Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Snövit (2025)

Startat av PatoskyeIII, 15 augusti 2024 kl. 15:44:28

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 17 mars 2025 kl. 00:28:12Vi får se när jag väl fotar credits om en vecka

ska göra mitt absolut bästa  :D
Jag har också tänkt se filmen nästa helg, så jag ska också försöka fotografera dubbcreditsen. :)

Det vore väl som sjutton om vi båda två skulle misslyckas...

gstone

Har insett att det ända sättet att behålla mitt förnuft att inte läsa något MOA skriver i denna 😣tråd är nog bäst för min mentala hälsa 😅
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

gstone

Kommer det kommer en svenskt soundtrack till filmen på Spotify ?

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 18 mars 2025 kl. 08:06:35Kommer det kommer en svenskt soundtrack till filmen på Spotify ?
Hur ska vi kunna veta det...? Det är det väl bara Disney som kan svara på just nu.

Men om det kommer något soundtrack borde det väl i så fall dyka upp imorgon, för senare än premiären finns det väl ingen större vits med ett soundtrack...

A

Recensionerna verkar vara helt okej, kanske är det här inte de internet gjort den till?

Daniel Hofverberg

Citat från: A skrivet 18 mars 2025 kl. 14:34:21Recensionerna verkar vara helt okej, kanske är det här inte de internet gjort den till?
Menar du utländska recensioner, eller? För jag har ännu inte lyckats hitta åt några svenska recensioner, det dröjer väl kanske tills imorgon...
(Och Dubbningshemsidan kommer dröja lite längre, nu när det tyvärr varken arrangeras pressvisningar eller delas ut fribiljetter till mig... :()

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 18 mars 2025 kl. 14:44:07(Och Dubbningshemsidan kommer dröja lite längre, nu när det tyvärr varken arrangeras pressvisningar eller delas ut fribiljetter till mig... :()
du gör väl inte så många recensioner av bio actkulla dubbade filmer längre ? ???
eller recessioner av dubbningar i allmänhet ?

A

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 18 mars 2025 kl. 14:44:07Menar du utländska recensioner, eller? För jag har ännu inte lyckats hitta åt några svenska recensioner, det dröjer väl kanske tills imorgon...
(Och Dubbningshemsidan kommer dröja lite längre, nu när det tyvärr varken arrangeras pressvisningar eller delas ut fribiljetter till mig... :()
Jag har själv inte läst så många utländska recensioner men baserar mitt inlägg på Moviezines artikel.

https://www.moviezine.se/nyheter/kan-snovit-bli-arets-stora-overraskning-forsta-reaktionerna-ar-battre-an-vantat

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 18 mars 2025 kl. 16:43:54du gör väl inte så många recensioner av bio actkulla dubbade filmer längre ? ???
eller recessioner av dubbningar i allmänhet ?
Nej, tyvärr har det på sistone inte blivit några recensioner av bioaktuella dubbade filmer; jag kan bara beklaga. Ärligt talat gick luften lite ur mig när Svenska Bio slutade att erbjuda fribiljetter, och jag tappade sugen ett litet tag. Sen hade jag tänkt komma igång med recensioner av dubbade filmer igen före jul och hade påbörjat recension på Vaiana 2, men tyvärr uppstod datorproblem och det jag hade skrivit försvann... :(

Men jag ska försöka att recensera Snövit, och nu när Vaiana 2 släppts på Disney+ ska jag också försöka se om den när jag får tid över och göra om recensionen igen. :)

gstone

gstone

gstone

Filmen kommer ut i Sverige idag 

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 19 mars 2025 kl. 06:41:39Snövit är en revansch för Disney och Rachel Zegler

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/film/a/0VlxMA/snovit-har-ar-recensionen
En trea av fem är inte alls illa för den här sortens filmer, som sällan brukar få höga betyg av svenska kritiker (det lär liksom inte vara någon storslagen och djupsint Oscarsnominerad film, om vi säger så...). :)

Vi får väl se under dagen då fler recensioner bör dyka upp - tydligen pressvisades Snövit i Stockholm först igår, så förmodligen bör de flesta rikstäckande medier få upp recensioner innan dagens slut.

Simon Axelsson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 18 mars 2025 kl. 08:28:36Hur ska vi kunna veta det...? Det är det väl bara Disney som kan svara på just nu.

Men om det kommer något soundtrack borde det väl i så fall dyka upp imorgon, för senare än premiären finns det väl ingen större vits med ett soundtrack...
Än har inget svenskt soundtrack dykt upp på Spotify. Mycket möjligt att det dröjer tills fredag. 
Redan utfört ~60 biobesök 2025.

Daniel Hofverberg

Citat från: Simon Axelsson skrivet 19 mars 2025 kl. 11:17:40Än har inget svenskt soundtrack dykt upp på Spotify. Mycket möjligt att det dröjer tills fredag.
Eller att det inte kommer alls...

Men har inget dykt upp senast fredag kan vi nog vara ganska säkra på att det heller inte kommer att släppas.