Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Personliga bekännelser

Startat av Adam, 11 juni 2022 kl. 01:35:15

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

DingoPictures2005

Citat från: MOA skrivet  2 september 2025 kl. 16:02:02Anpassar mig inte heller till bussar, undviker dom så att jag inte blir åksjuk :-[
Jag antar att du inte behövde göra IQ tester och skit för körkort dock?

https://mobilitetscenter.se/for-dig-som-ska-besoka-oss/
Jag känner mig så jävla diskriminerad och rädslan att misslyckas på dessa IQ tester är det som knäcker mig.

Will Siv

Citat från: DingoPictures2005 skrivet  2 september 2025 kl. 18:10:27Jag antar att du inte behövde göra IQ tester och skit för körkort dock?

Jag känner mig så jävla diskriminerad och rädslan att misslyckas på dessa IQ tester är det som knäcker mig.
På tal om "IQ test"

- what.

MOA

Citat från: DingoPictures2005 skrivet  2 september 2025 kl. 18:10:27Jag antar att du inte behövde göra IQ tester och skit för körkort dock?

Nä inte alls, sådan skit är jag inte utsatt för. Mest bara teorin som var svår

Daniel Hofverberg

Citat från: Monsieur Hulot skrivet  2 september 2025 kl. 15:01:47Behöver inte svara om du inte tycker det känns nödvändigt, men finns det många spårvagnar där du bor? Hemma i Göteborg där jag bor finns det gott om spårvagnar (finns till och med en elfte) och då är det ju ganska lätt att ta sig fram lite var som helst. Finns det ingen sådan du kan förflytta dig med?
Om inget har förändrats under senare år finns det mig veterligen bara spårvagnar i Göteborg, Stockholm och Norrköping; så i de allra flesta av landets 290 kommuner finns det alltså inget sådant.

Citat från: Adam Larsson skrivet  2 september 2025 kl. 16:36:14Antar att ni bor på landet? I stan behövs inte ens bil det är ändå snabbare att åka kollektivt
Det beror väl på vilken stad, men om du med "stan" syftar på någon av de tre storstäderna så gissar jag också att man klarar sig kollektivt ganska väl.

Men i många andra kommuner är busstrafiken inte alls lika väl utbyggd, och ofta finns inga alternativ till buss, så då kan det i många fall vara nödvändigt eller åtminstone önskvärt med bil. Det behöver inte nödvändigtvis betyda att man bor ute på landet, utan det kan ändå röra sig om relativt stora tätorter.

Om vi ser på Skellefteå kommun, som ändå är Sveriges 32:a största kommun (av 290) så inte alltför liten, så varierar det kraftigt med kollektivavtal mellan var man bor inom kommunen. Där jag bor klarar man sig hyfsat med buss, så länge man inte har behov av att åka sent på kvällen. Men bara man förflyttar sig en halv mil härifrån, så finns det flera förorter som har så usel kollektivtrafik att man omöjligen kan klara sig utan bil; då det bara går 1 - 2 bussar till centrum per dag - så även om man kanske kan ta sig till jobbet, så kan man inte ta sig hem igen...
(Nu förutsätter jag att man jobbar centralt i Skellefteå tätort, då det finns relativt få arbetsgivare som inte håller till alltför centralt - åtminstone sedan verksamheten på Northvolt lades ned, men den kommer väl förhoppningsvis startas upp igen snart)

MOA

Super Mario 64 är första spelet där jag lipar till slutet. Aldrig spelat Mario Kart 64 men slutlåten får mig alltid att lipa, bara så vackert

gstone

Citat från: Will Siv skrivet  2 september 2025 kl. 18:17:23På tal om "IQ test"

låter som konspiration BS

Alltså att IQ tests ska vara riggade mot svarta eller vad dom där jönsarna nu säger  ::) ??? ;D ;D
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Will Siv

Citat från: gstone skrivet  8 september 2025 kl. 19:24:54låter som konspiration BS

Alltså att IQ tests ska vara riggade mot svarta eller vad dom där jönsarna nu säger  ::) ??? ;D ;D
Såg du ens testen....... 

Och ja, dom var det.
- what.

gstone

Citat från: Will Siv skrivet  2 september 2025 kl. 18:17:23På tal om "IQ test"

vänstern försöker bända allt som hänt i historien så att det ska på ett eller annat sätt handla om ras

det är jobbigt och slugt

gstone

Citat från: Will Siv skrivet  8 september 2025 kl. 19:30:04Såg du ens testen.......

Och ja, dom var det.
Citatvänstern försöker bända allt som hänt i historien så att det ska på ett eller annat sätt handla om ras
som sagt det är värdigt slugt

gstone

Tog bort några inlägg jag skriv nyligen som jag insåg vara väldigt dumma  :(

Förlåt  :-[ :'(

gstone

jag bör se Gabbys dockskåp: Filmen

det är em dramaten skådespelerska med

Disneyfantasten

Känner mig redan väldigt ledsen att man dubbat om ett antal avsnitt av Darkwing Duck, en klassisk Disney-serie genomförd av KM Studio, jag hade verkligen sett framemot att skumma igenom alla KM-dubbade avsnitt men nu är det så många som fattas, och detta på grund av grova språkbruk, personligen tycker jag att det borde ha räckt med att bara dubba om just de grova ordvalen.

Ungefär samma känsla med detta beslut som det där med Dumbo i samband med andra köpvideoutgåvan, skillnaden där är att KM Studio genomförda den nyaste dubbningen som ersatte den (enligt mig) vida överlägsna första omdubbningen från 1972.

Will Siv

Citat från: Disneyfantasten skrivet 13 september 2025 kl. 20:54:32Känner mig redan väldigt ledsen att man dubbat om ett antal avsnitt av Darkwing Duck, en klassisk Disney-serie genomförd av KM Studio, jag hade verkligen sett framemot att skumma igenom alla KM-dubbade avsnitt men nu är det så många som fattas, och detta på grund av grova språkbruk, personligen tycker jag att det borde ha räckt med att bara dubba om just de grova ordvalen.

Ungefär samma känsla med detta beslut som det där med Dumbo i samband med andra köpvideoutgåvan, skillnaden där är att KM Studio genomförda den nyaste dubbningen som ersatte den (enligt mig) vida överlägsna första omdubbningen från 1972.
Fast flera av avsnitten hade aldrig dubbats innan.......

Fast varför vissa dubbades en andra gång är oklart.
- what.

Disneyfantasten

Citat från: Will Siv skrivet 13 september 2025 kl. 22:01:35Fast flera av avsnitten hade aldrig dubbats innan.......

Fast varför vissa dubbades en andra gång är oklart.
Senare säsongen, ja, den tredje säsongen var tidigare odubbad och därför känns det befogat.

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 13 september 2025 kl. 20:54:32Känner mig redan väldigt ledsen att man dubbat om ett antal avsnitt av Darkwing Duck, en klassisk Disney-serie genomförd av KM Studio, jag hade verkligen sett framemot att skumma igenom alla KM-dubbade avsnitt men nu är det så många som fattas, och detta på grund av grova språkbruk, personligen tycker jag att det borde ha räckt med att bara dubba om just de grova ordvalen.
är den nta dubb så dålig ? :-\

Eller vad har du emot den ? :'(