Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Gnälltråden

Startat av Erika, 28 april 2020 kl. 14:21:29

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Citat från: MOA skrivet 20 november 2025 kl. 19:31:01Biroll? Lite roligt att han dubbat en gång
det är en lite rolll, med i typ en scene
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Monsieur Hulot

Det finns en sak som förvånar mig en smula, men eftersom det är en lång historia börjar vi från början.

I 1987 års Eurovision-upplaga deltog Israel med en låt med två sångare som hoppade och studsade. Ett år senare gjorde skivbolagsdirektören Bert Karlsson en översatt version på svenska, denna gång var det inte någon av de artisterna som jobbade hos honom - han sjunger själv!

Jag har hört väldigt mycket gräsliga sångare genom åren, men detta måste vara någon form av rekord. Han sjunger förfärligt falskt. Jag vill inte såra någon människa, men detta är tyvärr ganska dåligt utfört. Han pratsjunger mer än vad han sjunger, och det är ju dessutom mer kören som sjunger än han själv.

https://www.youtube.com/watch?v=hegX0VA3yfQ

Jag tycker han ska göra recensioner av semlor istället, det är han bra på. Det andra inte lika.

gstone

dom föt dem svenska dubbningen av Live Action Vaiana bara tar den  svensk dubbningen inspelade för orginal filmen och lägger över live action filmen vore det super bizzarat ch fel  :-\

Vore knäppt !

Hoppas du inte gör så !

BPS

Citat från: gstone skrivet 21 november 2025 kl. 11:34:09dom föt dem svenska dubbningen av Live Action Vaiana bara tar den  svensk dubbningen inspelade för orginal filmen och lägger över live action filmen vore det super bizzarat ch fel  :-\

Vore knäppt !

Hoppas du inte gör så !
Det verkar ju i alla fall vara Wiktoria i den här trailern en ny inspelning är det dock antagligen i själva filmen.

gstone

Citat från: BPS skrivet 21 november 2025 kl. 11:38:25en ny inspelning är det dock antagligen i själva filmen.

Det får man hoppas annars vore det blivit och snålt

Skokaka

Idag så, av någon anledning, så kom busschauffören ingen vart när de på en hållplats hade dörren öppen och kunde inte stänga igen den, så att vi blev tvungna att gå. Alltså, kunde bussen inte bara åka med dörren öppen? Det kunde ha gått lika gärna bra för tillfället... Så det blev tyvärr inget jobb idag bara för detta, och nu så blir jag tvungen att vänta till nästa vecka, och nästa månad, till och med... Hoppas att hen får sparken. Je vais boire de l'eau de Javel.

MOA

Citat från: Skokaka skrivet 27 november 2025 kl. 21:58:53Idag så, av någon anledning, så kom busschauffören ingen vart när de på en hållplats hade dörren öppen och kunde inte stänga igen den, så att vi blev tvungna att gå. Alltså, kunde bussen inte bara åka med dörren öppen? Det kunde ha gått lika gärna bra för tillfället... Så det blev tyvärr inget jobb idag bara för detta, och nu så blir jag tvungen att vänta till nästa vecka, och nästa månad, till och med... Hoppas att hen får sparken. Je vais boire de l'eau de Javel.
Så du missade jobbet av en idiotisk anledning. Hoppas inte den chauffören kör nästa gång du åker buss & var det för långt att gå till Skokakas jobb?

Skokaka

Citat från: MOA skrivet 27 november 2025 kl. 22:03:42Så du missade jobbet av en idiotisk anledning. Hoppas inte den chauffören kör nästa gång du åker buss & var det för långt att gå till Skokakas jobb?
Ja, blev tvungen att ta en buss hem.

MOA

En sorglig sak är att jag insett att det blivit hål på tröjan jag har på mig nu

Daniel Hofverberg

Citat från: Skokaka skrivet 27 november 2025 kl. 21:58:53Idag så, av någon anledning, så kom busschauffören ingen vart när de på en hållplats hade dörren öppen och kunde inte stänga igen den, så att vi blev tvungna att gå. Alltså, kunde bussen inte bara åka med dörren öppen? Det kunde ha gått lika gärna bra för tillfället... Så det blev tyvärr inget jobb idag bara för detta, och nu så blir jag tvungen att vänta till nästa vecka, och nästa månad, till och med... Hoppas att hen får sparken. Je vais boire de l'eau de Javel.
Utan att veta med säkerhet, så gissar jag att det finns säkerhetsregler som gör att bussar inte får köra med öppen dörr.

Det verkar också stämma med hur det fungerar här uppe, då busschaufförer nuförtiden är noga med att stänga dörren helt innan hen fortsätter köra; vilket skiljer sig från när jag var barn och de oftast körde vidare direkt även om dörren inte hade hunnit stänga sig än.

Anders M Olsson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet Igår kl. 03:10:18Utan att veta med säkerhet, så gissar jag att det finns säkerhetsregler som gör att bussar inte får köra med öppen dörr.
Inte bara regler. På dagens bussar finns det fysiska spärrar som gör att bussen inte går att köra om inte alla dörrar är stängda. Det är såklart av säkerhetsskäl. Vilka möjligheter föraren har att koppla bort spärren och köra ändå kan variera. Det kan vara nödvändigt att tillkalla tekniker om dörrarna inte går att stänga.

MOA

Det var en Zelda tröja & så här såg den ut när jag fick den:

Tintin

Citat från: MOA skrivet 27 november 2025 kl. 23:33:20En sorglig sak är att jag insett att det blivit hål på tröjan jag har på mig nu
Finns fortfarande att köpa (dock bara i storlek XXL).

https://www.emp-shop.se/p/link/483978.html

MOA

Citat från: Tintin skrivet Igår kl. 11:18:40Finns fortfarande att köpa (dock bara i storlek XXL).

https://www.emp-shop.se/p/link/483978.html
Gör ingenting, den storleken är bra för mig. Beställde en tröja till farsan i XXL & den kommer nog passa honom, hoppas jag

MOA

Nu berättar jag något som jag troligen inte berättat tidigare: För 4 år sedan fick jag en Donkey Kong tröja i julklapp, 2 månader senare upptäckte jag ett stort hål i underarmen, blev tvungen att kasta bort den. Av alla speltröjor är den nog den som jag fick använda minst.
Så här såg den ut om ni undrar: