Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Snövit (2025)

Startat av PatoskyeIII, 15 augusti 2024 kl. 15:44:28

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Citat från: Marcusen skrivet 23 februari 2025 kl. 22:57:49Bara acceptera att folk inte har samma åsikter som du
Måste jag 😒?
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

gstone

Citat från: Marcusen skrivet 23 februari 2025 kl. 22:57:49Varför så många inlägg? Bara acceptera att folk inte har samma åsikter som du
Nej 

när saker inte är som jag vill skriker jag och klagar til dom blir så

har funkat hittills 

om världen inte är som jag klagar jag då ska dem fuga sig.

gstone

Citat från: Marcusen skrivet 23 februari 2025 kl. 22:57:49Varför så många inlägg? Bara acceptera att folk inte har samma åsikter som du
Men jag är ju ett geni som alltid har rätt 😡

MOA

Precis Marcusen, rätt ord sagt

Will Siv

Citat från: gstone skrivet 23 februari 2025 kl. 22:47:54fast man behöver inte gå helt galet woke, lite av varje äer ju bra ::) ::) ::) ::) ::) ::)
"lite av varje" varje av vadå  ???

Du verkar inte veta vad woke betyder.....

Kort sagt:

Woke = Anti-Rasism.

Anti-Woke = Rasism.
- what.

gstone

jag försätter att be visa människor att hålla sig borta från denna tråd och dom verkar inte bry sig ett dugg :'( :'( :'( :'( :'( :'(

livet är hårt och orättvist :'( :'(

Lilla My

Citat från: TonyTonka skrivet 23 februari 2025 kl. 23:07:48Håller helt med om allt du skriver. Man kan faktiskt inte göra precis alla nöjda, det är helt enkelt orealistiskt. 
Absolut. Tror Disney skulle göra oerhört mycket bättre ifrån sig om de gav blanka fan i att försöka vurma för "woke"-trender (som alltså inte är woke utan ett patetiskt försök att LIKNA woke och inkännande) i sina live action-filmer och istället satsade på att bara försöka ge nostalgi i ett nytt format.

... Däremot har jag en liten konspirationsteori om att de absolut gör som de gör och lägger de kort de lägger p.g.a att det vet att det blir snackisar av dem. Det blir oerhört mycket publicitet av Snövit just p.g.a. de val de gjort, både vad gäller casting och dvärgarna och alla andra val det ryktas om. De gjorde samma sak med Little Mermaid och gottade sig mycket i alla hashtags som blev när Halle blev castad som Ariel. Nu skruvar de bara upp temperaturen och kan sedan roffa åt sig en kosing när filmen har premiär och stoppa bomull i öronen åt all kritik.

Personligen undrar jag hur långt (eller, lågt) Disney kan gå vad gäller sina live action-filmer? Det är ju så uppenbart, speciellt nu med Snövit, att de inte bryr sig om vad folket tycker. Vad kommer krävas för att Disney ska ändra fil? Ett uppror? Att en speciellt kändis/kändisar bojkottar Disney och får ett gäng efter sig? Eller helt enkelt när filmerna börjar kosta mer än de tjänar? ... Satsar på det sista ändå. ::)

Anders M Olsson

Citat från: gstone skrivet 23 februari 2025 kl. 23:59:34jag försätter att be visa människor att hålla sig borta från denna tråd och dom verkar inte bry sig ett dugg :'( :'( :'( :'( :'( :'(

Oavsett om du har rätt eller fel, så skräpar du ner på forumet med dina många inlägg.

@Daniel Hofverberg, finns det ingen inställning (eller tillägg) på forumet som gör att man kan begränsa antalet inlägg från en och samma användare/medlem under ett dygn? En kvota på 8-10 inlägg borde räcka för alla seriösa diskussioner. Om man känner att man absolut behöver skriva mer än så har man tid på sig att tagga ner till nästa dag, och då är ärendet kanske inte längre lika angeläget...

Oskar

Citat från: gstone skrivet 23 februari 2025 kl. 23:59:34jag försätter att be visa människor att hålla sig borta från denna tråd och dom verkar inte bry sig ett dugg :'( :'( :'( :'( :'( :'(

det är inte din forum det är Daniels forum. jag tror inte Disney bryr sig om filmen om det är rasistisk eller inte dom är bara intresserad med får in pengar om det är rasist eller inte.

E

Citat från: Lilla My skrivet 23 februari 2025 kl. 18:18:14Håller med.

Det som Disney gör katastrofalt fel är att de försöker sälja sig så brett som möjligt, i alla fall med sina live action-filmer (som bör kategoriseras långt ifrån deras animerade långfilmer som de faktiskt lägger LITE energi bakom). De bryr sig inte om att skapa en film som kommer beröra och som det kommer pratas om i år framåt, de vill bara SÄLJA. Sälja sig själva på folks energier, ilska och nostalgi. De lägger ungefär lika mycket kärlek bakom dessa live action-filmer som de gjorde med sina direct-to-VHS-uppföljare på 90-talet (fast med ENORMT mycket mer budget och pengar bakom såklart, för att Disney kan göra det nu, Disney har råd att köpa loss Mars om de skulle vilja).

Disney vill väldigt gärna fortsätta sälja sig hos Kina och bibel-bältet i USA, och för att det säljer mer än att rikta in sig på HBTQ+ så väljer de att kringgå överdrivet öppet HBTQ+-politisk commentary i sina filmer (är det någon som är öppet gay ska detta enkelt kunna dubbas över/klippas bort etc.). Men de kan inte BARA producera kristet och vit makt out of nowhere, då tappar de en enorm del av sina andra fans. Så de försöker mjäka inför det som varit aktivt på kartan sedan tio år tillbaka nu: Mångfald och diversitet. Dock utan att bry sig om vad som faktiskt skulle krävas för att göra om en klassisk film, som t.ex. Snövit, och göra den mer öppen och politisk korrekt á la 2020+. De tror/hoppas att bara de sätter en minoritet i huvudrollen, gör prinsessan mer kick ass (genom att hon säger att hon är kick ass istället för att faktiskt vara mer kick ass...) och skämtar om sina gamla filmer så kommer det bli topp.

Problemet blir ju att nu har de dels den högerextrema sidan, som tycker det är trams att minoriteter får utrymme i roller som förut var fair skinned och att "allt ska vara så jävla politiskt korrekt nuförtiden mummel mummel!" - men de har också den vänsterpolitiska sidan som ser igenom Disneys skit och inser hur tunt deras engagemang är, och som fattar att de bara försöka klappa medhårs på så många ytor som möjligt. Det blir en lose-lose situation för dem. Speciellt i en film som Snövit, som är dels laddad redan eftersom den var Disneys första stora långfilm, dels p.g.a. att de sätter en skådespelare i huvudrollen som INTE har hy vit som snö, och dels p.g.a. att filmen innehåller dvärgar och nu behöver sätter sig in i hela debatten med kortväxta människor. Det blir oerhört mycket snack, och majoriteten av den är fruktansvärt negativ vart du än befinner dig. Både från höger och vänster.

... Och det värsta är att Disney inte bryr sig, för det behöver de inte göra. Filmerna tjänar pengar, massvis av pengar, oavsett hur mycket folk klagar och skriker och buar.
Håller med fullständigt👏🏻

Men sen Trump blev president igen så har det snackats mycket om att Disney ska sluta med det. Jag vet dock inte om det stämmer
https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/wgJ67A/disney-backar-fran-mangfalds-strategier

gstone

Är det säkert att kommer tillbaka till tråden än ?

gstone

Citat från: Oskar skrivet 24 februari 2025 kl. 15:02:08det är inte din forum det är Daniels forum.
Är du också dum mot mig ?

gstone

Citat från: Lilla My skrivet 24 februari 2025 kl. 02:46:38Absolut. Tror Disney skulle göra oerhört mycket bättre ifrån sig om de gav blanka fan i att försöka vurma för "woke"-trender (som alltså inte är woke utan ett patetiskt försök att LIKNA woke och inkännande) i sina live action-filmer och istället satsade på att bara försöka ge nostalgi i ett nytt

Kan man inte blanda woke med icke woks så blir alla nöjda ? :'(

gstone

Citat från: Lilla My skrivet 24 februari 2025 kl. 02:46:38Absolut. Tror Disney skulle göra oerhört mycket bättre ifrån sig om de gav blanka fan i att försöka vurma för "woke"-trender (som alltså inte är woke utan ett patetiskt försök att LIKNA woke och inkännande) i sina live action-filmer och istället satsade på att bara försöka ge nostalgi i ett nytt format.

... Däremot har jag en liten konspirationsteori om att de absolut gör som de gör och lägger de kort de lägger p.g.a att det vet att det blir snackisar av dem. Det blir oerhört mycket publicitet av Snövit just p.g.a. de val de gjort, både vad gäller casting och dvärgarna och alla andra val det ryktas om. De gjorde samma sak med Little Mermaid och gottade sig mycket i alla hashtags som blev när Halle blev castad som Ariel. Nu skruvar de bara upp temperaturen och kan sedan roffa åt sig en kosing när filmen har premiär och stoppa bomull i öronen åt all kritik.

Personligen undrar jag hur långt (eller, lågt) Disney kan gå vad gäller sina live action-filmer? Det är ju så uppenbart, speciellt nu med Snövit, att de inte bryr sig om vad folket tycker. Vad kommer krävas för att Disney ska ändra fil? Ett uppror? Att en speciellt kändis/kändisar bojkottar Disney och får ett gäng efter sig? Eller helt enkelt när filmerna börjar kosta mer än de tjänar? ... Satsar på det sista ändå. ::)
Tror att du inte styr Disney med sådan radikala galna idéer 😟

Oskar

Citat från: gstone skrivet 24 februari 2025 kl. 17:15:56Är du också dum mot mig ?
för att det spelar ingen roll om filmen är rasist eller inte det kommer blir bra ändå tänker efter det var mycket rasistiskt innehåll från gamla filmer från förr i tiden.