Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Diverse frågor

Startat av Disneyfantasten, 26 februari 2022 kl. 21:56:52

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Disneyfantasten

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 12 mars 2025 kl. 20:41:26Det framgår inte med tydlighet av själva kortfilmerna, nej - men i andra sammanhang, med intervjuer och annat, så har det framkommit att Snurre Sprätt ska föreställa vara en hare.

Jag minns bland annat att TV4 intervjuade någon animatör eller något liknande som bekräftade att Snurre är en hare, i samband med att de sände Looney Tunes-kortfilmer (med Mediadubb Internationals dubbning) - jag skulle gissa att det var som del av Nyhetsmorgon, men det var ju inte direkt igår så jag kan minnas fel...
(Jag hade gärna velat hitta åt det inslaget igen, för att bekräfta att mitt minne är korrekt, men det lär ju vara dömt att misslyckas...)
Engelskans hare kan betyda både kanin och hare, vilket ju ytterligare förvirrar saken och bidrar till ett och annat missförstånd...
Snurre är en åsnehare, en sådan heter på engelska jackrabbit.

(kanin på engelska är däremot rabbit medans hare är exakt samma bokstäver även om det uttalas annorlunda)

Skokaka

Citat från: Skokaka skrivet 12 mars 2025 kl. 20:21:58Har tänkt på detta i efterhand... Och då jag undrade om bunny betydde tamkanin, men han brukar mest bo i naturen, så varför han i en del tillfällen även kallas för en hare är lite förvirrande...
På tal om detta, tydligen så översattes "bunny rabbit" till kanin hare. Det finns nog liksom inget bättre val, jag vet inte om det är något som man säger, och att Snurre har kallats för detta så behövde det ju bli åtminstone till något... 

gstone

Finns Higglystans hjältar att streama i Sverige ?
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 19 mars 2025 kl. 09:19:26Finns Higglystans hjältar att streama i Sverige ?
Nej, inte vad jag vet.

I bl.a. USA och Storbritannien finns serien på Disney+, men där finns endast ljudspår på engelska, koreanska, mandarin och kantonesiska - med andra ord lär serien ännu inte finnas i något europeiskt icke-engelskspråkigt land. :(

moviefan

Vilka filmer om psykisk ohälsa tycker ni om ?  Jag gillar

A Beautiful Mind
Black Swan
Stulna År  

gstone

Citat från: moviefan skrivet 21 mars 2025 kl. 17:33:34Vilka filmer om psykisk ohälsa tycker ni om ?  Jag gillar

A Beautiful Mind
Black Swan
Stulna År 
The Virgin Suicides

MOA

Har någon en aning om hur mycket Hasse läser på forumet?

MOA

Kom Hasse ihåg någon annan spelkaraktär? Hoppas, hoppas, hoppas

moviefan

Har ni sett Requiem For A Dream

Daniel Hofverberg

Citat från: moviefan skrivet 24 mars 2025 kl. 12:36:05Har ni sett Requiem For A Dream ?
Jag tror att jag har sett den, då titeln låter väldigt bekant, men jag kommer ärligt talat inte ihåg någonting alls av filmen...

Men jag ser ju mycket film - minst 100 långfilmer per år, och oftast mer än så - så det är väl kanske inte konstigt om man glömmer bort mycket om en film man förmodligen såg för över 20 år sedan...

MOA

Citat från: moviefan skrivet 24 mars 2025 kl. 12:36:05Har ni sett Requiem For A Dream ?
Har inte den väldigt ikonisk musik? Känner säkert igen den när jag hör den

moviefan

Citat från: MOA skrivet 24 mars 2025 kl. 14:03:05Har inte den väldigt ikonisk musik? Känner säkert igen den när jag hör den

Den filmen har bra filmmusik, särskilt temat. Det är även med i många trailers. Gillar ni Bron till Terabithia ? Har för mig att den är dubbad också. 

TonyTonka

Hur många av er har ätit våfflor idag på internationella våffeldagen? ^^ 
Jag åt 4-5 stycken :D
- Why do farts smell so funny?
- They're made of laughing gas!
~Timon and Pumbaa's Jungle Games

MOA

Citat från: TonyTonka skrivet 25 mars 2025 kl. 22:40:02Hur många av er har ätit våfflor idag på internationella våffeldagen? ^^
Åt också 5 med sojagrädde :D Mycket godare än vanlig grädde, så gött😋

gstone

Citat från: TonyTonka skrivet 25 mars 2025 kl. 22:40:02Hur många av er har ätit våfflor idag på internationella våffeldagen? ^^
Jag orkar inte hålla kolla på alla dagar hit och dit😅
alla hjärtans dag och mors och fars dag får räka för mig 
och så klart dom gamla vanliga Jul,Påsk etc 
även Internationella autismdagen