Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Ovanliga dubbningar på archive.org

Startat av Steffan Rudvall, 23 februari 2022 kl. 19:51:43

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Erika

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 13 mars 2026 kl. 00:40:40Tack. När du har tid över får du mer än gärna titta igenom filmen mer ordentligt och skriva ner de rollfigurer du kan placera in.

Men jag håller med att den där ensemblen luktar Eurotroll långa vägar.

Okej, gör ett försök. :)

Annica Smedius - Casper
Steve Kratz - Hairy Scary
Dick Eriksson - Bobo och Snagglepuss
Reine Brynolfsson - Yogi och Jultomten
Johan Hedenberg - Quick Draw McGraw och Huckleberry
Hasse Jonsson - Doggie Daddy*
Peter Sjöquist - Augie Doggie

Sång: Annica Smedius, Reine Brynolfsson, Dick Eriksson, Johan Hedenberg och Steve Kratz

*Tror aldrig hans namn nämndes en enda gång, så jag kör på originalnamnet.

Daniel Hofverberg

Citat från: Haap skrivet  6 februari 2026 kl. 08:54:06Jag kan försöka synka Yo Yogi! till en bättre bildkälla, men då behöver jag filerna. Har du den engelska versionen också?
Jag har nu skickat svenska ljudfiler för alla 13 avsnitten av Yo Yogi! till dig - det ska ha kommit till din e-post. :)

Avsnitt 5 hade jag en dubblett av, så där får du avgöra vilken av inspelningarna som har bättre ljudkvalitet - och så kan du låna mellan varandra om någon av inspelningarna skulle ha någon bandstörning eller sakna något parti.

moviefan

Vore kul om serien Simba Lejonkungen fanns på archive. 

Hey Arnold på svenska

Citat från: Ovanliga dubbningar skrivet 27 augusti 2025 kl. 01:29:08Min väninna hälsar att det är lite mer "VHS-vänligt" väder nu, så att hon ska börja digitalisera Zombie Hotell nu i veckan. :)

Hur lång tid det kommer ta vet jag inte, men förmodligen blir det som med Lou att hon kommer skicka över avsnitt successivt, så att dom första avsnitten går ganska snabbt.
Några uppdateringar?
Lycka är när några kan skicka svenska avsnitts från Hey Arnold till mig.

https://www.dubbningshemsidan.se/forum/index.php?topic=12183.msg87048#msg87048

Haap

Citat från: gstone skrivet 13 mars 2026 kl. 07:43:16Jag skulle vilja se Yo Yogi på svenska  ;)

Kanske någon kan lägga upp den ?
Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 13 mars 2026 kl. 13:26:16Jag har nu skickat svenska ljudfiler för alla 13 avsnitten av Yo Yogi! till dig - det ska ha kommit till din e-post. :)

Avsnitt 5 hade jag en dubblett av, så där får du avgöra vilken av inspelningarna som har bättre ljudkvalitet - och så kan du låna mellan varandra om någon av inspelningarna skulle ha någon bandstörning eller sakna något parti.
Tackar, uppskattar möjligheten!

Alla avsnitt av Yo Yogi! är nu synkade och finns tillgängliga på;
https://archive.org/details/yoyogisvenska

Antar det kan ta ett tag innan den visar alla avsnitt på förhandsgranskningen, men alla avsnitt finns att ladda ned. Dessvärre finns det inte högre upplösningen på Yo Yogi! än 480p.

gstone

Citat från: Haap skrivet 14 mars 2026 kl. 11:44:24Tackar, uppskattar möjligheten!

Antar det kan ta ett tag innan den visar alla avsnitt på förhandsgranskningen, men alla avsnitt finns att ladda ned. Dessvärre finns det inte högre upplösningen på Yo Yogi! än 480p.
Tack så mycket 
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Daniel Hofverberg

Citat från: Haap skrivet 14 mars 2026 kl. 11:44:24Tackar, uppskattar möjligheten!

Det var snabba ryck, tack så mycket. :)

Men hur kan det komma sig att det är 19 avsnitt utlagda, när det mig veterligen bara finns 13 avsnitt...?

Haap

Citat från: gstone skrivet 14 mars 2026 kl. 11:52:45Tack så mycket
De lugnt. :)

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 14 mars 2026 kl. 13:41:02Det var snabba ryck, tack så mycket. :)

Men hur kan det komma sig att det är 19 avsnitt utlagda, när det mig veterligen bara finns 13 avsnitt...?
Den var relativt lättsynkad, så då gick det väldigt snabbt. :p

Totalt är det 19 avsnitt av hela serien, vissa avsnitt är runt 23 minuter medans vissa andra ligger runt 12. De 13 ljudfilerna du skickade låg det till exempel två avsnitt i ett ljudklipp. Så om vi klipper ljudfilerna så blir det sammanlagt 19 där med. :)

Daniel Hofverberg

Citat från: Erika skrivet 13 mars 2026 kl. 13:20:03Okej, gör ett försök. :)

Annica Smedius - Casper
Steve Kratz - Hairy Scary
Dick Eriksson - Bobo och Snagglepuss
Reine Brynolfsson - Yogi och Jultomten
Johan Hedenberg - Quick Draw McGraw och Huckleberry
Hasse Jonsson - Doggie Daddy*
Peter Sjöquist - Augie Doggie

Sång: Annica Smedius, Reine Brynolfsson, Dick Eriksson, Johan Hedenberg och Steve Kratz

*Tror aldrig hans namn nämndes en enda gång, så jag kör på originalnamnet.
Tack så mycket för hjälpen. Jag ska försöka få tag i någon av skådespelarna, så kanske de i bästa fall kommer ihåg något om regissör, översättare eller dubbningsstudio. :)

Men rösterna till Hanna-Barbera-karaktärerna är väl såvitt jag kommer ihåg samma som i Media Dubbs och Eurotrolls andra dubbningar, vilket ytterligare förstärker teorin att Eurotroll gjort dubben.

Citat från: Haap skrivet 14 mars 2026 kl. 17:27:26Totalt är det 19 avsnitt av hela serien, vissa avsnitt är runt 23 minuter medans vissa andra ligger runt 12. De 13 ljudfilerna du skickade låg det till exempel två avsnitt i ett ljudklipp. Så om vi klipper ljudfilerna så blir det sammanlagt 19 där med. :)
Du menar att delavsnitten är sönderklippta, så att de avsnitt som ska ligga som ett och samma avsnitt är uppdelade i två...? I originalversionen ska ju 11-minutersavsnitten sitta ihop två och två och höra ihop som samma avsnitt.

Är det du som har klippt isär delavsnitten, eller var de så i bildkällan?

Daniel Hofverberg

Citat från: Haap skrivet  3 mars 2026 kl. 09:40:02Sen är det en annan som letar efter Johnny Bravo Goes to Bollywood/Johnny Bravo åker till Bollywood det är inget du känner till eller har lyckats spela in? Den är ifrån 2011 så borde ju finna mer källor om den men hittar inte alls någon källa att den har dubbats men han är säker att han har sett filmen på svenska.
Som utlovat kommer här Johnny Bravo åker till Bollywood (Johnny Bravo Goes to Bollywood) från 2011, med svenskt, norskt och danskt tal. :)
https://archive.org/details/johnny-bravo-aker-till-bollywood

Som vanligt behöver man ladda hem MKV-filerna för att komma åt det norska och danska ljudspåret, då bara det svenska ljudspåret (som är först i listan) går att spela upp i Archives online-spelare. Se också till att ladda hem filmen snarast, för Warner är ju väldigt oberäkneliga och ibland väldigt aggressiva när det gäller att få bort material från Archive.

Haap

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet Igår kl. 14:43:22Du menar att delavsnitten är sönderklippta, så att de avsnitt som ska ligga som ett och samma avsnitt är uppdelade i två...? I originalversionen ska ju 11-minutersavsnitten sitta ihop två och två och höra ihop som samma avsnitt.

Är det du som har klippt isär delavsnitten, eller var de så i bildkällan?
Ja exakt, varje delavsnitt är i stort sett sitt egna avsnitt, det var så jag fick dem i bildkällan. Kollade även imdb/tmdb och tydligen likadant där så tänkte inte mycket mer på det. Enligt dina svenska ljudfiler så sändes det egentligen som totalt 13 avsnitt (runt 20 minuter för varje avsnitt när delavsnitten läggs ihop) och inte 19 (vissa är 12 minuter, andra 20). Vet inte varför de blev uppdelade så.

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet Igår kl. 15:10:01Som utlovat kommer här Johnny Bravo åker till Bollywood (Johnny Bravo Goes to Bollywood) från 2011, med svenskt, norskt och danskt tal. :)
https://archive.org/details/johnny-bravo-aker-till-bollywood

Som vanligt behöver man ladda hem MKV-filerna för att komma åt det norska och danska ljudspåret, då bara det svenska ljudspåret (som är först i listan) går att spela upp i Archives online-spelare. Se också till att ladda hem filmen snarast, för Warner är ju väldigt oberäkneliga och ibland väldigt aggressiva när det gäller att få bort material från Archive.
Suveränt! Du är en legend som lyckats med detta, uppskattas väldigt mycket. :)

Erika

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet Igår kl. 14:43:22Men rösterna till Hanna-Barbera-karaktärerna är väl såvitt jag kommer ihåg samma som i Media Dubbs och Eurotrolls andra dubbningar, vilket ytterligare förstärker teorin att Eurotroll gjort dubben.
Inte riktigt, Per Sandborgh brukade på den tiden göra rösten till Huckleberry. Vill även minnas Andreas Nilsson har gjort rösten till Quick Draw McGraw i ett par sammanhang. Har även ett svagt minne av att både Doggie och Augie hade andra röster i Yogis skattjakt. Annars bör det stämma.

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet Igår kl. 14:43:22Tack så mycket för hjälpen. Jag ska försöka få tag i någon av skådespelarna, så kanske de i bästa fall kommer ihåg något om regissör, översättare eller dubbningsstudio. :)
Varsågod. :) 

Hoppas du lyckas få tag i någon av skådespelarna. :)