Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Frågor om dubbningar

Startat av Disneyfantasten, 29 april 2023 kl. 21:50:05

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

moviefan

Skulle vilja veta vilka som gör de svenska rösterna, denna är en av mina favorit uppföljare. Vet ni vilka som har dubbat denna ? 

gstone

Tror ni att någon kolla kunna urskilja mellan an höra  mellan Anders Öjebo , Anna Isbäck,
Annica Semdius Daniel Sjöberg och Carla Abrahamsen ?
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

gstone

Dessa karaktärer spelas av antingen Anders Öjebo , Anna Isbäck,
Annica Semdius Daniel Sjöberg ,  Carla Abrahamsen  och eller Mikael Regenholz . 

Tror ni terotisk man skulle kunna urskilja vem spelar och inte spelar vem av dom ?

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet  6 juli 2025 kl. 00:39:16Tror ni att någon kolla kunna urskilja mellan an höra  mellan Anders Öjebo , Anna Isbäck,
Annica Semdius Daniel Sjöberg och Carla Abrahamsen ?
I vilken kontext?

Daniel Sjöberg och Carla Abrahamsen måste jag medge att jag har lite dålig koll på röstmässigt, men de andra tre nämnda bör inte vara några svårigheter alls att placera in; såvida de inte förställt rösten ovanligt mycket.

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  6 juli 2025 kl. 00:43:11I vilken kontext?

Några av dessa spelar dom tre onda intergalaktiska trollkarlarna och Ron gammal smurfens bror i nya Smurfarna man kanske kan höra vem är vem.

ska försöka lyssna själv 

MOA

Originaldubben av Barbapapa från 70-Talet sägs vara Lost Media, tydligen så är introt instrumentalt. Någon som såg det när det sändes för programmet var förstås omdubbat när det släpptes på VHS. Den dubbningen är delvis Lost Media, finns Barbapapa på DVD & vilken dubbning används i så fall där?
En tredje dubbning är tydligen producerad för streamingtjänst & vilka medverkar där?