Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Uppdateringar av creditlistor på Dubbningshemsidan

Startat av Disneyfantasten, 24 november 2022 kl. 21:58:12

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 10 gäster tittar på detta ämne.

gstone

Vore festligt med en uppdatering på julaftons morgon 
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 18 december 2025 kl. 13:41:53Vore festligt med en uppdatering på julaftons morgon
På julafton kommer jag inte hinna med någon uppdatering, för då är halva släkten på besök; och runt 15 personer här - så då lär det vara ganska kört att hinna med något...

Men ikväll kommer troligtvis en uppdatering med de creditlistor som är klara just nu (bl.a. Quentin Blakes skattkista), och i bästa fall kan jag hinna med en liten uppdatering till innan jul; då det hade varit önskvärt att hinna få ut de recensioner jag arbetat med på sistone. :)

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 18 december 2025 kl. 13:57:18På julafton kommer jag inte hinna med någon uppdatering, för då är halva släkten på besök; och runt 15 personer här - så då lär det vara ganska kört att hinna med något...

Men ikväll kommer troligtvis en uppdatering med de creditlistor som är klara just nu (bl.a. Quentin Blakes skattkista), och i bästa fall kan jag hinna med en liten uppdatering till innan jul; då det hade varit önskvärt att hinna få ut de recensioner jag arbetat med på sistone. :)
samma Quentin Blake som teckand dom flesta av Roald Dahls böcker ?

Mathilda Gustafsson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 18 december 2025 kl. 13:57:18På julafton kommer jag inte hinna med någon uppdatering, för då är halva släkten på besök; och runt 15 personer här - så då lär det vara ganska kört att hinna med något...

Vad hände med Pokémon 3? Det var väl någon som bidrog med en lista

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 19 december 2025 kl. 18:10:05samma Quentin Blake som teckand dom flesta av Roald Dahls böcker ?
Ja, precis den Quentin Blake - serien bygger på sex av de böcker som Quentin Blake själv både skrivit och illustrerat (han skrev en del böcker själv, utöver alla de fall där han illustrerat andra författares böcker), där man efterliknat böckernas tecknarstil. Det är dessutom en väldigt ambitiös serie, som är traditionellt handtecknad - det tillhör ju minsann inte vanligheterna idag. Serien är producerad av BBC och Aardman.

Jag har inte sett alla avsnitten än, men av det jag sett tycker jag verkligen om serien - väldigt välgjord, charmig och underhållande. Den svenska dubbningen är också väldigt bra, och är alltså gjord av Iyuno i Helsingfors.
https://www.dubbningshemsidan.se/credits/quentin-blakes-skattkista/

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 19 december 2025 kl. 18:20:29Vad hände med Pokémon 3? Det var väl någon som bidrog med en lista
Det vill jag också minnas - har jag missat den...? :-[

Erika

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 12 december 2025 kl. 20:46:51Aj då, det var klantigt av mig - nu är det åtgärdat. :)
Tyvärr har det hänt igen, den här gången gäller det Kära lilla bondgård.

Mathilda Gustafsson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 19 december 2025 kl. 23:07:45Det vill jag också minnas - har jag missat den...? :-[
Ja, den går iallafall inte att hitta på hemsidan.

Citat från: BPS skrivet 17 november 2025 kl. 20:48:04Pokémon 3: Unowns förtrollning

Berättaren - Hans Wahlgren
Ash - Dick Eriksson
Misty - Anna Book
Brock - Mattias Knave
Entei - Steve Kratz 
Molly Hale - Therese Reuterswärd
Professor Hale (Mollys pappa) - Steve Kratz
Delia Ketchum (Ashs mamma) - Pernilla Wahlgren
Jessie - Annelie Berg Bhagavan
James - Andreas Nilsson
Meowth - Linus Wahlgren
Professor Oak - Hans Wahlgren
Schuyler - Nick Atkinson
Lisa - Eleonor Telcs
Reporter - Maria Rydberg
Kameraman - Linus Wahlgren
Bulldoserförare - Niclas Wahlgren
Tracey - Niclas Wahlgren
David (betjänten) - Hans Wahlgren

Sång: Fredrik Swahn, Sarah Dawn Finer & Måns Eriksson

Regissör: Lasse Svensson 
Översättning: Anoo Bhagavan 
Studio: Eurotroll AB 
Svensk producent: Lasse Svensson 
Svensk version producerad av: Lasse Svensson / Eurotroll AB

För Pokémon: Filmen och Pokémon 2 står ju Lasse Svensson som rollbesättare och Björn Hauser (Lundgren) som tekniker, och för den första filmen även som Dubbansvarig (projektledare?). Därför kan man ju anta att detsamma gäller även för den här.

E

Tillägg till Djungel George 2:

Lejonet: Fredrik Hiller
Sally: Anna Norberg
Kowalski: Sofia Caiman

Dom står med bland dom övriga rösterna o jag helt säker på att dom e dessa karaktärer

Daniel Hofverberg

Citat från: Erika skrivet 20 december 2025 kl. 04:46:33Tyvärr har det hänt igen, den här gången gäller det Kära lilla bondgård.
Aj då, det borde jag ha tänkt på... Just den creditlistan hade jag nämligen sammanställt för ett år sedan, men missat att lägga ut - och på den tiden hade jag ju ännu inte gått över till UTF-8. Den filen var därför fortfarande i Latin1 på min lokala dator, och hade aldrig konverterats om.

Nu är det åtgärdat. :)

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 20 december 2025 kl. 08:03:00Ja, den går iallafall inte att hitta på hemsidan.
Jag måste ha missat att skriva av och lägga ut den - ska ordna det snarast. :)

gstone

jag tycker det låter som Per Sandborgh är dodon i Alice i Underlandet (2010)

kankse du kan lägga till det ?

gstone

I Djungelboken: Mowglis äventyr

John Harrysons är röst åt den gamla vargen Biranyi

Som på engelska spelas av han som gjorde rösten till grimsby i Den lilla sjöjungfrun II – Havets hemlighet

E

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 24 juli 2025 kl. 18:39:13Oj, jag trodde att Sune och hans värld hade uppdaterats för länge sen. Min lokala fil uppdaterade jag den 12 maj, men tydligen verkar jag ha missat att ladda upp den till servern... :-[

Det ska jag se till att åtgärda till nästa uppdatering - jag kan bara beklaga att jag verkar ha missat den under så lång tid...
Jag ser att den fortfarande inte har uppdaterats. Ingen brådska, ville bara påminna om det

Mathilda Gustafsson

Citat från: E skrivet  6 januari 2026 kl. 12:37:21Jag ser att den fortfarande inte har uppdaterats. Ingen brådska, ville bara påminna om det
Inte heller Pokémon 3 har dykt upp

Daniel Hofverberg

Citat från: E skrivet  6 januari 2026 kl. 12:37:21Jag ser att den fortfarande inte har uppdaterats. Ingen brådska, ville bara påminna om det
Jag måste ha missat den igen - jag ber så mycket om ursäkt.

Just nu håller jag på att installera allt på min nya laptop, då den gamla börjat lägga av, men när jag fått den funktionsduglig ska jag se till att ordna Sune och hans värld. :)

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet  6 januari 2026 kl. 15:17:05Inte heller Pokémon 3 har dykt upp
Jag måste ha missat den, jag ska försöka komma ihåg att ordna det när jag installerat alla nödvändiga program för att kunna återuppta uppdateringar.
(Just nu är jag lite handikappad, då jag inte installerat allt som behövs för att kunna uppdatera sajten på min nya dator)

Disneyfantasten

Citat från: Disneyfantasten skrivet 18 november 2025 kl. 15:12:13På tal om det, det var ett tag sedan @Oscar Isaksson  svarade på mina frågor i denna tråd, jag skulle gissa att han haft fullt upp med annat sista tiden, jag har inte vågat posta några nya frågor innan jag fått svar på mina senaste, men det skulle uppskattas om jag fick svar på de jag skrev i tråden förut.  :)
@Oscar Isaksson  , jag förstår om du haft fullt upp på senaste tiden (med jul och nyår och även annat under vardagen), och jag räknar inte med att du kommer ha svaret på precis allt, men;

Skulle du kunna tänka dig att svara på mina senaste inlägg i denna tråd så att jag sedan kan fortsätta med inläggen ett efter ett?  :) 

Tack för svar på förhand, bästa hälsningar / Disneyfantasten.