Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Uppdateringar av creditlistor på Dubbningshemsidan

Startat av Disneyfantasten, 24 november 2022 kl. 21:58:12

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Anders M Olsson

Citat från: gstone skrivet  4 april 2026 kl. 13:52:36Här är credits till  Miraculous World, Tokyo: Stellar Force

Kan du lägga till dom ?

Det är tv film från Disney Channel
Du behöver inte skicka in skärmbilder från filmer som finns på Disney+ eller andra tjänster som Daniel själv abonnerar på. Då räcker det med att du skriver ett inlägg i tråden "Önska creditlistor".

Det finns förstås vissa undantag, som t.ex. TV-serier med många avsnitt där avsnitten har olika credits. Dessutom såg jag att du har skickat in samma bilder både i tråden "Bidra med creditlistor" och "Uppdateringar av creditlistor på Dubbningshemsidan". Undvik att göra så, för det tar bara upp en massa diskutrymme i onödan. Tyvärr är Simple Machines Forum inte så smart att den kan konsolidera samma bilder som har skickats upp i olika trådar eller tavlor.

Så här skriver @Daniel Hofverberg själv:
Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 15 november 2025 kl. 23:51:10Ja, gäller det tjänster jag själv abonnerar på och långfilmer/kortfilmer (alternativt serier där alla avsnitt har samma credits), så går det egentligen lika snabbt för mig att skriva av creditsen från tjänsten jämfört med från en skärmdump här.

Att bidra med listor här är egentligen främst värdefullt vid TV-serier där alla avsnitt har individuella dubbcredits (där man kan spara in mycket tid på att slippa starta uppspelning av varenda avsnitt och leta åt rätt ställe), och vid filmer som är hyr-/köpfilmer (alternativt från någon udda/smalare tjänst som inte jag har) - alternativt filmer och serier som för närvarande inte finns på någon streamingtjänst (som aldrig funnits eller som har försvunnit därifrån), eller som saknar utsatta credits på tjänsten ifråga. :)
(Det sistnämnda är inte helt ovanligt vid äldre serier på Disney+, som oftast haft utsatta credits i tidigare sammanhang  - på Disney Channel och/eller SVT eller andra sammanhang - men vars credits på Disney+ ofta är ofullständiga eller saknas helt)

gstone

Citat från: Anders M Olsson skrivet Idag kl. 11:08:52Du behöver inte skicka in skärmbilder från filmer som finns på Disney+ eller andra tjänster som Daniel själv abonnerar på. Då räcker det med att du skriver ett inlägg i tråden "Önska creditlistor".

måste du klaga på mig ? :'( :'(
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Anders M Olsson

Citat från: gstone skrivet Idag kl. 12:17:44måste du klaga på mig ? :'( :'(
Jag klagar inte på dig. Jag ger bara råd och tips för en bättre upplevelse här på forumet, för dig själv, för oss andra medlemmar och för Daniel själv.

Håller du inte med mig om att man inte ska offra tid på saker som inte behöver göras?

Och att man inte ska dubbelposta stora filer som annars skulle "skräpa ner" på forumet och ta upp onödig plats på serverns hårddisk? Jag skulle kunna vidareutveckla det om vikten av att ta skärmdumpar i datorn i stället för foton av bildskärmen/tv:n, och att skala ner foton för att ta mindre plats. Men det har vi redan haft uppe, så det kan vi ta en annan gång.

gstone

Citat från: Anders M Olsson skrivet Idag kl. 17:18:58Jag klagar inte på dig. Jag ger bara råd och tips för en bättre upplevelse här på forumet, för dig själv, för oss andra medlemmar och för Daniel själv.

Håller du inte med mig om att man inte ska offra tid på saker som inte behöver göras?

Och att man inte ska dubbelposta stora filer som annars skulle "skräpa ner" på forumet och ta upp onödig plats på serverns hårddisk? Jag skulle kunna vidareutveckla det om vikten av att ta skärmdumpar i datorn i stället för foton av bildskärmen/tv:n, och att skala ner foton för att ta mindre plats. Men det har vi redan haft uppe, så det kan vi ta en annan gång.
säg inte åt mig vad jag ska göra >:(
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Anders M Olsson

Citat från: gstone skrivet Idag kl. 17:49:04säg inte åt mig vad jag ska göra >:(
Jag säger inte åt dig vad du ska göra. Jag ger bara råd och tips för en bättre upplevelse av forumet. Innerst inne tror jag nog att du håller med mig. Det är inga svåra eller konstiga saker jag föreslår, bara sånt som är naturligt för de flesta av oss.

Daniel Hofverberg

Citat från: Anders M Olsson skrivet Idag kl. 11:08:52Dessutom såg jag att du har skickat in samma bilder både i tråden "Bidra med creditlistor" och "Uppdateringar av creditlistor på Dubbningshemsidan". Undvik att göra så, för det tar bara upp en massa diskutrymme i onödan. Tyvärr är Simple Machines Forum inte så smart att den kan konsolidera samma bilder som har skickats upp i olika trådar eller tavlor.
Ja, jag ser gärna att alla undviker att bifoga samma bilder i flera olika trådar, framförallt om filerna är stora (sett till filstorleken, inte upplösningen), eftersom det bara tar upp onödigt med diskutrymme på servern - länka hellre till inlägget där filerna finns på de andra ställena. :)

Just nu har jag bara 8 GB ledigt utrymme på servern, så det är inte så mycket att spela på; men förhoppningsvis är det en del onödigt där som går att rensa bort...