Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Ovanliga dubbningar på archive.org

Startat av Steffan Rudvall, 23 februari 2022 kl. 19:51:43

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

DingoPictures2005

gstone

"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

MB

Citat från: gstone skrivet 12 april 2025 kl. 18:29:39för pemgsr ?
Ja du får ju inte köpfilm gratis det förstör liksom hela syftet med köpfilm

gstone

Citat från: MB skrivet 12 april 2025 kl. 18:33:49Ja du får ju inte köpfilm gratis det förstör liksom hela syftet med köpfilm
en del filmer fiins ju på viaplay utan kontnad 
alltså om man bettlar föe själva tjänsten ;)

DingoPictures2005

Citat från: MB skrivet 12 april 2025 kl. 18:33:49Ja du får ju inte köpfilm gratis det förstör liksom hela syftet med köpfilm
☝🏼

gstone

gstone

BPS

Citat från: gstone skrivet 12 april 2025 kl. 19:04:36vad dumma ni är

hur som helst blir detta lite knivktigt
Citat från: gstone skrivet 12 april 2025 kl. 19:05:50våga inte läxa upp mig då blir jag arg ;)
Varför är de dumma? Din fråga är ju ologisk att fråga om man måste betala för köpfilm...

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 12 april 2025 kl. 18:35:53en del filmer fiins ju på viaplay utan kontnad
alltså om man bettlar föe själva tjänsten ;)
Ja, det är lite rörigt att skilja på Viaplays abonnemangstjänst och Viaplays hyr/köp-butik, då de ju är så nära integrerade - men den här filmen finns alltså inte i streamingtjänsten, utan bara som hyr- och köpfilm.

Filmen finns även att hyra och köpa på Amazon Prime Video, men där verkar den sakna svenskt tal. Jag hittar inte åt filmen på någon annan tjänst heller, så just nu verkar Viaplays butik vara enda stället där Tom & Jerry gör stan osäker finns med svensk dubbning; märkligt nog.

Citat från: BPS skrivet 12 april 2025 kl. 19:08:02Varför är de dumma? Din fråga är ju ologisk att fråga om man måste betala för köpfilm...
Jag tycker inte det är en ologisk fråga, med tanke på att Viaplay både har en streamingtjänst och en butik för hyr- och köpfilmer - och det är inte alltid helt tydligt vad som ingår i abonnemanget, och vad som är hyr- och köpfilmer.

gstone

Citat från: BPS skrivet 12 april 2025 kl. 19:08:02Varför är de dumma? Din fråga är ju ologisk att fråga om man måste betala för köpfilm...
CitatViaplay både har en streamingtjänst och en butik för hyr- och köpfilmer - och det är inte alltid helt tydligt vad som ingår i abonnemanget, och vad som är hyr- och köpfilmer

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 12 april 2025 kl. 23:42:59Ja, det är lite rörigt att skilja på Viaplays abonnemangstjänst och Viaplays hyr/köp-butik, då de ju är så nära integrerade - men den här filmen finns alltså inte i streamingtjänsten, utan bara som hyr- och köpfilm.

Filmen finns även att hyra och köpa på Amazon Prime Video, men där verkar den sakna svenskt tal. Jag hittar inte åt filmen på någon annan tjänst heller, så just nu verkar Viaplays butik vara enda stället där Tom & Jerry gör stan osäker finns med svensk dubbning; märkligt nog.
Jag tycker inte det är en ologisk fråga, med tanke på att Viaplay både har en streamingtjänst och en butik för hyr- och köpfilmer - och det är inte alltid helt tydligt vad som ingår i abonnemanget, och vad som är hyr- och köpfilmer.
Kan önska mig den och babe 2 i födelsedagspresent 

fyllet år på lördag 

DingoPictures2005

Kan någon lägga upp den danska dubben av Asterix och Gallernas hjälte?
Köpte ett danskt vhs band av filmen som var helt förstört som också smutsade ned bandtransporten i min Sony spelare😔, vilket kommer behöva återgärdas och nu kan jag inte se filmen under kvällen som jag hade tänkt de.

Den svenska dubben finns på yt men den är tyvärr ingen höjdare i mitt tycke.

I den danska dubben så medverkar Ove Sprogøe😉, som också spelar Egon Olsen.

Om jag importerar en vhs från Danmark så kommer jag bli ruinerad tyvärr.

MOA

Citat från: DingoPictures2005 skrivet 13 april 2025 kl. 21:03:25Kan någon lägga upp den danska dubben av Asterix och Gallernas hjälte?
Köpte ett danskt vhs band av filmen som var helt förstört som också smutsade ned bandtransporten i min Sony spelare😔, vilket kommer behöva återgärdas och nu kan jag inte se filmen under kvällen som jag hade tänkt de.

Den svenska dubben finns på yt men den är tyvärr ingen höjdare i mitt tycke.

I den danska dubben så medverkar Ove Sprogøe😉, som också spelar Egon Olsen.

Om jag importerar en vhs från Danmark så kommer jag bli ruinerad tyvärr.
Dansk tal finns på DVD, bara leta efter bästa svenska kopia

DingoPictures2005

Citat från: MOA skrivet 13 april 2025 kl. 21:31:16Dansk tal finns på DVD, bara leta efter bästa svenska kopia
Köpt en dvd nu.

Förresten @Daniel Hofverberg kan du lägga till Sten Nilsson som Ceasar på creditlistan till filmen?
Om du vill ha källa till Stens roll medverkan så kan du kolla här på baksidan till denna vhs där han står uppförd som Ceasar.
https://www.tradera.com/item/302150/671128179/asterix-gallernas-hjalte

MOA

Citat från: DingoPictures2005 skrivet 13 april 2025 kl. 22:21:20Köpt en dvd nu.

Förresten @Daniel Hofverberg kan du lägga till Sten Nilsson som Ceasar på creditlistan till filmen?
Om du vill ha källa till Stens roll medverkan så kan du kolla här på baksidan till denna vhs där han står uppförd som Ceasar.
https://www.tradera.com/item/302150/671128179/asterix-gallernas-hjalte
Alltid när jag startar filmen är språket alltid förinställt på danska, banger låten har också upprepande text på slutet