök att undvika honom. Plus att de avsnitt han är med i fortfarande lyckas vara roliga och underhållande i mitt tycke.

Rosa Kaninen anser jag att det är meningen att han ska vara irriterande, och hans andra framträdande är också i en antagonistisk roll. Så det är en annan sak med honom, även om det är förståeligt att vissa inte gillar honom.
Du kommer aldrig vara perfekt, försöker du så riskerar du bara att må dåligt.
Ändringar kan komma både aktivt och passivt, och det kan ta tid.
Men det är helt okej.

Upphovsman till den svenska översättningen av I Wani Hug that Gator!.

gstone

Jag tycker illa om vaktmästaren i Rasten.

Jag vill aldrig se eller höra honom.
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet  5 april 2025 kl. 23:04:15Jag tycker illa om vaktmästaren i Rasten.

Jag vill aldrig se eller höra honom.
Vilka avsnitt är han med i? Vad har han gjort för hemska saker?

Det var jättelängesedan jag såg serien nämligen.

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet  5 april 2025 kl. 23:06:03Vilka avsnitt är han med i?
han talaer bara i typ 3 tre annars är han mer av en statist

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet  5 april 2025 kl. 23:06:03Vad har han gjort för hemska saker?

Han är jätte smart men vägrar använda sin hjärna till något viktig han vill barra slösa bort livet på att städa för snorungar( gillar inte barnen i denna serie) isällt för göra något meningsfullt.

Att städa på en skola kan väldigt många människor gör även dom som är korkade.

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet  5 april 2025 kl. 23:06:03Det var jättelängesedan jag såg serien nämligen.
Gillar du serien för jag tycker inte alls om den.

Will Siv

Citat från: Skokaka skrivet 17 januari 2025 kl. 23:34:16Och så han längst till vänster... Ja, jag har inte sett filmen han är med i, men han är en random motorcyklist som Jack Black spelar. Nåja, Jack Black är oftast asgrym i sina roller, men denna karaktären är nog hans roll som jag gillar minst. Såg först klippet i en WatchMojo video där han sparkade en hund från en bro! Och tydligen så var han bara med i denna scenen, plus så fick han inget straff! Seriöst, han kan tas bort från filmen, och inget skulle ändra sig... ALLS! Jag hade sloppat honom, som sagt... ELLER så hade jag gjort så att han har fått sitt straff! Och när jag själv sökte efter klippet så säger folk, även de som hatar djurplågeri, att det VAR roligt när han sparkade ner hunden från bron! VAD I HELVETE?!? Jag hatar djurplågeri, och jag tycker att det INTE var roligt! Jag menar, bara för att hunden ersattes av en docka när den blev sparkad, eller något? Hur är detta roligt?... Usch, jag hatar motorcyklister! Om jag var där så skulle jag ha gjort något våldsamt mot honom! >:(
Filmen är "Anchorman" (med Will Ferrell i huvudrollen), om du inte visste......

Och ingen fara, hunden klarar sig faktiskt  :)

Filmen är faktiskt väldigt bra, en av de bättre komedi filmerna från 2000-talet.
- what.

Skokaka

Citat från: Will Siv skrivet  5 maj 2025 kl. 20:52:53Filmen är "Anchorman" (med Will Ferrell i huvudrollen), om du inte visste......

Och ingen fara, hunden klarar sig faktiskt  :)

Filmen är faktiskt väldigt bra, en av de bättre komedi filmerna från 2000-talet.
Ja, jag har dock sett klipp och sånt. Men bra att hunden klarar sig.

Lillefot

Då var det dags igen, ännu en karaktär som inte riktigt faller mig i smaken. Nämligen Stormkungen från My Little Pony: The Movie (2017), helt enkelt för han likt Ercole Visconti inte träffar någon riktig punkt gällande vad jag skulle klassa som en bra antagonist. Argument för det (varning för lång och mycket text):

Spoiler
  • Dels är han knappt med i handlingen överhuvudtaget, fram till filmens klimax. Vi ser honom kommunicera först med Tempest Shadow efter att hon och hans soldater har tagit över Canterlot, men sen är han inte alls med innan slutet och för nästan inte handlingen fram överhuvudtaget.
  • Han besegras på tok för lätt. Först ser det ut som han, kort efter att Mane 6 nått honom, sugs in i en virvelvind tillsammans med Twilight Sparkle som han själv har skapat. Därmed tappar han sin stav som är helt full av alla prinsessors energi. Visar sig att nej, han överlevde och försöker förstena Mane 6. Det misslyckas tack vare att han förråde Tempest trots hennes lojalitet, varpå båda förstenas och han faller ner till marken. Statyn av honom går sedan i tusen bitar.
  • Jämfört med antagonisterna i serien både före och innan filmens placering i tidslinjen (eller ens i filmen), är det inte mycket han vare sig åstadkommer eller gör på ett unikt sätt. Han har ingen sympatisk bakgrundshistoria som Nightmare Moon, Starlight Glimmer och Stygian/Pony of Shadows hade vilket gör dem lite mer tredimensionella. Han är också långt ifrån lika rolig som Discord är både innan och efter han "bytte sida", och han är inte alls skräckinjagande som King Sombra eller Queen Chrysalis var (den sistnämnde är också en utmärkt manipulator och kan jobba "bakom kulisserna"). Och jämfört med Tirek är han ett stort skämt, för den förstnämnda var riktigt nära att vinna och tömde nästan hela Equestria på dess magi. Till och med Cozy Glow från säsong 8 skulle jag klassa som mer effektiv, då hon lyckas manipulera sig igenom hela vänskapsskolan med både sitt utseende och sin personlighet. Hade det inte varit för hans stav skulle han ha förlorat ännu fortare än vad han gjorde.
  • På tal om Tirek, designmässigt anser jag att Stormkungen ser på tok för lik ut honom. Vilket får mig bara att tänka på en mycket bättre skurk. Det faktum att en är en yeti och den andra en kentaur ändrar inte min åsikt. Titta själv om ni inte tror mig (Stormkungen till vänster, Tirek till höger):

Finns det något positivt att säga om honom? Röstskådespelet i så fall, då Liev Schreiber gör en gedigen insats som kan stundtals få en att skratta (och Adam Fietz i den svenska dubbningen är jag också säker på att han gör en förstklassig insats). Och hans "död" är förvånansvärt brutal med tanke på hur färgglad filmen är. Tyvärr räcker det inte för att få upp honom högre än så, och jag tycker ärligt talat att Tempest hade varit en mycket bättre huvudantagonist.

Inte bara är hon mycket mer aktiv i handlingen och för den framåt när hon jagar Mane 6, hon lyckas betydligt bättre med det hon gör. De kunde ha behållit hennes sympatiska historia samt hennes reformation, bara med lite mer uppbyggnad och fokus. Hon har redan de flesta, om inte alla byggstenar som gör henne till en mycket bättre antagonist.
----------
Nu var filmen visserligen långt ifrån perfekt, om än helt okej och sevärd, på grund av andra saker också (Fluttershy och Applejack får knappt någon chans att visa vad de kan göra, personligheterna hos Mane 6 stämmer inte riktigt överens med tanke på att filmen utspelar sig efter säsong 7, och handlingen är lite väl klichéspäckad under vissa delar). Men Stormkungen hjälper inte direkt intrycket när han är så ineffektiv och tråkig. Jag hade gärna klippt bort honom.
[close]
Du kommer aldrig vara perfekt, försöker du så riskerar du bara att må dåligt.
Ändringar kan komma både aktivt och passivt, och det kan ta tid.
Men det är helt okej.

Upphovsman till den svenska översättningen av I Wani Hug that Gator!.

Disneyfantasten

Citat från: Disneyfantasten skrivet 10 februari 2025 kl. 13:49:27Okej, här har jag gjort lite uppdateringar;
Uppdaterade nyss kollaget, den nya bilden är mellan den rödhåriga killen som drar i Dumbos öron och pingvinungen från Donald's Penguin.

gstone

Citat från: Skokaka skrivet 28 januari 2025 kl. 01:03:19Men, i hela fall, här är några hundar som förtjänar choklad...

Bad Dogs.png

Och några katter som förtjänar att skickas till Abu Dhabi:

Bad Cats.png
LOL🤣🤣🤣🤣