Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Personliga bekännelser

Startat av Adam, 11 juni 2022 kl. 01:35:15

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Citat från: gstone skrivet 21 mars 2025 kl. 01:25:52Ibland känns det verkligen som Daniel Hofverberg och Steffan Rudvall är dom ändå vuxna människorna på forumet ;D

Och i vall ni undrar räknar jag mig själv verkligen in som vuxen 😂😂😂
Okej detta är inte rättvist Erika kännes ock väldigt mogen 
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

DingoPictures2005

Svarar det du sa i Snövit tråden här @gstone 
Detta är väl ganska personligt och lite orelaterat till Snövit tråden så skriver det här.

Funktionsnedsättning gör dig inte till en sämre person.
Finns synliga och osynliga funktionsnedsättningar, Autism och Adhd som jag har kan du leva med utan att det märks, och andra funktionsnedsättning som downsyndrome märks så att säga, Visst jag tror att man märkte på mig när jag var mindre att jag var annorlunda, och då fick jag även usel hjälp i skolan. Hade många elaka idiotiska utspel mot andra som barn och jag var en så kallad problem unge som alltid testade hur långt jag kunde provocera andra när jag träffade nya personer.
Problemet som jag fortfarande har svårt att släppa är vilken riktigt usel hjälp jag fick av Friskolan jag gick på som barn, där de i princip belönade dåligt beteende, fick åka ut och äta med min assistent när jag behövde lugnas ned, blev isolerad i en liten särskols grupp, etc.
Där fick jag även lära mig skitsnacket att om man har ADHD och Autism så ursäktar det dåligt beteende, vilket är ren jävla dynga att påstå.
Vad har detta gett för problem idag?
Jo att jag är ensam och att jag vid 17 års ålder fick professionell hjälp för att kunna bete mig, och att jag idag har ett litet kontaktnät och svårt att hitta riktiga vänner och en flickvän.
Yes har kommit väldigt långt med att ha jobb och lägenhet men känns som att problemet med kontaktnät skolan gav mig förstört massor då de enda riktiga vännerna jag har är några få arbetskollegor i min pappas ålder, som inte kan hjälpa mig att hitta flickvän.

Idag så märks det väl lite då jag lätt kan fastna i saker, då jag snackar mycket om egna intressen och då jag kanske lätt repeterar mig?

Men för att återgå till det du sa, Yes har du en synlig funktionsnedsättning som att vara dvärg, Downsyndrome, Rullstolsburen eller liknande så kan du ha problem att få visa jobb som skådespelare jobb men det finns också massor som du klarar om du lägger manken till även med dessa funktionsnedsättningar.
Ja det saknas väl ofta dvärgar i filmer, men de har ju annat att sysselsätta sig med(?).
När det kommer till dvärgar i filmer så tänker jag på skräckfilmen Howard the Duck😵😵�💫.

Då du mig veterligen har samma funktionsnedsättning som jag har (Adhd och Autism) så tror jag inte att det skulle vara några problem för dig att hitta jobb i skådespelare branschen om du varit skådespelare.

Iallafall var det jag ville svara.

Daniel Hofverberg

Citat från: DingoPictures2005 skrivet 26 mars 2025 kl. 01:23:04Men för att återgå till det du sa, Yes har du en synlig funktionsnedsättning som att vara dvärg, Downsyndrome, Rullstolsburen eller liknande så kan du ha problem att få visa jobb som skådespelare jobb men det finns också massor som du klarar om du lägger manken till även med dessa funktionsnedsättningar.
Ja det saknas väl ofta dvärgar i filmer, men de har ju annat att sysselsätta sig med(?).
Visst kan kortväxta personer säkert sysselsätta sig med annat, men har man utbildat sig till skådespelare så vill man väl knappast det...?

Förutom då det större perspektivet med brist på mångfald på film och i TV-serier, så är det ju ett problem om många har kastat bort flera år av sitt liv och en massa pengar på en utbildning för ett yrke de sedan inte kan livnära sig på... :(

(Jag menar: det är ju inte så att särskilt många dyker upp från ingenstans och helt utan utbildning eller erfarenhet skriker "Jag vill bli skådespelare, ge mig jobb nu!"... Utan med största sannolikhet har man gått någon form av utbildning inom skådespeleri - om inte annat så åtminstone på gymnasiet, men merparten förmodligen även eftergymnasiala utbildningar av något slag; oavsett vilket land vi talar om)

gstone

jag hatar inte MOA  längre

hon är ok

MOA

Har nog laddat upp den längsta videon på kanalen nu

gstone

Utan  ny fysiska medier kommer ja ta livet av mig

MOA

Döpte en häst i Minecraft till Råttis för det är ett namn man inte kan döpa en häst till

Elios

Disneyfantasten

Jag borde ha sagt detta lite tidigare men;

Efter att jag sett Snövit (2025) på bio så har jag blivit lite mer positivt inställd på många av Disneys nyinspelnings-adaptioner (även om ingen av dem kan mäta sig med de tecknade), jag kommer att se/se om dem i framtiden för att ge rättvisa omdömen.

gstone

Ibland kankse jag ser filmer som är textade :)

Jag ser ibland asiatiska martial arts filmer :)

Disneyfantasten

Jag borde egentligen ha sagt detta tidigare men;

Efter att nyligen ha sett om DuckTales via Disney+ (samt lyssnat på Lendo i ofrivillig YouTube-reklam) så har jag börjat kunna Hasse Jonssons röst och tycker den låter karaktäristisk.

MOA

Citat från: Disneyfantasten skrivet 16 juni 2025 kl. 20:20:15Jag borde egentligen ha sagt detta tidigare men;

Efter att nyligen ha sett om DuckTales via Disney+ (samt lyssnat på Lendo i ofrivillig YouTube-reklam) så har jag börjat kunna Hasse Jonssons röst och tycker den låter karaktäristisk.
Lendo LoL

MOA

Jag trodde Stig Grybe hette Stig Gruve när jag var barn

Disneyfantasten

Jag tycker nog faktiskt bättre om Lena Ericsson och Andreas Nilsson som Pärlan, Dr Grym och Bulan i Piff & Puff Räddningspatrullen, även om jag är mer uppvuxen med och van vid Birgitta Fernström, Hans Gustafsson och Roger Storm i de rollerna.

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 23 juni 2025 kl. 20:56:53Jag tycker nog faktiskt bättre om Lena Ericsson och Andreas Nilsson som Pärlan,
på ground av någon särskild  andning du kan artikulera ?

Själv vet jag inte om jag någonsin hört dom i rollerna

kankse börjat lyssna ;)