Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Snövit (2025)

Startat av PatoskyeIII, 15 augusti 2024 kl. 15:44:28

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Lilla My

Kollade på roll-listan ordentligt för första gången.. Och vad fan gör GEORGE SALAZAR I DEN HÄR FILMEN!? AAAH-

Han har varit en av mina favorit-musikal-artister i många år nu och jag har hoppats att han skulle slå igenom lite mer, och HÄR är det han dyker up!?? Är nästan lika besviken som när Tudyk äntligen fick en lite större talande roll, och det var i fucking Wish av alla filmer.

MOA

Citat från: Lilla My skrivet 24 februari 2025 kl. 21:40:23Har också hört det, men skulle gissa att det är mer damage control av Disney som vill vara presidenten till lags litegranna. Många företag ligger lite i standby just nu vad gäller mångfald etc., inte för att det är en het potatis i sig utan p.g.a dem Trump är och de val han håller på med som president. Men men, det är ett djupare ämne än enbart Snövit :)

Jag undrar lite spontant hur karaktären Snövit kommer presenteras i filmen. Alla prinsessor som de gjorts live-action filmer av hittills har varit färgstarka firecrackers som på något sätt alla har blivit urvattnade i olika nivåer i sina live action-counterparts (min åsikt alltså, ni behöver inte hålla med). Detta trots försök att "fixa" tjejerna med lite mer girl power och mer sånger. Men Disneys Snövit är en så himla speciell karaktär, väldigt 30-tal, väldigt näpen och naiv. Det är lite i hennes natur precis som att Ariel är bångstyrig, en bieffekt som finns med från orginal-sagorna.

... När jag ser trailern pendlar hon från att ha drag av vad som gör Snövit till en intressant karaktär, men så fort hon öppnar munnen hör jag bara samma halv-hesa moderna tjatter som alla moderna prinsessor tuggar. (Jag blir också påmind om varför Halle ändå gav mig LITE lycka under den fasansfulla Sjöjungfrun-filmen: Hon håller käft en stor del av filmen.)

Drottningen verkar fett mer spännande dock. Hoppas hon är en riktig ragata och behåller sin elakhet genom filmen!
Alla hoppas på att drottningen vinner, udda att Rachel Zegler byter ansiktsuttryck när hon sjunger, nästan som att hon medverkar i en annan film

gstone

Citat från: MOA skrivet 24 februari 2025 kl. 22:03:58Alla hoppas på att drottningen vinner, udda att Rachel Zegler byter ansiktsuttryck när hon sjunger, nästan som att hon medverkar i en annan film
inte alla
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

gstone

Citat från: Lilla My skrivet 24 februari 2025 kl. 21:47:11Kollade på roll-listan ordentligt för första gången.. Och vad fan gör GEORGE SALAZAR I DEN HÄR FILMEN!? AAAH-

Han har varit en av mina favorit-musikal-artister i många år nu och jag har hoppats att han skulle slå igenom lite mer, och HÄR är det han dyker up!?? Är nästan lika besviken som när Tudyk äntligen fick en lite större talande roll, och det var i fucking Wish av alla filmer.

han är en av dvärgarna ja, dom 4 av dom andra dvärgarna är ockå spelade av musikalarister

gstone

Citat från: Lilla My skrivet 24 februari 2025 kl. 21:47:11Han har varit en av mina favorit-musikal-artister i många år nu och jag har hoppats att han skulle slå igenom lite mer, och HÄR är det han dyker up!?? Är nästan lika besviken som när Tudyk äntligen fick en lite större talande roll, och det var i fucking Wish av alla filmer.
lite trist att du hyser sådant hat för denna fil och önskan :'(
men inget jag kan göra något år mest sorligt

gstone

eftersom ingen annan här verkar vilja se filmen får det så klart bli upp til ig att fota dubb credits-

gstone

Citat från: Lilla My skrivet 24 februari 2025 kl. 21:47:11Kollade på roll-listan ordentligt för första gången.. Och vad fan gör GEORGE SALAZAR I DEN HÄR FILMEN!? AAAH-

hoppas du kan finna frid någon och bli fri från alltid hat, måste vara en hemsk börda att bära. :-\

gstone

Citat från: gstone skrivet 24 februari 2025 kl. 22:21:59hoppas du kan finna frid någon och bli fri från alltid hat, måste vara en hemsk börda att bära. :-\
menar att för moderna disney underverk

gstone

Citat från: Lilla My skrivet 24 februari 2025 kl. 02:46:38Absolut. Tror Disney skulle göra oerhört mycket bättre ifrån sig om de gav blanka fan i att försöka vurma för "woke"-trender (som alltså inte är woke utan ett patetiskt försök att LIKNA woke och inkännande) i sina live action-filmer och istället satsade på att bara försöka ge nostalgi i ett nytt format.

... Däremot har jag en liten konspirationsteori om att de absolut gör som de gör och lägger de kort de lägger p.g.a att det vet att det blir snackisar av dem. Det blir oerhört mycket publicitet av Snövit just p.g.a. de val de gjort, både vad gäller casting och dvärgarna och alla andra val det ryktas om. De gjorde samma sak med Little Mermaid och gottade sig mycket i alla hashtags som blev när Halle blev castad som Ariel. Nu skruvar de bara upp temperaturen och kan sedan roffa åt sig en kosing när filmen har premiär och stoppa bomull i öronen åt all kritik.

Personligen undrar jag hur långt (eller, lågt) Disney kan gå vad gäller sina live action-filmer? Det är ju så uppenbart, speciellt nu med Snövit, att de inte bryr sig om vad folket tycker. Vad kommer krävas för att Disney ska ändra fil? Ett uppror? Att en speciellt kändis/kändisar bojkottar Disney och får ett gäng efter sig? Eller helt enkelt när filmerna börjar kosta mer än de tjänar? ... Satsar på det sista ändå. ::)
Är inte riktigt varken på konservativa eller woke sidan, jag är på Disneys sida kan man säga ;D

gstone

Citat från: gstone skrivet 24 februari 2025 kl. 22:51:15Är inte riktigt varken på konservativa eller woke sidan, jag är på Disneys sida kan man säga ;D
Disney filmer gör mig glad därför vilja att dom fortsätter göra fler

den sorts filmer jag gillar råkar bara fantasy berättelser för hela familjen med sånger, så enkelt är det.

gstone

Citat från: TonyTonka skrivet 23 februari 2025 kl. 23:07:48Håller med, nivån känns väldigt låg i denna tråden.
Håller helt med om allt du skriver. Man kan faktiskt inte göra precis alla nöjda, det är helt enkelt orealistiskt. Men som du säger behöver inte Disney bry sig om det, pengarna slår ändå som spön i backen för dem.

Som så många andra säger måste vi nog vänta tills filmen kommer ut innan vi rättvist kan dömma (ut) den, men att dömma av det lilla jag sett via trailers så ser det inte så ljust ut för den här filmen (och då menar jag alltså vad jag kommer tycka om den, ska tilläggas), tyvärr.
Jag behöver liksom ett ständigt flytta ström av content för att inte bli rastlös, så Disney maskinen får inte sluta pumpa.
Dom måste fortsätta producera ny saker eller remakes av gammal saker som jag ta konsumera och som kan dubbas.

Daniel Hofverberg

Snälla, @gstone - kan du låta bli att skriva 7 nya inlägg i samma tråd inom loppet av en timme...? Du kan faktiskt redigera ditt inlägg om du kommer på nya saker att skriva, för att på så sätt hålla sig till 1 - 2 inlägg tills dess att andra har skrivit något. :)

Om någon annan skriver något emellan är det logiskt och rimligt med nya inlägg, men när en själv har stått för de senaste flertalet inläggen är det onödigt att fortsätta skapa nya inlägg när man kan redigera det senaste.

Citat från: gstone skrivet 24 februari 2025 kl. 22:20:18eftersom ingen annan här verkar vilja se filmen får det så klart bli upp til ig att fota dubb credits-
Som det ser ut just nu kommer jag definitivt att se Snövit, under förutsättning att den kommer till Skellefteå (högst troligt) och att den dubbade versionen visas här (inte riktigt lika troligt) - jag är alldeles för nyfiken för att låta bli, och har blivit lite mer positivt inställd till Disneys live action-remakes efter den ovanligt lyckade Den lilla sjöjungfrun; som i mina ögon är minst lika bra som den tecknade originalfilmen. :)

Det kan dock förändras utifrån hur många andra filmer som kommer ungefär samtidigt, då jag alltid brukar prioritera Oscarsnominerade filmer. Det är ju en månad bort än, och mycket som kan hända på den tiden utifrån vilka smalare filmer som faktiskt kommer till biografen i Skellefteå och inte; men det ska ganska mycket till för att jag inte ska gå och se filmen i alla fall...

Fortfarande vet vi ju dock inte om det är den textade originalversionen eller den dubbade versionen som prioriteras ute i landet, och hur många städer som får den dubbade respektive textade versionen. Affischens ordval "Se den på engelska eller svenska" skulle man ju möjligtvis kunna tolka som att den engelska versionen är den huvudsakliga som visas överallt, och att den dubbade versionen bara kommer till vissa biografer; men jag hoppas att jag tolkar ordvalet för bokstavligt nu...
(Just för att jag tror att det huvudsakligen är barnfamiljer som kommer vilja se filmen, varför det ekonomiskt vore smartare av Disney att prioritera den dubbade versionen på de flesta orter - alla bor ju trots allt inte i storstäder, och få är beredda att resa till biografer längre bort än sin närmaste för att gå på bio.)

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 24 februari 2025 kl. 23:46:54Snälla, @gstone - kan du låta bli att skriva 7 nya inlägg i samma tråd inom loppet av en timme...? Du kan faktiskt redigera ditt inlägg om du kommer på nya saker att skriva, för att på så sätt hålla sig till 1 - 2 inlägg tills dess att andra har skrivit något. :)

Om någon annan skriver något emellan är det logiskt och rimligt med nya inlägg, men när en själv har stått för de senaste flertalet inläggen är det onödigt att fortsätta skapa nya inlägg när man kan redigera det senaste.

Förlåt mig att jag är passionerad över saker  ::)

vissa finer fortfarande under och glädje i livet över saker som Snövit(2025) ;D

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 24 februari 2025 kl. 23:46:54Snälla, @gstone - kan du låta bli att skriva 7 nya inlägg i samma tråd inom loppet av en timme...? Du kan faktiskt redigera ditt inlägg om du kommer på nya saker att skriva, för att på så sätt hålla sig till 1 - 2 inlägg tills dess att andra har skrivit något. :)

Som det ser ut just nu kommer jag definitivt att se Snövit, under förutsättning att den kommer till Skellefteå (högst troligt) och att den dubbade versionen visas här (inte riktigt lika troligt) - jag är alldeles för nyfiken för att låta bli, och har blivit lite mer positivt inställd till Disneys live action-remakes efter den ovanligt lyckade Den lilla sjöjungfrun; som i mina ögon är minst lika bra som den tecknade originalfilmen. :)

Det kan dock förändras utifrån hur många andra filmer som kommer ungefär samtidigt, då jag alltid brukar prioritera Oscarsnominerade filmer. Det är ju en månad bort än, och mycket som kan hända på den tiden utifrån vilka smalare filmer som faktiskt kommer till biografen i Skellefteå och inte; men det ska ganska mycket till för att jag inte ska gå och se filmen i alla fall...

Fortfarande vet vi ju dock inte om det är den textade originalversionen eller den dubbade versionen som prioriteras ute i landet, och hur många städer som får den dubbade respektive textade versionen. Affischens ordval "Se den på engelska eller svenska" skulle man ju möjligtvis kunna tolka som att den engelska versionen är den huvudsakliga som visas överallt, och att den dubbade versionen bara kommer till vissa biografer; men jag hoppas att jag tolkar ordvalet för bokstavligt nu...
(Just för att jag tror att det huvudsakligen är barnfamiljer som kommer vilja se filmen, varför det ekonomiskt vore smartare av Disney att prioritera den dubbade versionen på de flesta orter - alla bor ju trots allt inte i storstäder, och få är beredda att resa till biografer längre bort än sin närmaste för att gå på bio.)
Lustigt jag tycker också  att jag tror att det huvudsakligen är barnfamiljer som kommer vilja se Disny remakes i allmänhet , så bör det ekonomiskt vara  smartare av Disney att prioritera den dubbade versionerna och den här, kommande Lilo och Stitch , föra julens Mufasa och lilla sjöjungfrun från två år sedan etc 
Dock finns det filner som Cruella som riktar sig till äldre och därför dubbades dem nog inte.
detta är inte en remake utan uppföljare men tron legacy och tron Ares tror jag också är live action Disney filmer som främst riktar sig till tonåringar och vuxen
alla live action Disney filner har ju inte samma målgrupp så klart.
vilka barn vill se Berättelsen om Secretariat( okej tror kanske min syster såg på bio som barn faktiskt 😅), Collage Road Trip, the greatest game ever played eller  million dollar arm.

gstone

Citat från: gstone skrivet 25 februari 2025 kl. 00:23:33Förlåt mig att jag är passionerad över saker  ::)

vissa finer fortfarande under och glädje i livet över saker som Snövit(2025) ;D
Skämtade mest 

ävem om jag ibland känner att jag i bland dom få människor på detta forum som faktiskt är positiv och hypade för kommande grejer särskilt ny skapande av äldre IP ;D :D

jag håller ett öppet sinne till kommande filmer och serier och hoppas på det bästa, verkar inte allt för vanligt online idag.