Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Diverse frågor

Startat av Disneyfantasten, 26 februari 2022 kl. 21:56:52

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

gstone

Vad skulle Tom göra utan Jerry ?
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

MOA

Citat från: gstone skrivet  5 mars 2026 kl. 10:32:57Vad skulle Tom göra utan Jerry ?
Vara värdelös existens & serien skulle dö ut, det som tidigare var populärast i världen är nu ingenting

MOA

Hur tillängliga är avsnitten i Farbrorn Som Inte Vill Va Stor & Kalles Klätterträd utan Nästa avsnitt handlar om? När sändes Kalle senast på TV förresten? Kunde faktiskt sett Farbrorn när han sändes för sista gången

Monsieur Hulot

Citat från: MOA skrivet  6 mars 2026 kl. 19:04:35Hur tillängliga är avsnitten i Farbrorn Som Inte Vill Va Stor & Kalles Klätterträd utan Nästa avsnitt handlar om? När sändes Kalle senast på TV förresten? Kunde faktiskt sett Farbrorn när han sändes för sista gången
Dessa går inte att få tag i för närvarande och ses idag som svårfunna rariteter (se tråden SVT-rariteter). Kalles klätterträd sändes sista gången 2011-2012, sedan har den varit helt frånvarande :(

Farbrorn som inte vill va stor finns i helhet i en enda stor video, jag ger en länk längst ner. Jag har angivit tidspunkter för i vilken ordning avsnitten kommer i och för att du enklare ska hitta rätt avsnitt. Om du ska se avsnitt 2 behöver du hoppa fram 9 minuter och 54 sekunder. Jaja, du förstår kanske ;)

Avsnitt 1: 0:50 (-minus intro)
Avsnitt 2: 9:54
Avsnitt 3: 18:18
Avsnitt 4: 26:37
Avsnitt 5: 34:51
Avsnitt 6: 43:56

https://www.youtube.com/watch?v=OasMsIWDLwM

MOA

Citat från: Monsieur Hulot skrivet  6 mars 2026 kl. 19:13:43Dessa går inte att få tag i för närvarande och ses idag som svårfunna rariteter (se tråden SVT-rariteter). Kalles klätterträd sändes sista gången 2011-2012, sedan har den varit helt frånvarande :(

Farbrorn som inte vill va stor finns i helhet i en enda stor video, jag ger en länk längst ner. Jag har angivit tidspunkter för i vilken ordning avsnitten kommer i och för att du enklare ska hitta rätt avsnitt. Om du ska se avsnitt 2 behöver du hoppa fram 9 minuter och 54 sekunder. Jaja, du förstår kanske ;)

Runt den tiden kunde jag definitivt sett Kalles Klätterträd men har inge minne av att jag gjorde det. Troligen aldrig

gstone

Citat från: Monsieur Hulot skrivet  6 mars 2026 kl. 19:13:43Dessa går inte att få tag i för närvarande och ses idag som svårfunna rariteter (se tråden SVT-rariteter). Kalles klätterträd sändes sista gången 2011-2012, sedan har den varit helt frånvarande :(

inget sånt här snusk tak >:(

gstone

Har någon några planer för helgen ? :)

Monsieur Hulot

Citat från: gstone skrivet  6 mars 2026 kl. 20:01:30inget sånt här snusk tak >:(
På vilket sätt är detta snusk? Det finns väl betydligt värre saker än detta? ;)

MOA

Citat från: Monsieur Hulot skrivet  7 mars 2026 kl. 09:39:55På vilket sätt är detta snusk? Det finns väl betydligt värre saker än detta? ;)
Upptäckte inget snuskigt när jag reagerade på programmet, inte direkt porr som visas på skärmen 

Monsieur Hulot

@MOA om du undrar vad nästa del med Farbrorn som inte vill va stor handlar om handlar det om att ha en kompis. Bilden som dyker upp i den video jag länkat till är nämligen hämtat från det avsnittet. Och om du skulle glömma hoppar du fram till 9:54 i videon för att komma till avsnittet.

MOA

Citat från: Monsieur Hulot skrivet 10 mars 2026 kl. 20:58:14@MOA om du undrar vad nästa del med Farbrorn som inte vill va stor handlar om handlar det om att ha en kompis. Bilden som dyker upp i den video jag länkat till är nämligen hämtat från det avsnittet. Och om du skulle glömma hoppar du fram till 9:54 i videon för att komma till avsnittet.
Inget Monsieur behöver förklara & spoila för mig, om jag inte får någon bättre videoidé tittar jag på avsnittet men det dröjer nog

moviefan

Har ni sett Super Mario Bros filmen, är den sevärd ?

Disneyfantasten

Citat från: moviefan skrivet 18 mars 2026 kl. 09:21:06Har ni sett Super Mario Bros filmen, är den sevärd ?
Det är väl en smaksak, men ja, jag tycker den var det, har inte sett den sedan premiär-tiden, men jag minns att jag tyckte den var ganska bra (en stabil sjua), men inte så mycket mer, men det är självklart bara en personlig åsikt från min sida.

Daniel Hofverberg

Citat från: moviefan skrivet 18 mars 2026 kl. 09:21:06Har ni sett Super Mario Bros filmen, är den sevärd ?
Jag tycker absolut att den är sevärd - en riktigt bra film, även om den nog blir ännu bättre om man är insatt i Nintendo-spel. Jag såg filmen på bio med min bror, hans fru och deras två barn; och alla oavsett ålder uppskattade den - vilket är väldigt ovanligt, måste jag säga.

Det är alltså en av fåtalet animerade filmer som även fullvuxna utan barn uppskattar, för annars brukar ju de flesta vuxna inte vilja ge det mesta animerat en chans (möjligtvis med undantag för en del japansk anime).

MOA

Så sevärd & hoppas att uppföljaren blir ännu mer sevärd ;D