Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Gnälltråden

Startat av Erika, 28 april 2020 kl. 14:21:29

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Oskar

Citat från: gstone skrivet 14 april 2025 kl. 20:59:59Varför är Sun Studios dubb sämre ?
det beror på Warner Bros p.g.a tid för att det ska gå snabbt och budget för att ska vara billigast att dubbar.

PatoskyeIII

Snälla @BPS digitalisera inga mer ovanliga vhser det är inte värt att förstöra sådana rariteter

Daniel Hofverberg

Citat från: Oskar skrivet 15 april 2025 kl. 17:50:43det beror på Warner Bros p.g.a tid för att det ska gå snabbt och budget för att ska vara billigast att dubbar.
I just det här fallet vet jag inte om Sun Studio fått så mycket mindre budget eller alltför ont om tid - det är väl främst Cartoon Networks serier där vi vet att kunden (dåvarande Turner) pressade på att dubbningarna skulle bli klara orimligt snabbt...

BPS

Citat från: PatoskyeIII skrivet 15 april 2025 kl. 20:37:51Snälla @BPS digitalisera inga mer ovanliga vhser det är inte värt att förstöra sådana rariteter
Meningen var ju förstås att digitalisera och ladda upp VHS-utgåvan inte att förstöra den men vhs-spelaren har aldrig gjort så där tidigare så jag visste ju inte att det skulle hända.

Erika

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 14 april 2025 kl. 20:58:11Jag är nästan hundra på att jag ska ha Snurre Sprätt och hans vilda gäng, men i vilket skick det är låter jag vara osagt - men även om kvaliteten kanske inte är hundra, så har jag i alla fall alla VHS-filmerna med Media Dubbs dubbningar. :)

Den enda jag saknar av den ensemblen är Snurre Sprätts 1001 kaninsagor, som ju tyvärr inte släppts på VHS utan bara sänts på TV3. Den hade jag verkligen velat få tag i, istället för Sun Studios sämre dubb... :(
Har du även A Connecticut Rabbit In King Arthur's Court/Bugs Bunny in King Arthur's Court (1978)? :)

Daniel Hofverberg

Citat från: Erika skrivet 16 april 2025 kl. 14:25:59Har du även A Connecticut Rabbit In King Arthur's Court/Bugs Bunny in King Arthur's Court (1978)? :)
Nej, tyvärr inte. Jag måste medge att jag inte ens hört talats om den filmen... :(

Erika

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 16 april 2025 kl. 23:30:56Nej, tyvärr inte. Jag måste medge att jag inte ens hört talats om den filmen... :(
Det var tråkigt att höra. :( Var nämligen väldigt nyfiken på den svenska dubbningen efter ha sett ett klipp på Youtube:

https://www.youtube.com/watch?v=TSkZ4YzFpmI

Daniel Hofverberg

Citat från: Erika skrivet 17 april 2025 kl. 13:36:58Det var tråkigt att höra. :( Var nämligen väldigt nyfiken på den svenska dubbningen efter ha sett ett klipp på Youtube:
Verkar väldigt intressant, den hade jag också velat se i sin helhet...

När sändes egentligen den filmen på TV? Den här är väl bara en halvtimmeslång special, så det kan vara därför jag missat den när det begav sig - då kan den ju ha sänts som del av Barntrean, och inte som en separat film... Separata långfilmer på en och en halv timme (ännu mer med reklam) är ju lättare att hålla koll på, som sticker ut i tablåerna på ett annat sätt.

Skokaka

MOA

Citat från: Skokaka skrivet 23 april 2025 kl. 00:12:16Jag är så långsam... :-\
På att ta dig iväg eller? Har Skokaka tider att passa?

Göran

Jag som bara skrivit som gäst innan men har läst på sidan i nästan två år har aldrig förstått varför det är så mycket bråk i ämnen. Varför kan ni inte bara acceptera att ni inte håller med varandra?

MOA

Citat från: Göran skrivet 23 april 2025 kl. 17:29:34Jag som bara skrivit som gäst innan men har läst på sidan i nästan två år har aldrig förstått varför det är så mycket bråk i ämnen. Varför kan ni inte bara acceptera att ni inte håller med varandra?
Vissa kan inte göra det fast vi försöker förklara, bäst att inte lägga sig i

Skokaka

Citat från: MOA skrivet 23 april 2025 kl. 11:04:04På att ta dig iväg eller? Har Skokaka tider att passa?
Egentligen, jag hade mycket att göra, så jag hade då inte tid med att kolla igenom intervjuarna i Röstskådespelarnas YouTube kanal just då, eftersom de var rätt långa. Men jag såg dom nu i denna året, och sista avsnittet kollade jag i, typ, förrgår. Jag borde ha kollat på dessa tidigare, och hoppas verkligen inte att det är över...

Men, nåja, annars så finns det ju andra intervjuer med dubbare som också ligger uppe. Är kul att veta om dubbarna.

Göran

Citat från: Skokaka skrivet 23 april 2025 kl. 19:14:53Egentligen, jag hade mycket att göra, så jag hade då inte tid med att kolla igenom intervjuarna i Röstskådespelarnas YouTube kanal just då, eftersom de var rätt långa. Men jag såg dom nu i denna året, och sista avsnittet kollade jag i, typ, förrgår. Jag borde ha kollat på dessa tidigare, och hoppas verkligen inte att det är över...

Men, nåja, annars så finns det ju andra intervjuer med dubbare som också ligger uppe. Är kul att veta om dubbarna.
Du kunde ha gjort som jag lyssna på dem när du gör saker typ promenerar eller städar då går tiden fortare samtidigt som man har något att lyssna på.

Skokaka

Citat från: Göran skrivet 23 april 2025 kl. 19:20:20Du kunde ha gjort som jag lyssna på dem när du gör saker typ promenerar eller städar då går tiden fortare samtidigt som man har något att lyssna på.
De första avsnitten så lyssnar man bara, av någon anledning, innan man senare ser dom prata med dubbarna. Så i de första så lyssnar jag medan jag använder ett annat fönster, så att jag kan både lyssna och göra annat på samma gång. Men ja, jag borde ha tänkt på detta tidigare.