Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Aladdin (Disneys TV-serie)

Startat av Beck, 14 september 2011 kl. 21:58:09

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

moviefan

Vilka avsnitt gillar ni ?  Jag gillar, Sandswitch, Elemental my dear Jasmine, The Citadel, The Wind Jackals Of Mozenrath, The Prophet Motive mfl.  

gstone

Citat från: moviefan skrivet  2 februari 2025 kl. 14:02:33Vilka avsnitt gillar ni ?  Jag gillar, Sandswitch, Elemental my dear Jasmine, The Citadel, The Wind Jackals Of Mozenrath, The Prophet Motive mfl. 
Den med djure riket
den med ost vikingarna
den med ande jägare
The Prophet Motive
Dem med Aladdin backstory med Fatima
när jätte orm vill ta över regnskogen
När det gamla partat tävlar med magi
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Erika

Citat från: moviefan skrivet  2 februari 2025 kl. 14:02:33Vilka avsnitt gillar ni ?  Jag gillar, Sandswitch, Elemental my dear Jasmine, The Citadel, The Wind Jackals Of Mozenrath, The Prophet Motive mfl. 
Nu är det länge sedan jag såg det avsnittet, men minns att jag uppskattade verkligen "Garden of Evil" med sina referenser till Skönheten och odjuret (sagan, alltså) och intressanta vändningar. Minns även slutet som kraftfullt. Gillar även några andra avsnitt med (särskilt de med Mozenrath), men just det avsnittet är favoriten! :)

moviefan

Citat från: Erika skrivet  2 februari 2025 kl. 17:29:08Nu är det länge sedan jag såg det avsnittet, men minns att jag uppskattade verkligen "Garden of Evil" med sina referenser till Skönheten och odjuret (sagan, alltså) och intressanta vändningar. Minns även slutet som kraftfullt. Gillar även några andra avsnitt med (särskilt de med Mozenrath), men just det avsnittet är favoriten! :)
På vilket sätt har det avsnittet referens till Skönheten och Odjuret ?  

Erika

Citat från: moviefan skrivet  2 februari 2025 kl. 17:57:14På vilket sätt har det avsnittet referens till Skönheten och Odjuret ? 
Jag har som sagt inte avsnittet i färskt minne, och kan minnas helt fel, men bl. a. rosen (som Sultanen plockade utan lov och därför måste återgälda när tiden är inne) och även Arbutus själv delar vissa likheter med odjuret. Slog mig även nu att avsnittet har nog även en blinkning till filmen Flickan och odjuret angående "friaren"/"rivalen" (som inte förekommer i sagan, men i vissa filmatiseringar), med den skillnaden Aladdin är faktiskt schysst och vinner i slutet.

gstone

Här är anledningen till varför Aladdin serien aldrig kommer att vara tillgänglig på Disney plus 

Tydligen är serien  kulturellt okänslig mot folk från Mellanöstern därför vågar inte disney göra serien tillgänglig 

MOA

Citat från: gstone skrivet  6 juni 2025 kl. 16:12:13Här är anledningen till varför Aladdin serien aldrig kommer att vara tillgänglig på Disney plus

Tydligen är serien  kulturellt okänslig mot folk från Mellanöstern därför vågar inte disney göra serien tillgänglig
Länka samma videor 2 gånger, smart

DingoPictures2005

Kan be @BPS att ladda upp den har hela serien på min hårddisk.

gstone

Citat från: MOA skrivet  6 juni 2025 kl. 16:30:34Länka samma videor 2 gånger, smart
förlåt :'( :'( :'( trodde jag bara regisserad  :(

BPS

Citat från: DingoPictures2005 skrivet  6 juni 2025 kl. 16:51:41Kan be @BPS att ladda upp den har hela serien på min hårddisk.
Det går bra, men jag tror nog inte att jag kan ladda upp alla 65 + avsnitten samtidigt.

DingoPictures2005

Citat från: BPS skrivet  6 juni 2025 kl. 17:24:42Det går bra, men jag tror nog inte att jag kan ladda upp alla 65 + avsnitten samtidigt.
I see fixar det under helgen

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet  6 juni 2025 kl. 16:12:13Här är anledningen till varför Aladdin serien aldrig kommer att vara tillgänglig på Disney plus

Vad finns det egentligen för källa för det påståendet? Videon är ju trots allt inte postad av Disney, och vad jag kan höra utifrån en snabbspolning verkar de inte ha intervjuat någon chef eller ansvarig för Disney+ som officiellt säger anledningen. Så utan det är väl det här knappast mycket mer än spekulationer och kvalificerade gissningar.

Visst kan det ligga någonting i det, men personligen tycker jag inte att TV-serien är nämnvärt mer kulturellt okänslig än de tre långfilmerna; som ju också använder sig av stereotyper från Mellanöstern och som ju finns på Disney+...?

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  7 juni 2025 kl. 00:34:05Vad finns det egentligen för källa för det påståendet? Videon är ju trots allt inte postad av Disney, och vad jag kan höra utifrån en snabbspolning verkar de inte ha intervjuat någon chef eller ansvarig för Disney+ som officiellt säger anledningen. Så utan det är väl det här knappast mycket mer än spekulationer och kvalificerade gissningar.

Visst kan det ligga någonting i det, men personligen tycker jag inte att TV-serien är nämnvärt mer kulturellt okänslig än de tre långfilmerna; som ju också använder sig av stereotyper från Mellanöstern och som ju finns på Disney+...?
Jag bara återföremedlar videon 🙄
fråga inte mig 😣😖😤

Adam Larsson

Citat från: DingoPictures2005 skrivet  6 juni 2025 kl. 16:51:41Kan be @BPS att ladda upp den har hela serien på min hårddisk.
I vilken kvalitet är de? Rör det sig om DVD bild eller inspelningar från SVT, TV4, Filmnet eller är det digitala inspelningar från Disney Channel?

DingoPictures2005

Citat från: Adam Larsson skrivet  7 juni 2025 kl. 20:17:19I vilken kvalitet är de? Rör det sig om DVD bild eller inspelningar från SVT, TV4, Filmnet eller är det digitala inspelningar från Disney Channel?
Tror de är digital inspelningar från Disney Channel.
Fick dem av @Ahturos så ingen aning om ursprunget.