Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Ovanliga dubbningar på archive.org

Startat av Steffan Rudvall, 23 februari 2022 kl. 19:51:43

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Disneyfantasten

Citat från: Disneyfantasten skrivet 13 september 2025 kl. 20:55:57Skulle önska att någon kan lägga upp de två avsnitt av Luftens Hjältar som saknas på Disney+ samt originaldubbningen av de omdubbning avsnitten av Darkwing Duck.
Någon?

BPS

Här kommer då hela The Scooby-Doo Show med svenskt tal.

https://archive.org/details/tss-svenskt-tal

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 18 februari 2026 kl. 00:51:35Det var mer än jag visste - med vilken dubbning?
Säsong 1 har Sun Studios dubbning, säsong 2 har båda men det är Sun Studios dubbning som spelas upp i Internet Archives spelare. Säsong 3 är en blandning där avsnnit 1, 2, 4, och 7 har Sun Studios dubbning medan resterande avsnitt har Mediadubb Internationells dubbning.

Nilsson

Citat från: BPS skrivet Idag kl. 09:18:28Här kommer då hela The Scooby-Doo Show med svenskt tal.

https://archive.org/details/tss-svenskt-tal
Säsong 1 har Sun Studios dubbning, säsong 2 har båda men det är Sun Studios dubbning som spelas upp i Internet Archives spelare. Säsong 3 är en blandning där avsnnit 1, 2, 4, och 7 har Sun Studios dubbning medan resterande avsnitt har Mediadubb Internationells dubbning.
Stort tack ! Jag vet en äldre uppladdning men då var det säsong 2 original dubb och inte dom andra säsongerna

BPS

Citat från: Nilsson skrivet Idag kl. 16:47:39Stort tack ! Jag vet en äldre uppladdning men då var det säsong 2 original dubb och inte dom andra säsongerna
Personligen skulle jag ha föredragit om man kunde få tag på och ladda upp säsong 1 och de omdubbade avsnitten av säsong 3 med originaldubbningen från TV3 och ladda upp dessa som en komplett enhet med säsong 2 som redan finns.

Jag tror dock uppladdningen kan glädja många då Sun Studios dubbning verkar ses som den rätta och som den nostalgiska dubbningen av många som vuxit upp med Cartoon Network och Boomerang.

MOA

Påminnelse om att Barbapappa måste upp på archive.org
En video som laddades upp för 5 år sedan är nu borttagen, vet inte exakt när men gissar på att den möjligtvis togs bort förra året om inte i år.
Är det inte könstigt att videor blir borttagna efter några år? Går liksom inte att fatta varför det inträffar

Haap

Citat från: MOA skrivet Idag kl. 18:44:00Påminnelse om att Barbapappa måste upp på archive.org
En video som laddades upp för 5 år sedan är nu borttagen, vet inte exakt när men gissar på att den möjligtvis togs bort förra året om inte i år.
Är det inte könstigt att videor blir borttagna efter några år? Går liksom inte att fatta varför det inträffar
Den finns redan på HBO Max och Viaplay. Det känns onödigt att ladda upp den när den redan finns på den svenska marknaden. Folk måste börja titta på streamingtjänsterna när innehållet finns där, annars finns risken att de slutar lägga upp äldre tecknade serier och filmer. Om ingen tittar på dem är risken att de tas bort ur sortimentet, och då lägger de inte heller ner lika mycket tid på att lägga upp liknande äldre titlar framöver. Men detta är bara min teori.

MOA

Citat från: Haap skrivet Idag kl. 19:10:41Den finns redan på HBO Max och Viaplay. Det känns onödigt att ladda upp den när den redan finns på den svenska marknaden. Folk måste börja titta på streamingtjänsterna när innehållet finns där, annars finns risken att de slutar lägga upp äldre tecknade serier och filmer. Om ingen tittar på dem är risken att de tas bort ur sortimentet, och då lägger de inte heller ner lika mycket tid på att lägga upp liknande äldre titlar framöver. Men detta är bara min teori.
Jag menar förstås med dom gamla dubbningarna som inte finns tillängliga på någon streamingtjänst

Haap

Citat från: MOA skrivet Idag kl. 19:33:13Jag menar förstås med dom gamla dubbningarna som inte finns tillängliga på någon streamingtjänst
Finns det två dubbningar utav Barbapapa? Varför gör man så många olika dubbningar på allt? Haha
Ett fenomen bara i Sverige?

gstone

Skulle önska att någon kan lägga upp orgibal dubben av pepper ann
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

MOA

Citat från: Haap skrivet Idag kl. 19:36:31Finns det två dubbningar utav Barbapapa? Varför gör man så många olika dubbningar på allt? Haha
Ett fenomen bara i Sverige?
Faktiskt 3, en med Börje Ahlstedt, en av Videobolaget & den tredje är den som används på streamingtjänster. Dom första är förstås väldigt ovanliga av den anledningen